2023-10-28, 04:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, den där tredjedelen av straffet, som så gott som alltid räknas av från straffet, den innebär en del förpliktelser; begår hon nya brott åker hon in i fängelse på den delen. Hon kommer också behöva träffa Frivården och andra ställen så man har koll på henne. Sk villkorlig frigivning.

Jupp, hade nog varit bättre att tagit några år på kåken, då det inte kommer bli lika kul ute för M...
Citera
2023-10-28, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske letar hon efter likasinnade? Såna som tänker och tycker som hon gör? Eller har hon gjort en helomvändning därvidlag?

Hon kommer väl flytta till en förort där det finns mörkhyade människor, o hon smälter bra in där....
Citera
2023-10-28, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ok ja det gör hon säkert om hon nu får vara ute på nätet för föräldrar

Jag tror att hon inte ens är i närheten av sina föräldrar, att åka till Vetlanda är nog inte så lämpligt i detta läget för M.....
Citera
2023-10-28, 05:21
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Har församlingen känt till att Maja är HBTQ och bisexuell innan det här hände? Då är det märkligt om dessa har överseende och att hon blir så välkommad till Pingstkyrkan. I alla fall om det är så strikt. Kanske är därför också som hennes farsa var så noga med att hon inte skulle bli fälld för mord och skaffade en advokat som är känd för att fria gängmedlemmar. Det står väl bland budorden att man inte ska dräpa så det var möjligen viktigast att få bukt med den saken . Märkligt allting och tankarna går till Knutby när det begav sig.

Maja var öppen med sin sexuella läggning på sociala media. Och på en så liten ort som Vetlanda kan vi nog räkna med att "alla" visste om att pingstpastorns dotter var hbtq.

Jag är inte alls säker på att pingstförsamlingen var överseende och välkomnande mot henne. Tvärtom har jag undrat varför hon var så ensam innan hon träffade JJ. Jag har undrat varför hon inte hade kompisar i kyrkan. Och när föräldrarna berättar om hennes fritidsaktiviteter innan JJ så nämns inte kyrkan överhuvudtaget. Något är konstigt. Så brukar det inte se ut om man växer upp i en frikyrka.

Jag är ganska säker på att det var GW som talade om för föräldrarna vilken advokat de skulle anlita. Vem vet, de kanske träffades allihopa; föräldrar, advokat, åklagare, domare i GWs jaktstuga och kom överens om hur de skulle lägga upp det i HR? Rullman kanske inte gick att styra så då blev han mutad med ett finare jobb och utbytt?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-28 kl. 05:36.
Citera
2023-10-28, 05:37
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Maja var öppen med sin sexuella läggning på sociala media. Och på en så liten ort som Vetlanda kan vi nog räkna med att "alla" visste om att pingstpastorns dotter var hbtq.

Jag är inte alls säker på att pingstförsamlingen var överseende och välkomnande mot henne. Tvärtom har jag undrat varför hon var så ensam innan hon träffade JJ. Jag har undrat varför hon inte hade kompisar i kyrkan. Och när föräldrarna berättar om hennes fritidsaktiviteter innan JJ så nämns inte kyrkan överhuvudtaget. Något är konstigt. Så brukar det inte se ut om man växer upp i en frikyrka.

Jag är ganska säker på att det var GW som talade om för föräldrarna vilken advokat de skulle anlita.
GW är lika obehaglig som sekten P och jag får rysningar av att bara se dom två bokstävernal Tror många ser honom som det smuts han är och han har ju manipulerat allt som rör sig genom tiderna. TV4 har dock inte förstått det än och tindrar med ögonen när han sitter och harklar sig. Ett riktigt gubbslem och farlig. Klart han haft med ett skitigt finger och det har varit stötande att se slemmet sitta där och ljuga om vilket expert han är som kan och vet allt. Bedrövligt och naturligtvis utnyttjade pastorn fyllot och hans kontaktnät . Tyvärr tror jag inte lyckan blir så långvarig för väldigt få människor tror på att Maja är oskyldig och detta gjorde allting värre istället. Folk är ännu mer förbannade nu.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-28 kl. 05:41.
Citera
2023-10-28, 05:51
Medlem
ziggarillens avatar
Jag tror mer och mer att isterbuken GW ligger bakom alltihop så att Maja inte dömdes för mordet. Han satt ju hos TV4 och raljerade varje vecka om att Maja minsann kommer släppas fri. Han var tvärsäker och ingen av stollarna ifrågasatte honom i deras morgonsoffa. Sen är ju riksfyllot rik som ett troll så det var väl bara äran hos pastorn som han var ute efter och kunde klappa sig på fettvalkarna. Han kunde ju till och med sitta i rätten och störa, prata högt och hosta ljudligt. Helt respektlös. Hoppas att sanningen kommer fram stegvis hur involverad han var och vilket kontaktnät han har. Likaså att det fanns pingstvänner i rätten om jag förstått rätt.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-28 kl. 06:06.
Citera
2023-10-28, 05:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det står tydligt och klart att Pingstkyrkan accepterar inte hbtq och många har därför lämnat sekten på grund av detta. Samma med Livets ord . Då undrar jag hur pastor Hellman ska lyckas övertala sina medlemmar att omvärdera detta ställningstagande så att Maja smälter in? Väldigt märkligt om han har sån makt och i så fall borde han kunna styra över både det ena och andra. Pingstvännerna bedriver ettt socialt arbete bland missbrukare och då har dom i alla fall hittat rätt person att själavårda. Maja hade inga skrupler då det gällde sprit och droger.

Han har tydligen inte jobbat som pastor sedan 2015 så frågan är hur mycket makt han har över pingstkyrkan egentligen.

Jag tror att det är faderskärleken som styr honom. Han försöker skydda sitt barn. Han kanske också känner skuld för att de inte lyckades skydda henne mot JJs inflytande. Det kan man väl förstå. Frågan är bara om det är det bästa sättet att hjälpa henne.
Citera
2023-10-28, 06:00
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Han har tydligen inte jobbat som pastor sedan 2015 så frågan är hur mycket makt han har över pingstkyrkan egentligen.

Jag tror att det är faderskärleken som styr honom. Han försöker skydda sitt barn. Han kanske också känner skuld för att de inte lyckades skydda henne mot JJs inflytande. Det kan man väl förstå. Frågan är bara om det är det bästa sättet att hjälpa henne.
Jag delar inte din uppfattning om hur han skyddar sitt barn och känner kärlek. Tror mer på att han vill skydda sig själv och sitt anseende. Det är för sent dock och att skylla på Johanna är bara trams. En vuxen kvinna känner och vet vad som är rätt och fel. Tycker det daltats tillräckligt nu med den dysfunktionella familjen och det är uttjatat med alla hennes diagnoser och ursäkter för att kunnat begå detta dåd.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-28 kl. 06:05.
Citera
2023-10-28, 06:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag delar inte din uppfattning om hur han skyddar sitt barn och känner kärlek. Tror mer på att han vill skydda sig själv och sitt anseende. Det är för sent dock och att skylla på Johanna är bara trams. En vuxen kvinna känner och vet vad som är rätt och fel. Tycker det daltats tillräckligt nu med den dysfunktionella familjen och det är uttjatat med alla hennes diagnoser och ursäkter för att kunnat begå detta dåd.

Ja, jag vet inte alls hur han är som människa, pappa eller pastor. Därför skulle jag önska att de som vet ville berätta för oss. Men hela Vetlanda har tydligen "tystnadsplikt" här.
Citera
2023-10-28, 06:18
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ja, jag vet inte alls hur han är som människa, pappa eller pastor. Därför skulle jag önska att de som vet ville berätta för oss. Men hela Vetlanda har tydligen "tystnadsplikt" här.
Jag har googlat på Pingskyrkan under dagen. Att han inte har rollen som pastor kan ju vara sant men han har förmodligen inte gått ur sekten och vad som står är att uteslutna eller folk som går ur är livrädda flera år efteråt .Mycket hat och trakasserier tydligen inom rörelsen. Väldigt stränga regler och när man läser vidare så handlar det om underkastelse i princip.

Jag skulle också vilja veta mer om vad som händer i Vetlanda men det är verkligen tyst som i graven.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-28 kl. 06:49.
Citera
2023-10-28, 07:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
- Du klipper en liten del av ett inlägg med juridisk fråga ang. domen så att förklaring utelämnas..
- Lägger upp den, ryckt ur sitt sammanhang och
- asgarv på det.

Tydligare än så här hade du inte kunnat presentera dig och din agenda.

Oärligt, bedrägligt och föraktfullt!

Stopp. Du skrev att "M:s berättelse stämmer med övrig bevisning". Det är ett allmänt hållet uttalande som innebär att du inte anser att det finns bevisning som visar att M:s berättelse inte stämmer. Vad jag skrev är alltså inte det minsta oärligt.

Men ok, då anser du alltså nu att M:s historia INTE stämmer med bevisning i målet eftersom du fick PMS-rage på mig nu. Det var ju bra att veta. Då är vi alltså rimligen överens om att hon inte sov då Tove dog? Så varför ljuger hon om detta tror du? Kan du komma på en enda rimlig förklaring än att hon döljer sin egen medverkan? En enda?

P.S. en sak har du rätt i, det ska jag ge dig: Det ÄR sant att jag föraktar dig. Men det är också det enda sanna du skrev. Det är så tydligt att du bara försöker få en "win" till vilket pris som helst och lite extra offerskap som bonus efter att du visats ha fel och visats ha agerat oärligt 1000 ggr om i den här tråden. Och till skillnad från mig så VÄGRAR du svara på frågor om din oärlighet, lustigt det där. Det hela är så oerhört sorgligt. Fast samtidigt underhållande . Du är som en film som är så dålig så den blir bra. Typ "the Core". Perfekt underhållning en tråkig dag

Nu är bara frågan om du ska spela offer i nästa svar eller om du flyr för elftiette gången. Du lär ju inte svara konkret iaf, det har du bara gjort en enda gång. Vilken clownshow.
Citera
2023-10-28, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Vad var anledningen då? Att inte ligga ytterligare till last för staten Israel? Finns gott om exempel om hur judiska familjer tvingar medlemmar att ändra namn för att undvika skam i sin miljö.

Det var inget hon berättade. Men man kan ju bara spekulera att det har med skam och heder att göra.
Vet att hennes närstående varit med i HR men det sades inget om vilka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in