2023-10-28, 18:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Alltså är du fullt medveten om hur fel det kan gå med förundersökningar och rättegångar.
Jag står på Wakefields sida i detta och antar helt enkelt att han är oskyldig till anklagelserna.

Givetvis - särskilt när domen bygger på indicier och ett erkännande från en sinnessjuk person - så var dock inte fallet här…

Du argumenterat som en idiot - att någon i historien blivit oskyldigt dömd är inget argument vare sig för att Wakefield fälldes pga en journalists påhitt eller att han skulle vara oskyldig. Du får stepp upp lite om du ska kunna hålla mitt intresse vid liv - din trovärdighet är ju tyvärr bortblåst sedan länge.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-10-28 kl. 18:40.
Citera
2023-10-28, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Givetvis - särskilt när domen bygger på indicier och ett erkännande från en sinnessjuk person - så var dock inte fallet här…
Enligt Wakefield var det så även här.
Citera
2023-10-28, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt Wakefield var det så även här.

Ja vad fint - så Wakefield menar att han erkände bedrägeriet men sen insåg att han var sinnessjuk och drog tillbaks sitt erkännande? Konstigt att det inte finns någonting officiellt alls som stöder det påståendet - inte ens från Wakefield själv.
Sluta tramsa.

Du har haft fel och blivit motbevisad med källor på precis varenda korkat påstående du yttrat idag - det kanske är läge för dig att ta ansvar och erkänna dina tillkortakommanden?
Nä, jag trodde inte det heller…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-10-28 kl. 18:57.
Citera
2023-10-28, 20:22
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt på vad han säger i denna intervju:
https://m.youtube.com/watch?v=mT0VzAvfnb4

Jo vi har förstått att du ibland litar på sådant du säger dig är emot, därav man lätt tar dig som troll.
Citera
2023-10-28, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Föräldrarna godkände de undersökningar och tester som genomfördes av Walker-Smith et al vilka sedan utgjorde underlaget till Lancet-studien.

Ingen förälder har därefter haft några klagomål på behandlingen samt att förädrarna till 8 av de 12 barnen till och med publicerade ett gemensamt uttalande där de försäkrade att så var fallet, samt att undersökningarna och testerna var terapeutiskt legitima, att dessa dessutom inte upplevdes som särskilt obehagliga samt att barnen efteråt för första gången sedan insjuknandet hade uppvisat tydliga förbättringar i sitt tillstånd:
“Many of us had been to several other doctors in our quest to get help for our children but not until we saw Professor Walker-Smith and his colleagues were full investigations undertaken. Throughout our children’s care at the Royal Free Hospital we were kept fully informed about the investigations recommended and the treatment plans which evolved. All of the investigations were carried out without distress to our children, many of whom made great improvements on treatment so that for the first time in years they were finally pain free.” (2010)

https://www.ageofautism.com/2010/02/no-parent-ever-complained-to-gmc-public-statement-from-lancet-families-supports-the-mmr3.html
Då var det avklarat.

Hur var det nu med ditt påstående om att Wakefield av GMC dömdes för att ha begått "vetenskapliga felaktigheter" och "manipulerat data"?

Hade du någon citerad källa här?

Eller blandade du ihop snusk-reportern Brian Deers förtalskampanj mot Wakefield med GMCs formella domslut?

Lätt hänt i så fall, givet att även GMC ingick i sagda kampanj.

Same same...

Nu fanns det ju inte dokumenterat i rapporten, efterkonstruktion är inte riktigt ok.

För vissa delar fanns men inte för alla, vilket du vetat OM du bemödat dig med att inhämta faktan som finns
Senast redigerad av M18A1-Claymore 2023-10-28 kl. 20:45.
Citera
2023-10-28, 20:47
Medlem
Citat:
Det kommer, lugn och fin.

Jodå, både domslut och underlaget (28 jan).

Har Du?

Jodå och jag har till och med länkat till EW High Courts upphävande av GMCs dom mot Walker-Smith.

Har du läst det?

Nej, det är Du som "äger" bevisbördan, givet att det var Du som kom med de ursprungliga påståendena. Här:

Som sagt, jag väntar fortfarande och trots ett stort antal återkommande uppmaningar, på att du ska ange din källa och från den citera relevant information.
1. Nej. Ingen har "överbevisat" Lancet-studien, ej heller GMC.

2. Nej. Wakefield (och Walker-Smith) fråntogs INTE sina legitimationer av GMC för att Lancet-studien enligt GMC innehöll "dessinformation och falska data".
Om du insisterar så MÅSTE du citera och ange källa, om du vill bli tagen på allvar.

Seså.

Igen?

Duktigt av dig att leta reda på en hyfsat god definition av ordet, bra.

Du kan ju?

Som sagt, de kommer, men jag vill först se din citerade källa på att GMC dömde Wakefield för "vetenskapliga felaktigheter" och för att ha "manipulerat data".

Givet att jag VET att så inte var fallet så vill jag se att du backar och tydligt indikerar att du just härvidlag hade fel.

Väntar jag förgäves?

Har du begär ut det från domstol så du vet att det inte är manipulerat, förekommer många sådana nämligen.
Citera
2023-10-28, 23:05
Medlem
Jag har Covid-19 att tacka för att jag fick upp ögonen för Andrew Wakefield. Tack vare det kommer mina fullständigt underbara, smarta, skrattande, sociala, fotbollsspelande, humoristiska barn aldrig se en vaccinationsnål igen.
Ni skulle varit med på det senaste besöket jag hade på BVC... kvinnan blev märkbart stressad när jag artigt men bestämt tackade nej till minstingens vaccination. Jag hade förstås först tackat nej till munskydd så hon satt där med visir och ägnade nästan en halvtimme åt att förklara för mig hur fel det vore att inte vaccinera mitt barn. Jag fick med mig litteratur hem för att komma på bättre tankar... 😂🤣
Citera
2023-10-29, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Jag har Covid-19 att tacka för att jag fick upp ögonen för Andrew Wakefield. Tack vare det kommer mina fullständigt underbara, smarta, skrattande, sociala, fotbollsspelande, humoristiska barn aldrig se en vaccinationsnål igen.
Ni skulle varit med på det senaste besöket jag hade på BVC... kvinnan blev märkbart stressad när jag artigt men bestämt tackade nej till minstingens vaccination. Jag hade förstås först tackat nej till munskydd så hon satt där med visir och ägnade nästan en halvtimme åt att förklara för mig hur fel det vore att inte vaccinera mitt barn. Jag fick med mig litteratur hem för att komma på bättre tankar... 😂🤣

Föräkdrarkörkort borde införts när det var på tal.
Så även du tycker en som producerar en studie med manipulerad data så pass att inget går att upprepa, metoderna inte klarlagda utfört invasiva tester som inte föräldrarna gett klartecken för är att hylla?
En person som blir betalad av de advokater som stämmer vaccinbolagen han själv vill bekämpa för att smyga in sitt alternativa vaccin osv.
Endast 12 barn i studien, något som ni huggt på så ni fått utlösning om det hänt med en medicinsk studie från annan.

Du är en av de mer synliga trollen, gör inte mycket för att dölja dina syften. Speciellt ditt trams i detta inlägg visar ditt syfte på Flashback.
Citera
2023-10-29, 09:10
Medlem
Citat:
Jag vill att vacciner ska vara testade för säkerhet och effektivitet så att den enskilde/föräldern själv kan väga för- och nackdelar med att ta dem eller inte.
För att kunna avgöra om vaccinerna är säker kräver du äkta placebo. Jag tolkar det som att ditt stora intresse för Wakefield gör att du har tagit reda på om testerna av hans eget vaccin använde äkta placebo. Gjordes det?

Förutom gruppen vaccinerade & sjuka kan man dela upp barnen i ytterligare tre grupper.
vaccinerade & friska
ovaccinerade & sjuka
ovaccinerade & friska
Utan jämförelsegrupper kan man inte bevisa att de påstådda biverkningarna beror på MPR-vaccinet. Vilka jämförelsegrupper hade han?
Citera
2023-10-29, 10:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Har du begär ut det från domstol
Nej.

Citat:
så du vet att det inte är manipulerat, förekommer många sådana nämligen.
Exempel?
Citera
2023-10-29, 10:24
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Nånting säger mig att du även trodde på dom berömda "babies in incubators".
Jag antar att det går att lura i dig precis vad som helst.
Exakt vad i själva greven svamlar du om?
Hela konceptet i den här tråden går ju för fanken ut på att identifiera vem som varit dum nog att gå på de lögner och det forskningsfusk som antivaxxar-patrask-rörelsens gudfader blev påkommen med. Han fick brasorna neddragna inför en hel värld och bevis och beslut finns tillgängligt att läsa för vem som helst som är intresserad. Men det intresset har inte du, tydligen?

Wakefield har alltså ändrat i SAMTLIGA barns data. Haha, han har fabricerat data för vartenda barn. Och barnen har dessutom blivit utvalda genom kontakter med en anti-MMR-organisation och antivaccin-rörelsen. I TRE av fallen har han ju till och med skrivit att barnen hade en diagnos som lydde "Autism" - NÄR DE INTE HADE DET!!! I samtliga fall har han skrivit att barnen visade de första symptomen inom 14 dagar efter vaccination med MMR - NÄR DET VAR LÖGN I SAMTLIGA FALL!!!! Och den här killen tror du på? *fniss*

https://www.bmj.com/content/342/bmj.c5347.full

Och du försöker nu snika in något obskyrt påstående om att det är ANDRA som blivit lurade? Vad håller du på med egentligen? Är det någon form av VM i dumstrut du försöker kvala in till?

Åh herre min skapare, det här måste vara det absolut sjukaste, lågkompetenta fusk och försök till bedrägeri jag någonsin sett. Ju mer jag hittar information om det här fallet desto mer undrar jag varför Wakefield inte sitter i fängelse. Helt sjukt.
Citera
2023-10-29, 10:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
För att kunna avgöra om vaccinerna är säker kräver du äkta placebo.
Självklart så krävs det äkta placebo för att under den tid studien pågår, se vaccinets verkliga skadeverkningar. Efter det så krävs det regelbundna uppföljningar och vid behov kliniska och biologiska tester på drabbade barn för att se vad som är vad, samt ett fungerande rapport-system vilket automatiskt registrerar samtliga möjliga "adverse events" under den tid vaccinet finns på marknaden.

Inte som t.ex. VAERS (US), där ansvariga (CDC) själva säger att max ca 1% av alla "adverse events" rapporteras in.

Det krävs också att samtliga ingående ämnen i vaccinet har testats för möjliga skadeverkningar och då i synnerhet sådana som bevisligen är skadliga (neuro-toxiska, mm) för kroppen, t.ex. etylkvicksilver och aluminium.

Utöver det så krävs som sagt även studier som visar hur effektivt vaccinet är med att förhindra smittspridning, allvarliga skador/sjukdomar och mortalitet. Inte enbart hur många antikroppar de producerar i dess fas 3-studier.

Slutligen så krävs det stora populationsstudier där fullt ut vaccinerades hälsa jämförs med helt ovaccinerades dito.

Börja där.

Citat:
Jag tolkar det som att ditt stora intresse för Wakefield
Det är inte Wakefield som person som i första hand intresserar mig, nej.

Citat:
gör att du har tagit reda på om testerna av hans eget vaccin använde äkta placebo. Gjordes det?
Hans eget vaccin? Var hittar vi det? Namn?

Citat:
Förutom gruppen vaccinerade & sjuka kan man dela upp barnen i ytterligare tre grupper.
vaccinerade & friska
ovaccinerade & sjuka
ovaccinerade & friska
Utan jämförelsegrupper kan man inte bevisa att de påstådda biverkningarna beror på MPR-vaccinet. Vilka jämförelsegrupper hade han?
Va?
Senast redigerad av onopono 2023-10-29 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in