2023-10-28, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Det är ju bara att vaccinera för en sak i taget.
Du vill ha flera vaccinationer? Samtidigt som det finns minst en Wakefieldförespråkare i den här tråden som vill ha färre vaccinationer.
Citera
2023-10-28, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Du vill ha flera vaccinationer? Samtidigt som det finns minst en Wakefieldförespråkare i den här tråden som vill ha färre vaccinationer.
Jag vill inte ha fler vacciner, men dom som vill det ska kunna få det enligt mig.
Citera
2023-10-28, 10:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför skulle dom inte vaccineras?
Det är ju bara att vaccinera för en sak i taget.

Om han har rätt ät det väldigt många liv som blivit fullständigt förstörda. Det är väl inte bra?

Det finns flera problem med detta - dels kräver det ännu fler vaccinationstillfällen än trippelvaccinet vilket skulle leda till större risk att folk missar/glömmer/avstår, dels skulle det innebära mer adjuvanser som aluminium vilket antivaxxare redan idag framhåller som något farligt och skulle kunna få fler att avstå. Men framförallt är det bara att se på följderna av Lancetartikeln och hur vaccineringsnivåerna sjönk drastiskt med följd att barnsjukdomar spreds, barn insjuknade och till och med avled.
Citera
2023-10-28, 10:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jag vill att vacciner ska vara testade för säkerhet och effektivitet så att den enskilde/föräldern själv kan väga för- och nackdelar med att ta dem eller inte.

Det vill inte Du?

Och vad menar du med "Wakefieldförespråkare"?

Vet du det själv?
Citera
2023-10-28, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det finns flera problem med detta - dels kräver det ännu fler vaccinationstillfällen än trippelvaccinet vilket skulle leda till större risk att folk missar/glömmer/avstår, dels skulle det innebära mer adjuvanser som aluminium vilket antivaxxare redan idag framhåller som något farligt och skulle kunna få fler att avstå. Men framförallt är det bara att se på följderna av Lancetartikeln och hur vaccineringsnivåerna sjönk drastiskt med följd att barnsjukdomar spreds, barn insjuknade och till och med avled.
Så en vanlig nolla (som du) vill bestämma över hur folk ska förhålla sig till trippelvaccinet för att du bryr dig om säkerheten för deras barn?
Borde du inte även bry dig om dom barn som fått sina liv förstörda av vaccin i så fall?
Citera
2023-10-28, 10:46
Avstängd
Citat:
Jag begriper inte riktigt varför man ska smutskasta Wakefield när man är en vanlig trött medelsvensson.
Precis. En vanlig trött medelsvensson vet bara vad propagandan och mytologin låter denne veta.

Citat:
Varför vill man sitta på flashback och karaktärsmörda någon som bara påtalat att det finns risker med trippelvaccinet?
Vad får man ut av det?
Ja, det är frågan.

Antingen så vet de inte bättre eller så finns det ett eller flera dolda motiv.

Vad tror du?
Citera
2023-10-28, 10:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så en vanlig nolla (som du) vill bestämma över hur folk ska förhålla sig till trippelvaccinet för att du bryr dig om säkerheten för deras barn?
Borde du inte även bry dig om dom barn som fått sina liv förstörda av vaccin i så fall?
Självklart bryr jag mig om barn och vuxna som lider av biverkningar, men då ska det vara bevisade samband mellan vaccinet och biverkningarna - inte obevisade rykten om kopplingar till autism, särskilt inte från undermålig forskning och artiklar där man ändrat tidslinjer, dolt att barn visat symptom redan innan vaccinering etc.
Citera
2023-10-28, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Precis. En vanlig trött medelsvensson vet bara vad propagandan och mytologin låter denne veta.

Ja, det är frågan.

Antingen så vet de inte bättre eller så finns det ett eller flera dolda motiv.

Vad tror du?
Det är helt klart ett märkligt beteende.

Stort tack för att du startade denna tråd, jag hade ingen aning om detta karaktärsmord på Wakefield.
Jag vet att James Corbett har nämnt honom nån gång men jag har aldrig kollat upp honom.
Citera
2023-10-28, 10:58
Bannlyst
Citat:
Självklart bryr jag mig om barn och vuxna som lider av biverkningar, men då ska det vara bevisade samband mellan vaccinet och biverkningarna - inte obevisade rykten om kopplingar till autism, särskilt inte från undermålig forskning och artiklar där man ändrat tidslinjer, dolt att barn visat symptom redan innan vaccinering etc.
Så då håller du med om att mycket mera forskning borde läggas på trippelvaccinets potentiella farlighet?
Citera
2023-10-28, 11:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så då håller du med om att mycket mera forskning borde läggas på trippelvaccinets potentiella farlighet?

Nej det är i mina ögon tillräckligt forskat och uppföljt under årtionden på hundratals miljoner vaccinerade barn över hela världen..
tack vare mmr-vaccineringen har antalet döda barn i mässling sjunkit från 2,6 miljoner till cirka 120,000 per år - det är ett fantastiskt framgångsrikt vaccinprogram.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-10-28 kl. 11:06.
Citera
2023-10-28, 11:06
Bannlyst
Citat:
Nej det är i mina ögon tillräckligt forskat och uppföljt under årtionden på hundratals miljoner vaccinerade barn.
Varför bryr du dig då om att andra inte håller med dig?
Varför är det viktigt för dig att det inte forskas mer på området?
Jag får inte ihop det...
Citera
2023-10-28, 11:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför bryr du dig då om att andra inte håller med dig?
För att barnsjukdomar ökar och barn dör av desinformation, ignorans och egoism.

Citat:
Varför är det viktigt för dig att det inte forskas mer på området?
Jag får inte ihop det...
Det vi är inte ett dugg viktigt för mig, det enda viktiga är att det i sådant fall görs och redovisas professionellt, seriöst och under etiska kontrollerade former. Så varsågoda och forska på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in