Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-10-28, 10:39
Medlem
Hallåsan!

Köpte av en slump en dosa Ettans lös på 81:ans tobak inne i stan i Stockholm. Brukar alltid kolla datumet och den för första gången såg jag att dosan endast va några dagar gammal.

Öppnade burken och såg direkt en stor skillnad i både färg lukt och fuktighet.

Tom mig en prill och dra på trissor vilken skillnad! Toner av whiskey och russin, massa nya smaker jag aldrig känt förut.

Tänker ju då att jag ska fortsätta köpa min tobak där men då undrar jag finns det nåt ställe som har ännu färsk snus i stan? Stockholm alltså. Har dom alltid så färska varor?

Obs: Vill absolut inte uppmana någon att börja snusa det är inte värt det.
Citera
2023-10-28, 10:41
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Hallåsan!

Köpte av en slump en dosa Ettans lös på 81:ans tobak inne i stan i Stockholm. Brukar alltid kolla datumet och den för första gången såg jag att dosan endast va några dagar gammal.

Tom mig en prill och dra på trissor vilken skillnad! Toner av whiskey och russin, massa nya smaker jag aldrig känt förut.

Tänker ju då att jag ska fortsätta köpa min tobak där men då undrar jag finns det nåt ställe som har ännu färsk snus i stan? Stockholm alltså. Har dom alltid så färska varor?

Kungsgatan/Norrlandsgatan.
Citera
2023-10-28, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kungsgatan/Norrlandsgatan.

Efter en snabb googling hittar jag Kungstobak. Är det där du menar? Varför skriver man plats men inte namn på stället eller menar du att det säljs direkt på gatan i korsningen på bilvägen?

Nejdå skojar bara med dig. Berätta gärna mer hur färsk är snusen där, är det något mer än datumet på tillverkning förvaring i kylskåp vilket är solklart.
Senast redigerad av WeedGrower 2023-10-28 kl. 10:48.
Citera
2023-10-28, 10:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Efter en snabb googling hittar jag Kungstobak. Är det där du menar? Varför skriver man plats men inte namn på stället eller menar du att det säljs direkt på gatan i korsningen på bilvägen?
Swedish Match har en butik där, det är ju svårt att googla, eller hur?
Citera
2023-10-28, 10:52
Medlem
Citat:
Swedish Match har en butik där, det är ju svårt att googla, eller hur?

Nu ser jag tack för tipset och det är ingen fara vännen.

Säljer dom all typ av snus eller är det bara Swedish Match som gäller?
Citera
2023-10-28, 10:57
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Nu ser jag tack för tipset och det är ingen fara vännen.

Säljer dom all typ av snus eller är det bara Swedish Match som gäller?
Jag vet tyvärr inte, men dom har Ettan lös där, för det köper jag själv.
Citera
2023-10-28, 11:00
Medlem
Citat:
Jag vet tyvärr inte, men dom har Ettan lös där, för det köper jag själv.

Det låter nice hur många dagar gamla brukar dosorna vara har du nån koll på det? Samt priset på stock gärna?
Citera
2023-10-28, 11:05
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Det låter nice hur många dagar gamla brukar dosorna vara har du nån koll på det? Samt priset på stock gärna?
Jag köper bara ett par stycken åt gången där, finns billiga stockar på Ynglingagatan, tror jag att det var. Ner mot Norrtull.
Citera
2023-10-28, 13:25
Medlem
Schupps avatar
Swedish Match:s hemsida säljer det som kallas för "Senaste produktionen".
Som regel vilar snuset i några dagar efter tillverkning för att det ska få sin vanliga, upplevda konsistens och smak. Vissa efterfrågar dock ännu färskare produkter och vid utleverans från vårt lager tillverkades det här snuset för högst sju dagar sedan.
Citera
2023-10-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schupp
Swedish Match:s hemsida säljer det som kallas för "Senaste produktionen".
Som regel vilar snuset i några dagar efter tillverkning för att det ska få sin vanliga, upplevda konsistens och smak. Vissa efterfrågar dock ännu färskare produkter och vid utleverans från vårt lager tillverkades det här snuset för högst sju dagar sedan.

Nån som provat?
Citera
2023-10-28, 14:08
Medlem
Citat:
Hallåsan!

Gör eget så klart.
Billigast och godast
Citera
2023-10-29, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ydt88
Gör eget så klart.
Billigast och godast

Har inte hittat nåt som liknar Ettan i smak och konsistens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in