2023-10-27, 17:44
Medlem
Ligger på 350mg Testo e ew. Tog östrogen test efter 5 veckor och då låg det på 388.
Jag satte då in Arimidex 0,25 eod och tog ett nytt test efter 3,5 vecka. Nu ligger det på 250, först så tänkte jag att jag fortsätter såhär bara men eftersom jag redan går på ai så kan jag ju lika gärna höja dosen till 0,25 ed.
Om jag nu skulle fortsätta kuren med den här östrogen nivån tills den är klar så betyder det att jag har gått med för högt östrogen i ca 8 veckor då det är 4 veckor kvar. Hur pass dåligt är det för kroppen?
Nästa fråga är jag slutar alltså med ai typ dagen innan jag påbörjar pct? Och behöver jag trappa ned arimidexen eller kan jag bara sluta tvärt med den?
Citera
2023-10-28, 01:24
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Bor i ett jävla bananland och kan gå och be läkaren skriva ut vad fan som helst. Men vad ska jag hitta på för ursäkt för att få det utskrivet?

Finns det någon annan PCT man kan ta istället. Och då inte någon mysko RC skit som ger råttor skrumplever efter en vecka.

Har själv köpt Klomifen (Clomid) på apotek i Gambia utan recept.
Citera
2023-10-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swessish
Ligger på 350mg Testo e ew. Tog östrogen test efter 5 veckor och då låg det på 388.
Jag satte då in Arimidex 0,25 eod och tog ett nytt test efter 3,5 vecka. Nu ligger det på 250, först så tänkte jag att jag fortsätter såhär bara men eftersom jag redan går på ai så kan jag ju lika gärna höja dosen till 0,25 ed.
Om jag nu skulle fortsätta kuren med den här östrogen nivån tills den är klar så betyder det att jag har gått med för högt östrogen i ca 8 veckor då det är 4 veckor kvar. Hur pass dåligt är det för kroppen?
Nästa fråga är jag slutar alltså med ai typ dagen innan jag påbörjar pct? Och behöver jag trappa ned arimidexen eller kan jag bara sluta tvärt med den?
Lite högt på östro gör inget, så länge du inte utvecklar Gyno. Östro är också anabolt.
Du kan sluta tvärt sas, det är inga jättedoser direkt du kört på. Vad ska pct bestå av?
Citera
2023-10-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Lite högt på östro gör inget, så länge du inte utvecklar Gyno. Östro är också anabolt.
Du kan sluta tvärt sas, det är inga jättedoser direkt du kört på. Vad ska pct bestå av?
Okej, pct blir Nolvadex 20mg ed i 30 dagar. Jag funderar eventuellt på att slänga in Clomid också. 50mg ed. Har aldrig prövat Clomid eller Nolvadex så vet inte hur jag reagerar på dom så min tanke var att om jag prövar båda så kan jag lägga av med den ena om jag nu skulle få jobbiga biverkningar.
Eller är det lite overkill att köra båda två tror du?
Jag har fått resultat redan nu som jag är väldigt nöjd med så hade gärna velat behålla så mycket som möjligt.
Senast redigerad av Swessish 2023-10-28 kl. 13:30.
Citera
2023-10-29, 11:36
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Okej, pct blir Nolvadex 20mg ed i 30 dagar. Jag funderar eventuellt på att slänga in Clomid också. 50mg ed. Har aldrig prövat Clomid eller Nolvadex så vet inte hur jag reagerar på dom så min tanke var att om jag prövar båda så kan jag lägga av med den ena om jag nu skulle få jobbiga biverkningar.
Jag har fått resultat redan nu som jag är väldigt nöjd med så hade gärna velat behålla så mycket som möjligt.

om du kör båda samtidigt så vet du ju inte vilken av dom du får jobbiga biverkningar av.
så mitt tips är att kör en i taget och spara dom andra till nästa kur.
Citera
2023-10-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
om du kör båda samtidigt så vet du ju inte vilken av dom du får jobbiga biverkningar av.
så mitt tips är att kör en i taget och spara dom andra till nästa kur.
Kör Nolva. Många kör pct för kort tid och hoppar på för tidigt innan grejerna är ute ur kroppen.
Citera
2023-11-01, 15:31
Medlem
Någon som prövat clomid från medipharma? Fick hem de från apotekshus*t. Tittar man på tabletterna så ser dom ut att vara billigt gjorda skåran i mitten är gjort 2 gånger på en del.
Beställde 30st av ett annat märke men fick 60 st av medipharma ist.
Spelar väl egentligen inte så stor roll så länge dom fungerar som dom ska.
Citera
2023-11-02, 17:21
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

20mg Tamoxifen (Nolvadex) är lika effektivt för att öka FSH och LH som 150mg Klomifen (Clomid). Syftet med en PCT är att höja FSH+LH. Finns alltså ingen anledning att lägga till 50mg Klomifen utöver 20mg Tamoxifen per dag.

Men om du inte har hunnit börja och redan har köpt Klomifen, kan du självklart köra på det istället för Tamoxifen. Gillar själv Klomifen bättre. Körde 25mg varje dag under 1 år och 1 månad utan några problem. Jag fick svåra potensproblem under ca 1.5 månad när jag körde 20mg Tamoxifen/dag under en månad. I mitt fall hade jag bråttom att bli fertil igen, men jag tror faktiskt att man lika gärna kan köra på 10mg per dag istället. Kanske jag hade sluppit de jobbiga biverkningar på en lägre dos.
Senast redigerad av Roidbert 2023-11-02 kl. 17:26.
Citera
2023-11-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
20mg Tamoxifen (Nolvadex) är lika effektivt för att öka FSH och LH som 150mg Klomifen (Clomid). Syftet med en PCT är att höja FSH+LH. Finns alltså ingen anledning att lägga till 50mg Klomifen utöver 20mg Tamoxifen per dag.

Men om du inte har hunnit börja och redan har köpt Klomifen, kan du självklart köra på det istället för Tamoxifen. Gillar själv Klomifen bättre. Körde 25mg varje dag under 1 år och 1 månad utan några problem. Jag fick svåra potensproblem under ca 1.5 månad när jag körde 20mg Tamoxifen/dag under en månad. I mitt fall hade jag bråttom att bli fertil igen, men jag tror faktiskt att man lika gärna kan köra på 10mg per dag istället. Kanske jag hade sluppit de jobbiga biverkningar på en lägre dos.
Tack för svar!
Nej jag har inte påbörjat pct än. Ja när man läser runt så sägs det lite olika ang om det är nödvändigt att äta både Nolvadex och Clomid eller bara en utav dom.
Nu har jag iallafall båda två utifall jag skulle behöva byta pga biverkningar.
Min uppfattning efter en hel dels läsande är att Clomid är ett strå vassare, så det lutar väl åt att börja med de.
Citera
2023-12-11, 10:01
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Enklomifen är INTE oral hCG. I korta drag är det en annan variant av Clomid. Den stimulerar din naturliga produktion av FSH och LH. Av vad jag har läst är den allmänna uppfattningen att det är meningslöst att använda Enklomifen eller Clomid under tiden man går på testo, men det finns läkare som anser att det kan fungera. I vilket fall är Enklomifen en säker medicin som man kan använda länge. För de flesta klarar levern av att hantera den.

Som jag ser det är detta något av ett okänt territorium. Det är svårt att avgöra om Enklomifen eller Klomifen (Clomid) kan funka medan man går på testo eftersom olika mäns fertilitet påverkas olika mycket (av testosteron). Många män har spermier medan de går på TRT, så om en man exempelvis använder Enklomifen under tiden han går på testosteron sedan en lång tid tillbaka och fortfarande är fertil, är det svårt att avgöra om det beror på Enklomifen eller att testot inte har påverkat honom särskilt negativt.

Vet du om man kan köra Clomid samtidigt som man kör raloxifen mot en gyno knöl??

Tacksam om någon vet!!!
Citera
2023-12-11, 10:23
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vet du om man kan köra Clomid samtidigt som man kör raloxifen mot en gyno knöl??

Tacksam om någon vet!!!

Jag tror inte att det ska vara några problem. Vad för doser handlar det om?
Citera
2023-12-11, 10:33
Medlem
BFG9000s avatar
Citat:
Någon som prövat clomid från medipharma? Fick hem de från apotekshus*t. Tittar man på tabletterna så ser dom ut att vara billigt gjorda skåran i mitten är gjort 2 gånger på en del.
Beställde 30st av ett annat märke men fick 60 st av medipharma ist.
Spelar väl egentligen inte så stor roll så länge dom fungerar som dom ska.
De är äkta. Om de skulle vara underdoserade kan jag inte säga. Allt från den avdomnande beska smaken till att kulorna växer och värker, alla övriga hemska bieffekter de medför till att jag gjorde flickvän gravid på dem. Tveklöst äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in