2023-05-06, 07:13
Medlem
Tack för svaret.

Jag kommer försätta i 12 veckor till.
Har ingen arimidex hemma, men är det inte för lite 0,5 i veckan?

Men det är dålig ide att köra nolva samtidigt?
Citera
2023-05-08, 12:50
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monepsy
Tack för svaret.

Jag kommer försätta i 12 veckor till.
Har ingen arimidex hemma, men är det inte för lite 0,5 i veckan?

Men det är dålig ide att köra nolva samtidigt?

Jag hade skippat Nolvadex under kuren. Bättre att spara den till PCT i så fall. Använde själv 20mg/dag under ca en månad och fick stora problem med potensen under ca 1.5 månad. Noll sexlust och ståndet var ca 85% som bäst.
Citera
2023-05-08, 22:00
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Hej ska göra en liten pct för att se om ja kan kicka igång min låga testoprodd, jag har fått en liten fynd knöl i högra bröstet också som växer sakta, delvis beror det på min övervikt men även min låga testo, de går lixom hand i hand. Men den låga testoprodden är orsakad av långvarigt aas bruk. Varit naturlig nu i 5 år och lagt på mig en hel del fett och nu även gnyo.

Så min tänkta handlingsplan nu är att sätta in en sorts pct i kombination med strikt diet för viktnedgång. Jag har tillgång till raloxifen, enclomiphene och proviron.

Hur hade ni lagt upp det? Går det bra att köra samtidigt eller hade ni kört raloxifen och proviron först för att hejda gynon och sedan sätta in enclompihene efter raloxifenen är slut, alternativt köra alla 3 på en gång?

Vad säger ni?

Funkar inte detta nu för att boosta upp min testo så får det bli trt for life. Livskvalitet med lågt testo suger helt enkelt

Hade det inte varit för en önskan om framtida barn så hade jag legat på testo redan
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2023-05-08 kl. 22:03.
Citera
2023-05-10, 17:58
Medlem
En annan fråga jag har grunnat på, en polare sa att om man gör tanten gravid när man går på Clomid så riskerar barnet att bli missbildat, ligger det någon sanning i påståendet?
Citera
2023-05-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag hade skippat Nolvadex under kuren. Bättre att spara den till PCT i så fall. Använde själv 20mg/dag under ca en månad och fick stora problem med potensen under ca 1.5 månad. Noll sexlust och ståndet var ca 85% som bäst.

Gjorde provet, S-Östradiol ligger på 300 pmol/L

Vad ska jag göra?
Kan inte fixa arimidex nu. Skulle hjälpa mig om jag skulle sluta med testo nu?

Tacksamt för alla svar.
Citera
2023-05-10, 23:30
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monepsy
Gjorde provet, S-Östradiol ligger på 300 pmol/L

Vad ska jag göra?
Kan inte fixa arimidex nu. Skulle hjälpa mig om jag skulle sluta med testo nu?

Tacksamt för alla svar.

300 är inte ens mycket allt beror vad du får för biverkningar av det. Men såg att du är inne på vecka 8 du kan ju bara avsluta kuren så går det tillbaka eller fortsätta köra om du inte får några värre biverkningar.
Citera
2023-05-15, 00:41
Medlem
Jag undrar om någon har erfarenhet av Enclo (oral hcg)? Jag har läst om för och nackdelar med att köra 12,5mg (eod) genom kur eller att endast ha det som pct, det jag inte hittat något om är ifall man ska tänka samma i tid för att starta som med clomid eller om det är någon skillnad?
Citera
2023-05-20, 10:24
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doombreaka
Jag undrar om någon har erfarenhet av Enclo (oral hcg)? Jag har läst om för och nackdelar med att köra 12,5mg (eod) genom kur eller att endast ha det som pct, det jag inte hittat något om är ifall man ska tänka samma i tid för att starta som med clomid eller om det är någon skillnad?

Enklomifen är INTE oral hCG. I korta drag är det en annan variant av Clomid. Den stimulerar din naturliga produktion av FSH och LH. Av vad jag har läst är den allmänna uppfattningen att det är meningslöst att använda Enklomifen eller Clomid under tiden man går på testo, men det finns läkare som anser att det kan fungera. I vilket fall är Enklomifen en säker medicin som man kan använda länge. För de flesta klarar levern av att hantera den.

Som jag ser det är detta något av ett okänt territorium. Det är svårt att avgöra om Enklomifen eller Klomifen (Clomid) kan funka medan man går på testo eftersom olika mäns fertilitet påverkas olika mycket (av testosteron). Många män har spermier medan de går på TRT, så om en man exempelvis använder Enklomifen under tiden han går på testosteron sedan en lång tid tillbaka och fortfarande är fertil, är det svårt att avgöra om det beror på Enklomifen eller att testot inte har påverkat honom särskilt negativt.
Senast redigerad av Roidbert 2023-05-20 kl. 10:30.
Citera
2023-05-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
En annan fråga jag har grunnat på, en polare sa att om man gör tanten gravid när man går på Clomid så riskerar barnet att bli missbildat, ligger det någon sanning i påståendet?

Låter mycket märkligt om du frågar mig. Vart hade han läst det?
Citera
2023-05-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Låter mycket märkligt om du frågar mig. Vart hade han läst det?

Jag vet inte, är väl nån jävla bro sience.
Men dock oroande om det skulle finnas någon substans i uttalandet.
Citera
2023-05-21, 15:54
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Om något bör Klomifen minska risken för missbildningar, eftersom medicinen brukar förbättra kvaliteten på spermierna för de flesta män som använder den.
Citera
2023-05-21, 20:53
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Om något bör Klomifen minska risken för missbildningar, eftersom medicinen brukar förbättra kvaliteten på spermierna för de flesta män som använder den.

Ja jag tänker likadant. Hade kört HCG, HMG och enclomifen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in