2023-10-27, 21:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
10år sen är väl ganska längesen eller. Sen vet man ju inte hur mkt han rökte för 10år sen. Ett paket i månaden eller kanske bara en cigg i månaden. De vet man ju inte. Ge fan i skiten är de bästa tipset
"Så fort kameran stängdes av tog jag mig ett bloss."

- Hans Mosesson

Men visst, naturligtvis är det bäst att ge fan i det.
Citera
2023-10-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
"Så fort kameran stängdes av tog jag mig ett bloss."

- Hans Mosesson

Men visst, naturligtvis är det bäst att ge fan i det.

De säger inte mkt, "man tog sig ett bloss", kan vara allt från just ett bloss eller en hel cigg. Men de spelar inte som sagt någon roll. De röktes mkt under nationalteaterns dagar, och sånt kan straffa sig senare i livet.

Säger som min morsa alltid sagt till mig när jag rökte. "på 70-80-talet så fanns aldrig den informationen om hur rökning påverkar kroppen som de gör idag, så ge fan i giftet". Men de är jävligt tråkigt att vi tappat en otroligt fin gubbe. Träffat Hasse två gånger eftersom han bodde i Göteborg. Helt underbar person och hade alltid tid för en om man ville snacka lite.
Citera
2023-10-27, 21:31
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
De säger inte mkt, "man tog sig ett bloss", kan vara allt från just ett bloss eller en hel cigg. Men de spelar inte som sagt någon roll. De röktes mkt under nationalteaterns dagar, och sånt kan straffa sig senare i livet.

Säger som min morsa alltid sagt till mig när jag rökte. "på 70-80-talet så fanns aldrig den informationen om hur rökning påverkar kroppen som de gör idag, så ge fan i giftet". Men de är jävligt tråkigt att vi tappat en otroligt fin gubbe. Träffat Hasse två gånger eftersom han bodde i Göteborg. Helt underbar person och hade alltid tid för en om man ville snacka lite.
Jo, han verkade trevlig, och jag gillade honom som sagt som skådis.
Citera
2023-10-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Äh, lägg av!
Du fattar ingenting 😂

Uffe Dageby har ju sagt i intervjuer att han var trött på Hasses dåliga taktkänsla
Senast redigerad av SirDuke 2023-10-27 kl. 21:42.
Citera
2023-10-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jo, han verkade trevlig, och jag gillade honom som sagt som skådis.

Helt underbar person, sen att man inte delade nationalteaterns texter, drog romantik och väldigt vänster. Men de är skit samma. Jag skiter i folks politiska åsikter så länge man kan diskutera/debattera utan att man utesluter och ignorerar vissa åsikter. Jag respekterar alla som står för sin åsikt och kämpar för den.
Citera
2023-10-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Jag tror inte det har med cigarettrökning att göra överhuvudtaget. Alltid ska det käbblas om att cigaretter är boven i dramat.
Är självmord uteslutet i detta fall? Han verkar ha levt ett hårt liv, kan möjligtvis ha lidit av PTSD och det är kämpigt. Han kan därmed ha valt den enkla utvägen.
PTSD, efter vilket trauma då?

Ung vänster?
Citera
2023-10-27, 21:42
Medlem
Vila i frid.
Citera
2023-10-27, 22:08
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilken chock. Vad dog han av?

Han led av KOL. Enligt Hjärt-lungfonden dör 3000 människor i Sverige av det varje år. Kanske var det KOL.
Citera
2023-10-27, 22:28
Medlem
Tjoflos avatar
Rätt galet att det redan gått åtta år sedan han slutade som ICA Stig.

Tack vare ICAs reklam finns lagrad på YT så har man massa information om priserna som gällde då.
Kollade någon reklam från 2015. Två Arvid kaffepaket för 59:- . Hushållsost för 49:- kg

2019, 3 Löfbergs lila paket 69:-

2021 3 Gevalia 79:-

Fan vad hemskt priserna stigit.
Senast redigerad av Tjoflo 2023-10-27 kl. 22:38.
Citera
2023-10-27, 22:41
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Rätt galet att det redan gått åtta år sedan han slutade som ICA Stig.

Tack vare ICAs reklam finns lagrad på YT så har man massa information om priserna som gällde då.
Kollade någon reklam från 2015. Två Arvid kaffepaket för 59:- . Hushållsost för 49:- kg

2019, 3 Löfbergs lila paket 69:-

2021 3 Gevalia 79:-

Fan vad hemskt priserna stigit.
Ja där ser man svart på vitt prisökningen. Helt jävla galet faktiskt.
Citera
2023-10-27, 22:56
Medlem
Afghanpojkens avatar
Nadional deateruhn sugjer KUK!

Mvh Ica-Jerry
Citera
2023-10-28, 00:00
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afghanpojken