2023-10-28, 01:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Rätt galet att det redan gått åtta år sedan han slutade som ICA Stig.

Tack vare ICAs reklam finns lagrad på YT så har man massa information om priserna som gällde då.
Kollade någon reklam från 2015. Två Arvid kaffepaket för 59:- . Hushållsost för 49:- kg

2019, 3 Löfbergs lila paket 69:-

2021 3 Gevalia 79:-

Fan vad hemskt priserna stigit.

Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Ja där ser man svart på vitt prisökningen. Helt jävla galet faktiskt.

Ja, fyfan. I den här filmen från 2017 säljs en påse ruccola för tio spänn och äpplen av sorten Royal Gala för tio kronor kilot. Båda helt otänkbara idag.

https://www.youtube.com/watch?v=vVu1...ab_channel=ICA
Citera
2023-10-28, 01:24
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vet någon namnet på en kortfilm som gick på SVT runt 2002 sådär där Mosesson spelar en psykolog som plötsligt under en session ställer sig upp och juckar nånting utbristande ”JAG KNULLAR EN KO! JAG KNULLAR EN KO!”

Det var roligt minns jag.
Citera
2023-10-28, 01:30
Medlem
[quote=DeVaLaGott88|86214895]De säger inte mkt, "man tog sig ett bloss", kan vara allt från just ett bloss eller en hel cigg. Men de spelar inte som sagt någon roll. De röktes mkt under nationalteaterns dagar, och sånt kan straffa sig senare i livet.

Säger som min morsa alltid sagt till mig när jag rökte. "på 70-80-talet så fanns aldrig den informationen om hur rökning påverkar kroppen som de gör idag, så ge fan i giftet". Men de är jävligt tråkigt att vi tappat en otroligt fin gubbe. Träffat Hasse två gånger eftersom han bodde i Göteborg. Helt underbar person och hade alltid tid för en om man ville snacka lite.[/QUOTE

Jag såg honom på sensommaren, hans blick hade slocknat viktnedgång och saffransfärgad ansikte.
Illa tänkte jag.
Citera
2023-10-28, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du fattar ingenting 😂

Uffe Dageby har ju sagt i intervjuer att han var trött på Hasses dåliga taktkänsla
Nationalteatern var väl en rätt brokig skara
där alla fick vara med, ambitiösa musiker som
Dageby ,och de som fick spela borrmaskin
Citera
2023-10-28, 07:55
Medlem
Citat:
Du fattar ingenting 😂

Uffe Dageby har ju sagt i intervjuer att han var trött på Hasses dåliga taktkänsla

Ulf Dageby har ogillat dom flesta från originalet och petat ut dom successivt sist var det väl Nicke Ström som petades ur.
Så man borde kalla bandet för Dagebys orkester

Jo tragiskt är att yngre generationen minns Hans som ICA-stig när han Faktiskt va en av frontstjärnorna i Nationalteatern..
Citera
2023-10-28, 09:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
En kommunist mindre👍
Citera
2023-10-28, 10:36
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, fyfan. I den här filmen från 2017 säljs en påse ruccola för tio spänn och äpplen av sorten Royal Gala för tio kronor kilot. Båda helt otänkbara idag.

https://www.youtube.com/watch?v=vVu1...ab_channel=ICA
Precis, det var bättre för kan man väl säga.
Citera
2023-10-28, 10:42
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Om man rökt i 40 år och hälften av den tiden även dratt i.sig starkare saker än tobak så är 79 nog helt ok. Alkohol förekom säkert också.
Han rökte rejält med knuda förr i tiden.
Citera
2023-10-28, 11:32
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helt underbar person, sen att man inte delade nationalteaterns texter, drog romantik och väldigt vänster. Men de är skit samma. Jag skiter i folks politiska åsikter så länge man kan diskutera/debattera utan att man utesluter och ignorerar vissa åsikter. Jag respekterar alla som står för sin åsikt och kämpar för den.
Det där med drog-romantik är lite fel då det var anti-droger. Sångerna ingick i teaterpjäser som tog upp problemet med att som ung känna sig värdelös och ta till sniffning och annat som tröst. När dom sedan gav ut sångerna på skiva så togs dom ur sitt sammanhang och själva temat försvann.
Citera
2023-10-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Det där med drog-romantik är lite fel då det var anti-droger. Sångerna ingick i teaterpjäser som tog upp problemet med att som ung känna sig värdelös och ta till sniffning och annat som tröst. När dom sedan gav ut sångerna på skiva så togs dom ur sitt sammanhang och själva temat försvann.

Jo de vet jag. Men de misstolkades av många. Kände flera som började knarka tack vare Nationalteatern. Med de var lite samma med Eddie Meduza, fler började kröka. Och idag är de gangster raparna som sjunger om att skjuta och mörda och då tar folk efter de. Oavsett om de är en misstolkning eller ej. Är man en osäker individ så misstolkar man allt.

Menar att, om en osäker kille läser texten till låten "bängen trålar" te.x. Den personen kommer ju tolka de direkt som att droger är bra, de är kanon att röka på.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-10-28 kl. 11:41.
Citera
2023-10-28, 12:07
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo de vet jag. Men de misstolkades av många. Kände flera som började knarka tack vare Nationalteatern. Med de var lite samma med Eddie Meduza, fler började kröka. Och idag är de gangster raparna som sjunger om att skjuta och mörda och då tar folk efter de. Oavsett om de är en misstolkning eller ej. Är man en osäker individ så misstolkar man allt.

Menar att, om en osäker kille läser texten till låten "bängen trålar" te.x. Den personen kommer ju tolka de direkt som att droger är bra, de är kanon att röka på.
Ja visst var det så. Det finns en scen ur dokumentären "progg"(tror jag det var) där en flicka säger just detta till Nationalteatern, att deras budskap inte går fram.
Citera
2023-10-28, 18:06
Medlem
Man kan inte per automatik påstå att han dog pga rökning. En del skit som folk dör av är ärftligt.
Hans Mosesson fick i vilket fall som helst leva längre än sin bandkompis Totta Näslund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in