2023-10-27, 21:27
Medlem
Darude
Sitt ner och lay back , enjoy the movie som man säger

https://www.youtube.com/live/IcPPJqKsTR8?si=VIevaPRZfpdp_UyP

Smäller bra nu... Dags att betala notan...

Vi får hoppas att pallarna förstår : Att jävlas med en militär supermakt är kanske inte det smartaste av de idéer som finns i förslagslådan... eller vad säger du Darude??

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Samma argument och ursäkter som använts i decennier för att legitimera Israels ständiga angrepp mot civila. Ingen köper det där längre, förutom de mest naiva och rabiata dumstrutarna.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Palestiniernas röda tråd från 1948-2023 är krig och terror.

Mellan 1948-1967 så var anledningen till krig och terror att staten bildats.
Mellan 1967-2005 var anledningen till krig och terror ”ockupation”.
Mellan 2005-2023 var anledningen till krig och terror att de bodde i ett utomfängelse.

Allt detta krig och terror för att kunna utplåna till slut.

Palestinierna valde Hamas i valet 2007
Palestinierna har haft 16 år sedan på sig att resa mot Hamas.
Skulle det vara val imorgon skulle Hamas vinna.
Palestinier världen över hyllade när Hamas begår en massaker på 1400 människor..mestadels judar
Icingar palestinska organisationer världen över har någonsin kommit med något alternativ till Hamas. Aldrig kommit något som fördömer Hamas eller kommit med några om helst fredsförslag.

Nej, det är inte det minsta synd om palestinierna. Offerkoftan passar extra dåligt denna gången.

"Anledningen" har alltid varit den systematiska fördrivningen av palestinierna, inget annat. Att anklaga andra för att använda "offerkoftan" är ett väldigt magstarkt yttrande från någon som stödjer en regim som levt på att vara offer sedan utropandet och använder det som ursäkt för att begå överträdelser och slippa stå till svars. Netanyahu kallar t.o.m. Human Rights Watch och Haagkonventionen "antisemitisk". Höjden av ynkedom. Israel vill inte ens erkänna det armeniska folkmordet eller andra förbrytelser eftersom de inte vill förlora sitt monopol på lidande. Rekommenderar att du läser boken "Förintelseindustrin" av den Israelkritiske juden Norman Finkelstein som behandlar just detta ämne. Israel är inte synonymt med judar och många judar är kritiska till staten Israel eftersom denna högerextrema nationalstat står för allt det som judar till sin natur borde vara kritiska mot.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Äntligen, ser vi början på slutet av Hamas..
Nu fick de sin ursäkt att slutföra sin etniska rensning med ursäkten att de ska bekämpa en terroristorganisation de bokstavligen själva har skapat och hållit gång ekonomiskt.

Det här borde vara en sorlig dag oavsett vilket sida man står på.
Många israeler själva tycker/vet att det här är fel.

Även om man har noll sympati för oskyldiga människors död och lidande så borde man förstå att de antagligen inte kommer kunna döda alla 2 miljoner och att det här kommer bara ge mer bränsle till Israelhatet bland den vanliga befolkningen.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-27 kl. 21:36.
Citera
Medlem
Snart är Palestina befriat från år av förtryck och terror! En lyckans dag.
Citera
2023-10-27, 21:28
Medlem
De smäller på som fan nu - mer än vanligt

Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Är det bekräftat att Israel påbörjat sin markoffensiv?
Citera
2023-10-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag har igår precis som jag tydligt förklarade i mitt inlägg idag, bara diskuterat den Palestinska Staten, inte något ”territorium”. Det framgår explicit av den mening du just citerade. Hur var det nu med läsförståelsen?

Det jag skrev idag om territorierna var bara ett svar på din lögn att jag kallade territorierna den Palestinska Staten, vilket som framgår redan av den mening du citerar inte är sant.

Men vi vet ju båda två att du bara blandar bort korten eftersom du, återigen, blivit avklädd. Din bristande intellektuella hederlighet har vi redan tidigare konstaterat, landssvikare, men detta befästs onekligen nu.

Jag står vid min uppfattning att den Palestinska Staten inte är en stat, här tycker jag lika som bl.a. Israel, USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien. Istället är den Palestinska Staten något slags rättssubjekt av särskild natur, sui generis, eller som jag också kallade det, en pseudostat. Här har jag nog hela FN med mig, till och med Israel som ju 1993 erkände denna entitet som den rätte företrädaren för det palestinska folket och som Israels förhandlingsmotpart.

Margot Wallström, Mahmoud Abbas, den svenska regeringen, 130 andra länder och du har uppfattningen att den Palestinska Staten är en stat.

Jag tycker jag är i sällskap än du är.

Så långt frågan om den Palestinska Staten. Låt os gå över till de ockuperade palestinska territorierna (det är för övrigt FNs säkerhetsråds benämning, inte min).

FNs säkerhetsråd, inklusive USA, anser att Gaza är ockuperat av Israel även efter 2005. Det finns faktiskt ingen stat förutom Israel som efter 2005 uttryckt en annan uppfattning och säkerhetsrådet har definitivt inte gjort det, så ditt Hamaskletande funkar inte, landssvikare. Du bara befäster hur extremistisk och intellektuellt ohederlig du är.

Men upp till bevis nu herr reservisrael, du påstår att det bara är Hamas talesmän och anhängare som anser att Gaza fortfarande är ockuperat av Israel. Hitta då ett land förutom Israel som har uppfattningen att Gaza inte längre i rättslig mening är ockuperat av Israel och lägg upp ett bevis för detta här. Det borde väl vara lätt om det nu är så som du påstår?

Jag kan ge dig en resolution från FNs säkerhetsråd EFTER 2005 som uttryckligen säger att Gaza är en del av de ockuperade palestinska territorierna. Vad har du att komma med i källväg landssvikare?

Landssvikare är ett passande ord för den som, likt dig, ställer dig på terroristernas och extremisternas sida. Det gäller oavsett om man tillhör extremhögern, med partibok i NRM eller annat nazistparti, eller extremvänstern, med hammaren och skäran klistrad på portföljen. Patrioter är vi svenskar som stödjer västerländska ideal som demokrati, humanism, yttrandefrihet och the rule of law både på hemmaplan och i likasinnade länder som Israel. Kampen mot ondskans axelmakter måste vara global.

När det gäller frågan om Gaza efter 2005 är under ockupation av Israel föreslår jag att du läser några av de artiklar som skrivits i frågan av framstående folkrättsexperter.

Här kommer en länk till en artikel av Marko Milanovic från 2009. Han är professor i folkrätt vid the School of Law vid universitetet i Reading och en av redaktörerna för European Journal of International Law.

https://www.ejiltalk.org/is-gaza-still-occupied-by-israel/

Här kommer en rykande färsk artikel från 10 oktober i år av en annan professor i folkrätt, nämligen Michael N Schmitt. Du som, enligt dig själv, är en utbildad folkrättsjurist känner säkert till honom. Men i din bok räknas han väl inte på grund av att han är amerikan.

https://lieber.westpoint.edu/legal-context-operations-al-aqsa-flood-swords-of-iron/

Marko Milanovic och Michael N Schmitt konstaterar i dessa artiklar att Gaza efter tillbakadragandet 2005 inte ockuperar Gaza.

I rättvisans namn finns det också folkrättsjurister som tillhör ditt lag och som argumenterar för att Israel ockuperar Gaza så att säga från distans.

Här kommer en länk till en artikel av folkrättsjuristerna Muath Mohammed Alashqar, Asmar binti Abdul Rahim och Ahmad Shamsul bin Abd Aziz som, i likhet med dig, intar ståndpunkten att Gaza är ockuperat av Israel.

https://bildbd.com/index.php/blj/article/download/762/570
Senast redigerad av GIFlintharta 2023-10-27 kl. 21:32.
Citera
2023-10-27, 21:35
Medlem
Artillerielden är enorm nu!
Citera
2023-10-27, 21:36
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Artillerielden är enorm nu!

Vart ser du det? Har denna uppe nu men är helt dött?

https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8
Citera
2023-10-27, 21:36
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Darude
Sitt ner och lay back , enjoy the movie som man säger

Smäller bra nu... Dags att betala notan...

Vi får hoppas att pallarna förstår : Att jävlas med en militär supermakt är kanske inte det smartaste av de idéer som finns i förslagslådan... eller vad säger du Darude??

"Dags att betala notan", din dehumaniserande syn och nonchalans för tusentals barn som bombas och bränns ihjäl under ruinerna är osmaklig. Men de är väl ändå bara kackerlackor enligt din nazistiska människosyn? När Israels offensiv är över har ni kanske "vunnit" kriget i det att ni lyckats döda fler civila, men ert anseende kommer vara förlorat för all tid. Xerxes armé, det är ni det.
Citera
2023-10-27, 21:37
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Anledningen" har alltid varit den systematiska fördrivningen av palestinierna, inget annat. Att anklaga andra för att använda "offerkoftan" är ett väldigt magstarkt yttrande från någon som stödjer en regim som levt på att vara offer sedan utropandet och använder det som ursäkt för att begå överträdelser och slippa stå till svars. Netanyahu kallar t.o.m. Human Rights Watch och Haagkonventionen "antisemitisk". Höjden av ynkedom. Israel vill inte ens erkänna det armeniska folkmordet eller andra förbrytelser eftersom de inte vill förlora sitt monopol på lidande. Rekommenderar att du läser boken "Förintelseindustrin" av den Israelkritiske juden Norman Finkelstein som behandlar just detta ämne. Israel är inte synonymt med judar och många judar är kritiska till staten Israel eftersom denna högerextrema nationalstat står för allt det som judar till sin natur borde vara kritiska mot.

Om inte judarna byggt upp Israel skulle det forfarande vara en grushög där arabiska klaner bekämpar varandra. Det är ju bara se hur det ser ut i grannländerna. Situationen i Libanon är katastrof pga korruption, sekterism och klanstrider.
Citera
2023-10-27, 21:38
Medlem
Ja vi behöver sånna som du med..

Du påminner lite som munkarna som sket i, om soldaten var nordstat eller sydstat, men vårdade oavsett.
Men jag är dessvärre inte lika förlåtande
En läxa skall läras...nu ska pallarna veta vad som sker ... De kunde attackera en lejonunge (civila) men nu ska de möta lejonhanen (IDF) ...är de lika "ALLAH AKBAR" glada nu?

Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Nu fick de sin ursäkt att slutföra sin etniska rensning med ursäkten att de ska bekämpa en terroristorganisation de bokstavligen själva har skapat och hållit gång ekonomiskt.

Det här borde vara en sorlig dag oavsett vilket sida man står på.
Många israeler själva tycker/vet att det här är fel.

Även om man har noll sympati för oskyldiga folks död och lidande så borde man förstå att de antagligen inte kommer kunna döda alla 2 miljoner och att det här kommer bara ge mer bränsle till Israelhatet bland den vanliga befolkningen.
Citera
2023-10-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vart ser du det? Har denna uppe nu men är helt dött?

https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8

pröva denna istället:

https://www.youtube.com/watch?v=qMyXv6rtzXk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in