2023-10-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Skulle inte alls förvåna.

Det är rätt smart taktik när man tänker efter. Samtidigt kan man kanske lura av Hamas gisslan.
Det hade varit komiskt om Israel lovar att inte utföra en markinvasion för att få ut gisslan. Och sedan när du är ute så går de in ändå.
Frågan är om de vågar det med tanke på eventuella framtida förhandlingar, då kommer aldrig någonsin någon lita på de igen.

Det kommer inte bli framtida förhandlingar med dessa mördare, om Netanyahu håller det han lovar och eliminerar Hamas från jorden yta.
Citera
2023-10-27, 18:17
Medlem
0ldMans avatar
Verkar som israel går in nu ikväll. följer livestream från fronten här https://www.youtube.com/watch?v=v4k6c5QW7iM
Citera
2023-10-27, 18:28
Medlem
Israel är en riktigt kriminell stat.

Kolla bara här:

https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0
Citera
2023-10-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Tänk om de tvärt om inte hade mördat någon Israel och istället tog över 1500 civila som gisslan, för att utefter det förhandla? Det hade varit smart.

Satt de i lastbilar eller bussar och kört in de i Gaza.
Tänk om...

Kriminella och då särskilt de muslimska saknar konsekvenstänk. Vi som drabbas, upplever det överallt den hårda vägen. De värdesätter inte livet. Inte ens sitt eget.

Det handlar om klaner. Klanen är för dem viktigare än individens egen rätt till liv och lycka. En arabkvinna på Gaza föder en massa barn då hon vet att de är en förbrukningsvara. Nu på Gaza har vi vuxna som inte tar sina barn i säkerhet. Iskallt anklagar de fienden för att deras barn bombas och dör.

Jag blir road när muslimer i Sverige har en påverkanskampanj över hus soc. snor deras barn. Som om dessa barn vore en tillgång för Sverige. Sen blir de sura när samhället inte löser problemet med att deras barn blir kriminella.

"Öst är öst och väst är väst och aldrig mötas de två". En sanning än i våra dagar.
Senast redigerad av Vresrosen 2023-10-27 kl. 18:46.
Citera
2023-10-27, 18:33
Medlem
Smäller ganska rejält nu igen:

https://www.youtube.com/watch?v=qMyXv6rtzXk
Citera
2023-10-27, 18:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Verkar som israel går in nu ikväll. följer livestream från fronten här https://www.youtube.com/watch?v=v4k6c5QW7iM
Är han från Australien, och är han på plats? Rätt spännande plats att streama ifrån, måste jag säga. Just nu syns en massa Hamas-raketer mot den mörka kvällshimlen där i bakgrunden.
Citera
2023-10-27, 18:44
Medlem
Troligtvis har markinvasionen påbörjats. Man har rapporterat om artilleribeskjutning.

Nu börjar helvetet på jorden.
Citera
2023-10-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Troligtvis har markinvasionen påbörjats. Man har rapporterat om artilleribeskjutning.

Nu börjar helvetet på jorden.

Jupp! Jag är säker på att markinvasionen har börjat!
Citera
2023-10-27, 18:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Ah, så den där Willy sitter i Sderot nära gränsen till Gaza. Det är väldigt mörkt i streamen, men jetmotorer hörs nästan hela tiden. Jag tycker mig även ha hört nån form av eldgivning långt bort. Drönare också.

Edit: Skulle inte citera nån. Ett misstag.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-27 kl. 18:52.
Citera
2023-10-27, 18:51
Medlem
Det är trots allt fredag , måste bombas lite då
Ingen sovmorgon för Gaza

Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Smäller ganska rejält nu igen:

https://www.youtube.com/watch?v=qMyXv6rtzXk
Citera
2023-10-27, 18:52
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Saxar ur ditt, MrEGreys, inlägg #24710 från igår kväll.

"Det vi nu diskuterade var dock den Palestinska Staten, inte något ”territorium”."

Nu vill du inte kännas vid att du igår kallade det som du idag vill beteckna som "de ockuperade palestinska områdena (eller territorierna)" för just "Palestinska Staten" fast att du inte tycker att det är en stat utan något sui generis som kan jämföras med Malteserorden (som vid erkännandet av dåvarande påven år 1113 kallades för Johanniterorden) och den Heliga Stolen. Att du idag (men inte igår) vill beteckna Gaza som en del av de ockuperade palestinska områdena visar att du i vart fall idag är en palestinavän. Det är bara Hamas talesmän och försvarare som idag påstår att Gaza är ockuperat av Israel. Ockupationen upphörde 2005.

Det är svårt att argumentera med någon som uppenbarligen har stora problem med korttidsminnet. Begynnande frontallobsdemens?

Jag har igår precis som jag tydligt förklarade i mitt inlägg idag, bara diskuterat den Palestinska Staten, inte något ”territorium”. Det framgår explicit av den mening du just citerade. Hur var det nu med läsförståelsen?

Det jag skrev idag om territorierna var bara ett svar på din lögn att jag kallade territorierna den Palestinska Staten, vilket som framgår redan av den mening du citerar inte är sant.

Men vi vet ju båda två att du bara blandar bort korten eftersom du, återigen, blivit avklädd. Din bristande intellektuella hederlighet har vi redan tidigare konstaterat, landssvikare, men detta befästs onekligen nu.

Jag står vid min uppfattning att den Palestinska Staten inte är en stat, här tycker jag lika som bl.a. Israel, USA, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien. Istället är den Palestinska Staten något slags rättssubjekt av särskild natur, sui generis, eller som jag också kallade det, en pseudostat. Här har jag nog hela FN med mig, till och med Israel som ju 1993 erkände denna entitet som den rätte företrädaren för det palestinska folket och som Israels förhandlingsmotpart.

Margot Wallström, Mahmoud Abbas, den svenska regeringen, 130 andra länder och du har uppfattningen att den Palestinska Staten är en stat.

Jag tycker jag är i sällskap än du är.

Så långt frågan om den Palestinska Staten. Låt os gå över till de ockuperade palestinska territorierna (det är för övrigt FNs säkerhetsråds benämning, inte min).

FNs säkerhetsråd, inklusive USA, anser att Gaza är ockuperat av Israel även efter 2005. Det finns faktiskt ingen stat förutom Israel som efter 2005 uttryckt en annan uppfattning och säkerhetsrådet har definitivt inte gjort det, så ditt Hamaskletande funkar inte, landssvikare. Du bara befäster hur extremistisk och intellektuellt ohederlig du är.

Men upp till bevis nu herr reservisrael, du påstår att det bara är Hamas talesmän och anhängare som anser att Gaza fortfarande är ockuperat av Israel. Hitta då ett land förutom Israel som har uppfattningen att Gaza inte längre i rättslig mening är ockuperat av Israel och lägg upp ett bevis för detta här. Det borde väl vara lätt om det nu är så som du påstår?

Jag kan ge dig en resolution från FNs säkerhetsråd EFTER 2005 som uttryckligen säger att Gaza är en del av de ockuperade palestinska territorierna. Vad har du att komma med i källväg landssvikare?
Citera
2023-10-27, 18:54
Medlem
Man har stängt av internet och telekommunikation i hela Gaza.

Klassiskt drag inför en invasion. Allt handlar om att inte låta världen få några bilder eller information från området. På så sätt kan man tänja på sin moraliska gräns ännu mer utan att världen får se.

Israel är sannerligen en kriminell statsmakt. Oavsett vad man tycker om parterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in