2023-10-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, Steve ("den här snubben") på Agenda-FreeTV är bra. Jag har växlat lite, men i huvudsak den här:

(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Snyggt, tack för infon!
Citera
2023-10-27, 20:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Hm. Jag såg en kommentar som pekade på nåt jag faktiskt inte tänkt på i kväll: det är lördag i morgon. Sabbat. Så det är nog en till begränsad markoperation i kväll/natt. De måste vara färdiga till i morgon.
Citera
2023-10-27, 20:23
Medlem
De trappar upp ja
Ökar sina flyganfall och pansar men har inte gått "all in" än ?

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Rapprt om att IDF gått in i norra Gaza. Oklart hur kraftig attacken är dock?

https://x.com/astraiaintel/status/1717967446248673342
Citera
2023-10-27, 20:23
Medlem
Jag fattar inte riktigt. Dom säger åt alla att gå söderut men Egypten öppnar ju inte gränsen. Dom kommer dö!

Nån som fattar hur dom tänkt?
Citera
2023-10-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, Steve ("den här snubben") på Agenda-FreeTV är bra. Jag har växlat lite, men i huvudsak den här:

(FB) Hamas anfaller Israel (2023-10-07)

Mina stjärnor verkar avklippna... eller döda, Bisan Owda och Youmna El Sayed från Gaza City, Tareq Abu Azzoum från södra Gaza.
Citera
2023-10-27, 20:25
Bannlyst
De har gått in nu via Beit Hanoun i nordöstra delen. En sorlig dag.
Citera
2023-10-27, 20:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Han sitter ju i fint sällskap med Putin, Erdogan mfl

Ingen man tar på allvar direkt

Vem ska man ta på allvar menar du, den halvdöde Biden?
Att du inte inser hur genomkorrupt väst är är ganska så gulligt.

Givetvis är detta ett lågintensivt folkmord med följder mångt värre än i Ukraina med tanke på att palestinierna är ett av världens mest åsidosatta folk.
Citera
2023-10-27, 20:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Mina stjärnor verkar avklippna... eller döda, Bisan Owda och Youmna El Sayed från Gaza City, Tareq Abu Azzoum från södra Gaza.
Ja, det är inte omöjligt att de saknar uppkoppling just nu. Läste nåt om att det ska finnas ryssar på plats också som ryssarna inte når i nuläget. Nåt team från nån rysk kanal, eller nåt sånt. Låter jävligt oklokt ifall de skulle bli dödade, men vem vet vad som ens är sant.
Citera
2023-10-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Vilken live följer du?

Jag väntar på att den här snubben ska börja: https://www.youtube.com/live/AFYfuf7K1Mk?si=3P7fk8rkciThh4UB

Han verkar ha missat allt snart om han inte får upp sin livestream. Nånting måste hänt?
Citera
2023-10-27, 20:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
De har gått in nu via Beit Hanoun i nordöstra delen. En sorlig dag.

Äntligen, ser vi början på slutet av Hamas..
Citera
2023-10-27, 20:32
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Har du ett problem att asheta israeliska tjejer simmar i Tel Avivs stränder??

Snart kommer de få simma i Gaza med

Det autonoma judiska oblastet finns kvar så du får väl ta upp den frågan med Putin, det är ju en gammal kompis till er SD:are. Israels gamla kompis också dessvärre, även om det börjat låta lite annorlunda i den saken från Israel den senaste veckan eller så. Såg att den ryska utrikesministern tog emot en delegation från Hamas häromdagen. Israel borde välja sina vänner bättre.
Citera
2023-10-27, 20:32
Medlem
JustTrollings avatar
Terrororganisationen Hamas, styrande parti i Gaza, gråter nu ut i internationell media.

Är det inte lika roligt längre för terroristerna?

Är det slut med firandet?

För det var ett jävla firande för 3 veckor sedan när ni lyckades med ett av dom största, och troligtvis det absolut mest bestialiska, muslimska terrorattentaten någonsin.

NÅÅÅÅD NUUU!!!!

Hamas calls on world to ‘act immediately’ to stop Israeli bombardment

Hamas calls on the world to “act immediately” to stop Israel’s bombardment of Gaza, as intense strikes pound the Palestinian territory.

We call on the Arab and Muslim countries and the international community to take responsibility and act immediately to stop the crimes and series of massacres against our people,” Hamas says in a statement.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hamas-calls-on-world-to-act-immediately-to-stop-israeli-bombardment/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in