2023-09-23, 11:54
Medlem
Jag var i Christiania förra helgen, mindre folk än vanligt och väldigt rörigt. Dåliga grejer till dyrt pris. Inte värt att dra dit.
Citera
2023-09-25, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjov
Jag var i Christiania förra helgen, mindre folk än vanligt och väldigt rörigt. Dåliga grejer till dyrt pris. Inte värt att dra dit.

Så har det varit några år nu, ska man ens hitta något som är bättre än commercial så går man leta och fråga runt, man kan lika gärna handla i Sverige.
Citera
2023-09-29, 23:11
Medlem
ortizs avatar
Fick tag i riktigt dunderröka där nyss. Bra pris och superkvalitet. Kanske hade tur.
Citera
2023-09-30, 07:04
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Du hittar samma sorter i Sverige till ett bättre pris så finns ingen anledning att handla där nuförtiden och det finns ingen riktigt bra kvalitet där längre, ska man handla i Köpenhamn så är det bäst att hitta vanliga kranar.

Men åker du dit och handlat så kör upp det i röven/musen innan du lämnar Christiania, gladplast och kondom.

Du har sagt det några gånger nu och du behöver inte säga det till mig. Tråden handlar om Chris och det finns inget ställe i Sverige där du kan handla hasch lika enkelt som du köper morötter på torget för någon som är lite osäker. Det är inte alla som är bekväma med att fråga runt och skaffa sig en egen kran.

Växelkursen är ju inte direkt fördelaktig men handlar du för 1k danska får du bättre pris än från en gatulangare i Sverige som säljer bitar för 200, väljer du kvalitet för kvantitet finns där fortfarande bra grejor.
Citera
2023-09-30, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ortiz
Fick tag i riktigt dunderröka där nyss. Bra pris och superkvalitet. Kanske hade tur.
Har du nåt namn/stämpel o tipsa om?
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Växelkursen är ju inte direkt fördelaktig men handlar du för 1k danska får du bättre pris än från en gatulangare i Sverige som säljer bitar för 200, väljer du kvalitet för kvantitet finns där fortfarande bra grejor.
Vad får man för en tusing i chris?
Häromkring (Skåne) får man (jag) 15g dunder ”commercial”, oftast. Kan säkert få lite mer i Malmö-trakten med rätt kontakter.
Senast redigerad av splir0n 2023-09-30 kl. 18:44.
Citera
2023-10-02, 14:32
Medlem
Havocks avatar
Var där i helgen, kan varmt rekommendera! Många försäljare, härlig stämning, jävligt fint gräs.

För nybörjare som bara vill röka där kan det vara bra att veta att det inte fanns färdigrullat grönt pga "säsongen". Oklart vad som menades här men om man kan tänka sig brunt eller kan rulla själv är ju inte detta något problem.
Citera
2023-10-27, 21:22
Medlem
Är ni en bunt norrlänningar i denna tråd ? CH är stängt.
Citera
2023-10-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Är ni en bunt norrlänningar i denna tråd ? CH är stängt.
fuck you!
Citera
2023-10-28, 20:14
Medlem
swimp78s avatar
Christianiterna kommer nog med tiden allt mer morfas in till att bli nån sorts kultur-boomers från 68-generationen i takt med att Chris sluts och blir ett gated community. Då blir det ett gäng kulturborgare som sitter där med sina bohemiska fastigheter mitt i centrala köpenhamn och ruvar på dem som rufsiga gamla örnar. Det känns som tiden för Chris som hash-marknaden är på väg mot sitt slut. Detta tack vare skitgängens ökande våldsamheter. Fan, hålla på knäppa varandra över lite hasch.
Citera
2023-10-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
fuck you!

Ingen anledning till att vara elak.
Citera
2023-10-28, 23:00
Bannlyst
Mig veterligen lägger de fram knärket på ett bord att köpa och välja mellan i c:a 5 minuter så inte polisen hinner dit, sedan tar de undan det igen. Sjukt otrevliga och stressade killar som säljer. Men Christiania funkar som alltid, polarna var inne i somras och då var där high life i denna väldigt nedgångna knarkstad. Ska tydligen vara några hookers därinne också. Det går väl ihop; hookers och knärk.

Skulle aldrig sätta min fot där igen, man kan verkligen snacka om ett helt nedgånget litet område med ruttna gamla nerklottrade trähus och en nerklottrad mur att hålla skräpet inne. Typ skjul bara. Christiania är en skamfläck för Danmark.
Citera
2023-10-29, 14:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Mig veterligen lägger de fram knärket på ett bord att köpa och välja mellan i c:a 5 minuter så inte polisen hinner dit, sedan tar de undan det igen. Sjukt otrevliga och stressade killar som säljer. Men Christiania funkar som alltid, polarna var inne i somras och då var där high life i denna väldigt nedgångna knarkstad. Ska tydligen vara några hookers därinne också. Det går väl ihop; hookers och knärk.

Skulle aldrig sätta min fot där igen, man kan verkligen snacka om ett helt nedgånget litet område med ruttna gamla nerklottrade trähus och en nerklottrad mur att hålla skräpet inne. Typ skjul bara. Christiania är en skamfläck för Danmark.

Har du vandrat runt bortom pusher street, och gått över bron och tittat på där folk bor?
Tycker de har det jättemysigt. Chris är större än man tror!

Har markerat blå kring den sk "pusher street". Det är väl i området däromkring de flesta turister samlas. Och jag kan hålla med om att det är lite sunkigt. Men jag tycker det är orättvist förkasta hela chris som äckligt.
Senast redigerad av swimp78 2023-10-29 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in