Citat:
Nej priserna är höga för att det är ett unikt läge. Radhus innanför tullarna. Hur många sådana existerar ens? Har nog aldrig sett det någonstans.
Djurgårdsstaden är off sett till innerstan men otroligt fin natur och väldigt citynära. Har bekanta som bor där och stormtrivs. Perfekt område för barnen jämfört med city men ändå oerhört nära.
Till skillnad från sekelskifteshusen i stan så är planlösningarna perfekta för barnfamiljer med flera sovrum och dubbla badrum i alla större lägenheter. Stor hiss i varje hus som går ned på -1 där alla lägenheter har dedikerade parkeringsplatser i garaget. Nästan alla större lägenheter har stora rymliga terrasser för grillkvällen.
För att vara nybyggen har föreningarna helt ok kreditbetyg pga de många lokalerna i föreningarna.
Jag skulle själv inte vara intresserad av att bo i DGS men kan absolut se varför andra vill det
Djurgårdsstaden är off sett till innerstan men otroligt fin natur och väldigt citynära. Har bekanta som bor där och stormtrivs. Perfekt område för barnen jämfört med city men ändå oerhört nära.
Till skillnad från sekelskifteshusen i stan så är planlösningarna perfekta för barnfamiljer med flera sovrum och dubbla badrum i alla större lägenheter. Stor hiss i varje hus som går ned på -1 där alla lägenheter har dedikerade parkeringsplatser i garaget. Nästan alla större lägenheter har stora rymliga terrasser för grillkvällen.
För att vara nybyggen har föreningarna helt ok kreditbetyg pga de många lokalerna i föreningarna.
Jag skulle själv inte vara intresserad av att bo i DGS men kan absolut se varför andra vill det
Citat:
"Townhousen" på Tysta gatan som sålts. De kallar jag unika och såklart i en helt annan prisklass. Radhusen med de priserna i Djurgårdsstaden ser jag mer som symbol för bostadsbubblan, tillsammans med bl.a. Norra tornen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tysta_gatan
Jag hade hellre köpt en schysst villa i Råsunda eller delar av Bromma för de pengarna. Ingen avsevärd skillnad i sträcka till city och betydligt mer för pengarna.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tysta_gatan
Jag hade hellre köpt en schysst villa i Råsunda eller delar av Bromma för de pengarna. Ingen avsevärd skillnad i sträcka till city och betydligt mer för pengarna.
Norra Djurgårdsstaden förkortas NDS, inget annat. F.ö. har någon förmodad kommunal kommunikatör har haft den dåliga smaken att kalla det Stockholm Royal Seaport (SRS) på Engelska. Det kommer nog dö ut.
Man får leta länge för att hitta någon som promenerar från Råsunda eller Bromma till stan som en del av vardagen. Det är inte bara längre utan också värdelösa promenadstråk. Detta är helt möjligt och normalt i NDS och finns flera olika vägar. Stureplan tar max 30min att gå till i normalt tempo från centrala NDS. Har man bråttom kan man närma sig 20 och i många andra delar där det händer saker är man på den tiden. Med cykel är man nere på ensiffriga minuttal.
Ett av de mest omtyckta områdena i Stockholm med närhet till natur på förortsvis och promenadavstånd till stan. Priserna höga generellt i landet och vad borde det kosta per m2 och vad pengar borde kosta att låna är det ingen som vet men som tråden visar spännande att diskutera. Radhuset är definitivt ett unikt objekt men förhoppningsvis är ingen dum nog att lägga 23M på det. Runt 10 känns normalt men 15+ lär de tyvärr få.
#NDS4EVER
Senast redigerad av nds4ever 2023-10-27 kl. 11:18. Anledning: Citatformatering fixad
Senast redigerad av nds4ever 2023-10-27 kl. 11:18. Anledning: Citatformatering fixad
Kul med nya insikter om specifika områden.