Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Oavsett om slutllga domen kom nu så kanske familjen borde ha förstått reaktionerna i Vetlanda runt det här fallet
J familj förstod det tidigt och flyttade
Jag tror inte heller att familjen är hemma just nu och om de packas för flytt så är det bra
Eller så bor de kvar och skickar iväg Maja
Vilket jag tror
Kloster var en bra ide
Det finns ju en skribent som hintat för lönge sedan i trpden att Maja släpps fri och att familj kommer skicka iväg henne
Kanske det stämmer?
Johannas bror bor väl kvar i Vetlanda? Pappan har flyttat till en tätort några mil därifrån. Mamman till Halland. Så lite längre bort.
Båda föräldrarna till Maja har väl arbeten som sk mellanchefer men inom olika sektorer. (står väl i FUP). Pappan har förresten inte varit pastor på ett bra tag nu även om han haft kvar sitt engagemang i kyrkan. De senare framgår av förhören. Brodern har jobb och håller på med idrott på nivån under elit. Det nämner han i förhör.
Det är väl först nu när rättsprocessen är över som familjen har tid och ork att tänka på framtiden gissar jag. Jag gissar att de avvaktade domen. Det är ju inte bara att bryta upp direkt när man har arbete, hus och stort kontaktnät
Mitt eget förslag till Maja hade varit att läsa in gymnasiet på en folkhögskola. Men vad hon bestämmer sig för kommer vi i tråden nog aldrig få veta. Om hon väljer skyddad identitet då.