Citat:
Ursprungligen postat av
Oldlord
Nej han har även varit med i en fastighetsaffärer på Essvik, där P*ter och han hade en en mail kontakt om priserna ifrån andra intressenter. Då kom dom överens om att lägger du det här priset så är lokalerna dina.
En man i den kalibern 44 styrelseuppdrag har helt klart koll på hur fel de är att göra affärer på de viset. + att lgh i stan ansågs vara en muta/betalning för Essviks affären.
Han är helt klart en stor profil inom näringslivet Sundsvall. Och har flertalet av mina egna vänner anställda i sina bolag. Jag själv hade varit högst obekväm med att ha en företagsledare som jobbar på detta vis.
Varför blev han inte dömd för det då?
Han är en av de ärligaste företagsledarna i Sundsvall, kan jag säga. Han till och med betalar för att få ha sitt eget fordon i företagets lokaler. Lånar inte ens hem verktyg när han ska fixa något hemma. Han blandar inte ihop privatekonomi med företagens ekonomi det minsta.
Teknisk fastighetsservice bildades efter att han varit chef för Essef i Sundsvall. Enligt deras ägare ABB, skulle han tvingas säja upp personal trots att distriktet gick med stor vinst. Han vägrade och han och de anställda bildade Teknisk fastighetsservice istället. Han ville inte göra folk arbetslösa och ställde upp för sina anställda. Det var ett stort kliv och risktagande, då när Sverige var i lågkonjunktur. Jag tror inte att alla anställda skulle följa med om de inte tyckte att han var en bra chef och ledare.
Citat från en artikel i ST 2019
Citat:
ST för 25 år sedan
En utbrytare tar upp konkurrensen med förre arbetsgivaren i Sundsvall. Det är nybildade företaget Teknisk Fastighetsservice AB. Chri*ter Lun*stedt har startat företaget. Han var tidigare distriktschef i ABB-ägda Essef Service och har alltså startat en konkurrerande verksamhet. Med sig har han alla 28 anställda och all kompetens från Essef.
https://www.st.nu/2019-01-29/st-for-25-ar-sedan-utbrytare-konkurrerar-med-sin-forre-arbetsgivare-och-flyktingforlaggningar-laggs- ner?shareSource=sharebutton