Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-10, 16:17
Medlem
Är det någon som vet vad detta handlar om?

Styrelseordföranden i det aktuella bolaget skriver i ett pressmeddelande att åtgärden är beklaglig men att det är styrelsens skyldighet att låta polisen utreda misstankarna.
Citera
2020-11-10, 18:09
Medlem
Var han chef på Norrvidden oxå?
Men vad heter han??
Citera
2020-11-10, 18:46
Medlem
Cyberbusens avatar
Det står ingenstans att han var chef vad jag kan se, förmodligen var han projektledare.
Senast redigerad av Cyberbusen 2020-11-10 kl. 18:49.
Citera
2020-11-10, 18:55
Medlem
donniedårdingos avatar
Skulle tro att det är SKIFUs VD det handlar om

Från St.nu i juni 2020:
Skifus vd (namn i artikeln) valde i april att säga upp sig från sin tjänst. Nu står det klart att han lämnar bolaget med ett avgångsvederlag i miljonklassen – vilket var billigare än väntat.
– Det handlade delvis om hur han hade hanterat en del leverantörer. I dialogen angående hans arbetssätt valde han att säga upp sig, säger styrelseordförande Johan Nikula.
https://www.st.nu/artikel/skifus-tid...as#mer-i-story
Citera
2020-11-10, 19:59
Medlem
Märklig historia, killen säger upp sig själv, ordförande beviljar trots det avgångsvederlag(fallskärm), det är absolut inte brukligt vid egen uppsägning!

Tydligen har det framkommit oklarheter som är skäl till polisanmälan. Kommer bli en jäkla soppa känns det som.
Citera
2020-11-10, 20:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smugglarkungen
Är det någon som vet vad detta handlar om?

Styrelseordföranden i det aktuella bolaget skriver i ett pressmeddelande att åtgärden är beklaglig men att det är styrelsens skyldighet att låta polisen utreda misstankarna.
Någon länk till källa är inte att tänka på?
Citera
2020-11-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Någon länk till källa är inte att tänka på?

Bara en låst artikel i Sundsvalls Tidning
Citera
2020-11-10, 20:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag antar att du har tillgång till texten eftersom du startade tråden? Kan du citera en liten del från artikeln samt länka till den?
Citera
2020-11-10, 20:30
Medlem
Citat:

https://www.st.nu/logga-in/kommunalt...n-har-atgarden
Citera
2020-11-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag antar att du har tillgång till texten eftersom du startade tråden? Kan du citera en liten del från artikeln samt länka till den?

Jag läste den igår, strax innan dom låste den.
Dom stod inte mycket mer än det som står i rubriken.
Citera
2020-11-10, 21:30
Medlem
P*t*r Cl*min ???
Citera
2020-11-10, 22:36
Medlem
Gabriel Knights avatar
Men vad är han misstänkt för då? Skrek han och var oförskämd mot folk eller gynnade han vissa leverantörer och tog mutor?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback