Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-26, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
sirsia0 går emot sin egen logik i sina egna inlägg. Nästa gång sirsia0 ska försöka leka moralens väktrate så borde hon tänka igenom vad det är hon egentligen försöker få sagt.

Att hennes tidigare inlägg är allt annat än fördoms och dömadefria gör det hela ännu mer skrattretande.

Att hon var en av två som tyckte att det är helt okej att skriva om hela veckans avsnitt utan spoilertags visar också att hon har svårt med sund förnuft och logiskt tänkande.

Du ljuger.

Angående att jag har skrivit om hela veckans avsnitt utan spoilertags? Efter att det tydligt har sagts från moderator att man kan skriva utan spoilertags efter att dagens avsnitt lagts ut vid midnatt så har jag hållit mig till det, innan vet jag inte hur det har blivit då jag trodde det var ok att skriva om hela veckans avsnitt som lagts ut. Jag brukar mest svara på andra, och jag skriver inte så ofta, så om det blivit fel så kan jag bara beklaga.

Du har svårt att bli motsagd, då vill du gärna ge tillbaka. Men bryr jag mig? Nej. Vidareutveckla istället din gaygångstilsfilosofi isället, jag ser fram emot det. Berätta mer!

Ibland är inlägg så dumma så jag bara måste få sagt det jag tycker. Men det ska man inte enligt vissa som inte klarar av att bli kritiserade.

Jag har aldrig sagt att jag är helt fördomsfri och dömandefri, kan nån vara det? Men jag går igång på vissa saker, ja det gör jag. Och då får man mothugg i form av personliga angrepp och lögner. Och möjligen kan vissa ord jag säger ses som personliga angrepp. men detta är ju fb, kryllar av skitsnack.

Än så länge har vi yttrandefrihet, och passar det inte så skrolla bara förbi. Det gör jag för det mesta. Som stupida inlägg om vem som är gay eller inte eller hur nån ser ut. Titta er själva i spegeln, du kanske inte ser så bra ut själv antagligen.
2023-10-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
du kanske inte ser så bra ut själv antagligen.

Nu får du faktiskt sluta vara tyken! Jag kommer anmäla ditt inlägg. Sådär beter man sig inte.
2023-10-26, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Nu ljuger du! Du har inte alls bara scrollat förbi mitt inlägg, du har ju till och med tagit dig tid att skriva en lång kommentar. Vem är du att sitta och döma andra människor för deras val av nick eller profilbild? Du kallar andra människor trångsynta samtidigt som du sitter och hånar mig för mitt användarnamn, som nån slags skolgårdsmobbare. Väx upp!

Förstår du inte att det är du som mobbar? Du skrev: "Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Jag fattar inte varför hon har ögonen så tätt ihop." Det var väl tyket om något. Du har ju skrivit andra tykna saker om folks, eller om det bara var hennes utseende, går inte att lägga sån skit på minnet. Jag skrollar bara förbi, men till sist så fräser jag till. Och det är det fler som gjort. Elaka kommentarer om hur andra ser ut, så lågt. Det om något är ju skolgårdsmobbning. Hur gammal är du egentligen? Tycker du ska byta nickname om du vill bli tagen seriöst. Och skriva lite mer vuxna inlägg än dom som jag hastigt sett i förbiskrollandet.
2023-10-26, 17:07
Medlem
Fonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Jag fattar inte varför hon har ögonen så tätt ihop.

Tror inte hon valde det.
2023-10-26, 17:08
Medlem
Citat:
Förstår du inte att det är du som mobbar? Du skrev: "Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Jag fattar inte varför hon har ögonen så tätt ihop." Det var väl tyket om något. Du har ju skrivit andra tykna saker om folks, eller om det bara var hennes utseende, går inte att lägga sån skit på minnet. Jag skrollar bara förbi, men till sist så fräser jag till. Och det är det fler som gjort. Elaka kommentarer om hur andra ser ut, så lågt. Det om något är ju skolgårdsmobbning. Hur gammal är du egentligen? Tycker du ska byta nickname om du vill bli tagen seriöst. Och skriva lite mer vuxna inlägg än dom som jag hastigt sett i förbiskrollandet.

Jag skrev bara att jag inte förstod varför ögonen satt så tätt ihop. Jag gjorde ingen värdering av hennes utseende. Du verkar inte förstå att en felaktig ögonplacering kan ha flera orsaker, det behöver inte vara genetiskt. Det kan t.ex bero på att hennes mamma utsattes för höga doser radioaktiv strålning under graviditeten. Trauma mot skallen i tidig ålder kan vara en annan tänkbar orsak. Om hon t.ex blev överkörd av glassbilen som barn, så kan det ha resulterat i en deformerad skalle.
Senast redigerad av JoeBidenLuktarBajs 2023-10-26 kl. 17:10.
2023-10-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fono
Tror inte hon valde det.

Det tror inte jag heller, men det är såklart möjligt. Tove har ju valt ett helt annat utseende än det hon föddes med.
2023-10-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Ylwa betedde ju sig psykiskt sjuk. Dock kanske det givetvis spelade in att de är där och svälter och det fuckar med psyket.
Jag gillar Ylwa.
Förresten glömde Els-Marie på listan, hon är längst ned. Hon ljuger bara för att ljuga och blir arg och nekar till saker när folk anklagar henne för saker som hon faktiskt gjort.
2023-10-26, 17:19
Bannlyst
Citat:
Du ljuger.

Angående att jag har skrivit om hela veckans avsnitt utan spoilertags? Efter att det tydligt har sagts från moderator att man kan skriva utan spoilertags efter att dagens avsnitt lagts ut vid midnatt så har jag hållit mig till det, innan vet jag inte hur det har blivit då jag trodde det var ok att skriva om hela veckans avsnitt som lagts ut. Jag brukar mest svara på andra, och jag skriver inte så ofta, så om det blivit fel så kan jag bara beklaga.
Återigen behöver du stanna upp och tänka efter på både vad andra skriver, men också vad det är du själv försöker få sagt.
Du kämpade för att få göra det och tyckte att det var moraliskt okej och en helt logiskt sak att tycka. Vilket var det enda jag påpekade, jag påstod aldrig att du har brutit mot reglerna.
Det är din oförmåga till logiskt tänkande som jag påpekade där, hänger du med?

Citat:
Du har svårt att bli motsagd, då vill du gärna ge tillbaka.
Uppenbarligen är det du som inte tål att att bli motsagt.. Väldigt konstigt eftersom du säger emot dig själv hela tiden.
Om du ska komma och försöka ge kritik så får du själv tåla att man påpekar att dina argument och logik inte håller. Och inte bara det utan avslöjar att det är du själv som är den dömande och fördomsfulla.
Citat:
Vidareutveckla istället din gaygångstilsfilosofi isället, jag ser fram emot det. Berätta mer!
Om du vill leka dum och påstå att en feminin gångstil inte tyder på nått över huvudlaget, så visst, lek den leken du.
När det gäller det där med sexualiteten så är det du som har gjort bort dig ordentligt. Det är du som har avslöjat dina fördomar och det är du som har antytt att det ska vara negativt.
Det är därför du undvek att svara på den här inlägget: (FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

Som sagt: ska du leka moralens väktare så får du först tänka efter vad det är du ska skriva.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 17:27.
2023-10-26, 17:27
Avslutad
Citat:
Återigen behöver du stanna upp och tänka efter på både vad andra skriver, men också vad det är du själv försöker få sagt.
Du kämpade för att få göra det och tyckte att det var moraliskt okej och en helt logiskt sak att tycka. Vilket var det enda jag påpekade, jag påstod aldrig att du har brutit mot reglerna.

Uppenbarligen är det du som inte tål att att bli motsagt.. Väldigt konstigt eftersom du säger emot dig själv hela tiden.
Om du ska komma och försöka ge kritik så får du själv tåla att man påpekar att dina argument och logik inte håller. Och inte bara det utan avslöjar att det är du själv som är den dömande och fördomsfulla.

När det gäller det där med sexualiteten så är det du som har gjort bort dig ordentligt. Det är du som har avslöjat dina fördomar och det är du som har antytt att det ska vara negativt.
Det är därför du undvek att svara på den här inlägget: (FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

Som sagt: ska du leka moralens väktare så får du först tänka efter vad det är du ska skriva.

Så du ska bestämma vilka inlägg jag ska svara på nu. Äh, lägg ner. Du vinklar saker väldigt konstigt och pratar förbi hela tiden. Jag har inte antytt nånting, det är du som lägger in en massa saker i det jag säger. Och då är det ingen idé att kommunicera, det är som att tala med en vägg. Och jag väntar fortfarande på att få höra om gångstilar.

Ja jag är jättedömande och helt ologisk och fördomsfull och allt vad du tycker. Men det är ju bara och gå tillbaka och läsa vad du skrivit och vad jag svarat. Jag tänker inte svara dig mer, du vill bara ha smutskastning utan självreflektion. Och nu kommer du säga att jag är sån

Bye bye till nyreg. nicket SigmundHellmuth
Senast redigerad av sirsia0 2023-10-26 kl. 17:58.
2023-10-26, 17:38
Bannlyst
Citat:
Så du ska bestämma vilka inlägg jag ska svara på nu. Äh, lägg ner. Du vinklar saker väldigt konstigt och pratar förbi hela tiden. Jag har inte antytt nånting, det är du som lägger in en massa saker i det jag säger. Och då är det ingen idé att kommunicera, det är som att tala med en vägg. Och jag väntar fortfarande på att få höra om gångstilar.
Jag la till det här innan jag såg att du hade svarat: "Om du vill leka dum och påstå att en feminin gångstil inte tyder på nått över huvudlaget, så visst, lek den leken du."
Jag kan gissa om hur folk verkar vara baserad på allt möjligt. Den enda som antyder att det skulle vara nått fel med hur folk är i det sammanhanget är ju just du. Som sagt stanna upp och tänk efter lite. Men det kanske är för mycket att begära av nån som verkar sakna logiskt tänkande.

Men jag dömer dem på andra sätt, bla annat när de uppenbart har en kvinnohat (som Charlie verkar ha).
Citat:
Ja jag är jättedömande och helt ologisk och fördomsfull och allt vad du tycker. Men det är ju bara och gå tillbaka och läsa vad du skrivit och vad jag svarat. Jag tänker inte svara dig mer, du vill bara ha smutskastning utan självreflektion. Och nu kommer du säga att jag är sån

Bye bye
Det är exakt det du håller på med. Vilket är nu tydligt för alla.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 17:52.
2023-10-26, 17:56
Avslutad
Citat:
Jag la till det här innan jag såg att du hade svarat: "Om du vill leka dum och påstå att en feminin gångstil inte tyder på nått över huvudlaget, så visst, lek den leken du."
Jag kan gissa om hur folk verkar vara baserad på allt möjligt. Den enda som antyder att det skulle vara nått fel med hur folk är i det sammanhanget är ju just du. Som sagt stanna upp och tänk efter lite. Men det kanske är för mycket att begära av nån som verkar sakna logiskt tänkande.

Men jag dömer dem på andra sätt, bla annat när de uppenbart har en kvinnohat (som Charlie verkar ha).

Det är exakt det du håller på med. Vilket är nu tydligt för alla (även om det inte var det innan)

Jag skrev med ironi, då du gör allt för att framstå mig som just det jag räknade upp. Jag känner mig själv så pass bra att jag kan skriva om mig själv i de ordalagen som en ironi över vad du säger.

Jag har aldrig skrivit att en feminin gångstil inte antyder något. Fjollor har en väldigt feminin gångstil vilket jag skrev eller försökte få dig att förstå. Du skrev att feminina män kan vara straighta, och precis, feminina män rör sig mer feminint fast de är straighta. Vi har både manligt och kvinnligt i oss, oavsett kön. Vad som dominerar kan vara olika och för en del är det jämvikt mellan de två inre aspekterna. Sen vad som blir i sexualiteten, det är det inte lönt att gå in på här.

Jag antar du vill säga att Magnus och Charlie rör sig mer feminint, har en feminin gångstil, och är därför gaya trots att du tidigare sagt att feminina män kan vara straighta. Men jag förstår inte din logik så den slutsatsen kan vara helt fel.

Men du förstår, jag är inte intresserad av att kommunicera med dig, då vi hela tiden pratar förbi varandra. Och så är det ibland, människor emellan. Du känns som om du kommer från en helt annan planet och jag har ingen lust att lyssna på dig längre. Så även om du svarar med olika påhopp igen, så kommer jag inte svara.
2023-10-26, 18:04
Bannlyst
Citat:
Jag skrev med ironi, då du gör allt för att framstå mig som just det jag räknade upp. Jag känner mig själv så pass bra att jag kan skriva om mig själv i de ordalagen som en ironi över vad du säger.

Jag har aldrig skrivit att en feminin gångstil inte antyder något. Fjollor har en väldigt feminin gångstil vilket jag skrev eller försökte få dig att förstå. Du skrev att feminina män kan vara straighta, och precis, feminina män rör sig mer feminint fast de är straighta. Vi har både manligt och kvinnligt i oss, oavsett kön. Vad som dominerar kan vara olika och för en del är det jämvikt mellan de två inre aspekterna. Sen vad som blir i sexualiteten, det är det inte lönt att gå in på här.

Jag antar du vill säga att Magnus och Charlie rör sig mer feminint, har en feminin gångstil, och är därför gaya trots att du tidigare sagt att feminina män kan vara straighta. Men jag förstår inte din logik så den slutsatsen kan vara helt fel.

Men du förstår, jag är inte intresserad av att kommunicera med dig, då vi hela tiden pratar förbi varandra. Och så är det ibland, människor emellan. Du känns som om du kommer från en helt annan planet och jag har ingen lust att lyssna på dig längre. Så även om du svarar med olika påhopp igen, så kommer jag inte svara.
Du skulle ju inte svara mer.

Saker tyder på nått även om det inte är ett måste.. Det ena utesluter inte den andra. Hänger du med? Lider man inte av aspergers/autism så brukar man kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Nått tyder på någonting men det måste inte vara så.. Klarar du av att tänka den tanken utan att det blir kortslutning?
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 18:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in