2023-10-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Dödade Hamas gisslan? Det har jag inte blivit informerad om. Dom som har dött har ju dött av Israels bomber

Informerar Hamas dig direkt?

Så det är Israels fel om gisslan dör menar du?
Citera
2023-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Det beror nog mycket på att du inte ser palestinier fördöma Hamas attacker och ytterst få Israeler säger ifrån gällande Israels svar.
Vadå? Finns väl ingen i tråden som inte fördömer Hamas attack? Det man kan observera är att alla troll aldrig nämner ett enda misstag av Israel, som om de skulle vara helt felfria, eller utvalda av Gud.
Sedan är det självklart att man inte kan skuldbelägga hela befolkningen i en diktatur-miljö som Gaza.
Däremot är skulden ganska bred i en demokrati eftersom befolkningen väljer ledningen.
Dock är det tveksamt i vilken grad man kan kalla Israel för en demokrati.
Senast redigerad av ManManne 2023-10-26 kl. 14:33.
Citera
2023-10-26, 14:39
Tunnlarna blir nog rätt lätt nöt att knäcka. Israel skickar bara in Zohan så är det kört för lede fi.
Citera
2023-10-26, 14:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kan de inte gasa ut de som är i tunnlarna, som man gör med sorkar?

Gisslan (220 personer) finns säkert i tunnlarna

Putin använde en giftig gas för att frigöra gisslan i en teater 2002. 130 dog när de stormade. Flera hundra fritogs.

https://svenska.yle.fi/a/7-10022133
Citera
2023-10-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Samtidigt som medias fokus flyttades till skjutningen i Maine, gick marktrupper in på gaza....

Och du tror att dessa två hör ihop på något sätt?

Samtidigt som medias fokus flyttades till melodifestivalen, gick marktruppe in på gaza...

(dålig gramatik förresten).
Citera
2023-10-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vadå? Finns väl ingen i tråden som inte fördömer Hamas attack? Det man kan observera är att alla troll aldrig nämner ett enda misstag av Israel, som om de skulle vara helt felfria, eller utvalda av Gud.

Nu syftade jag på den palestinska respektive den israeliska befolkningen som är de som tveklöst är de som berörs mest av detta.

Men onekligen intressant att just du tog åt dig.
Citera
2023-10-26, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Nu syftade jag på den palestinska respektive den israeliska befolkningen som är de som tveklöst är de som berörs mest av detta.

Men onekligen intressant att just du tog åt dig.

Som svensk berörs jag bara på distans så jag tog inte åt mig. Tycker bara det är skamligt när man inte vågar kalla rasister för rasister på ett anonymt forum. Det finns faktiskt en del som vill diskutera det här seriöst och det är jobbigt med alla idioter som benämner sina medmänniskor hur som helst och bara kastar åsikter i ansiktet på andra skribenter istället för att läsa vad som skrivs.

Angående palestinska respektive den israeliska befolkningen har du nog rätt!
Senast redigerad av ManManne 2023-10-26 kl. 15:05.
Citera
2023-10-26, 15:06
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hamas hindrar civila i Gaza från att söka skydd..
https://youtu.be/kaK4muqkRBE?si=XM8IRBHBIDccQ0SN
Citera
2023-10-26, 15:10
Medlem
Citat:
Det man kan observera är att alla troll aldrig nämner ett enda misstag av Israel, som om de skulle vara helt felfria, eller utvalda av Gud.

Lustigt, det är precis så där jag upplever sidan som ställer sig bakom Palestina.

Citat:

Sedan är det självklart att man inte kan skuldbelägga hela befolkningen i en diktatur-miljö som Gaza.
Däremot är skulden ganska bred i en demokrati eftersom befolkningen väljer ledningen. Dock är det tveksamt i vilken grad man kan kalla Israel för en demokrati.

Fast det är ju just den här typen av ohederliga resonemang som gör att folk lackar och du grinar för att du tycker du blir påhoppad.

Varför vill du inte låtsas om att Palestinierna VALT Hamas?
Citera
2023-10-26, 15:13
Medlem
Varför spränger inte Israel muren mot Egypten och varför river inte Egypten sin 10 meter höga mur mot Gaza?
Citera
2023-10-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
VARNING:

https://samnytt.se/ekeroth-darfor-ar...-an-nazisterna
Fy fan
Ångrar att jag såg på filmen!
Helvete, när muslimäcklet försöker hugga av huvudet på en som ligger ner med en typ Trädgårdshacka!

Och sådana människor har vi förmodligen 1000 tals bara i Sverige, som är beredda att göra lika så här skrikandes Alluha Akbar i islams namn.
Mysiga människor!

FÖRBJUD ISLAM NU!
Citera
2023-10-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hamas hindrar civila i Gaza från att söka skydd..
https://youtu.be/kaK4muqkRBE?si=XM8IRBHBIDccQ0SN

Detta har hävdats hela tiden!
Mysiga människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in