2023-10-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannamittback
Men asså sara.lagom är väl definitionen av vitt skräp på landsbygden som får ungar innan livet ens har börjat för dem. Såna föräldrar är experter på att ge ungarna fula namn, jag är inte förvånad.

Lara är bara konstigt. Känner tre tjejer i min generation (90-talister) som heter Lara och ingen är svenskfödd. Det är ungefär som Lana, tokvanliga namn i Mellanöstern. Blev så chockad när HT gick ut med namnet, svenskaste familjen någonsin lixom. Hade förstått det om någon av dem var av utländsk påbrå men nu blir det endast konstigt och otroligt smaklöst. LARA..

För att förtydliga så är Lara ett kurdiskt namn.
Citera
2023-10-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Det är väl allmänt känt att ensamhet och brist på sociala relationer är en hälsofaktor? Jag tänker att det inte räcker med endast partner och sina föräldrar. De flesta har utöver det ett jobb där de umgås med sina kollegor 5 dagar i veckan, och då kan det räcka med närmsta familjen som socialt utbyte. Men om man inte har kollegor tror jag att det är väldigt viktigt att träffa andra människor för utbyte. Det märks tyvärr på HT att hon har svårt att acceptera att det finns andra åsikter än hennes. Jag tror att hon hade utvecklats mycket genom att umgås med någon mer utanför hennes familj och instagram. Tror även att det skulle vara bra för Lara framöver att se att mamma har vänner och ett socialt nätverk. Men hoppas att hon kanske kan träffa någon annan mamma nu att hänga lite med. Att bli förälder brukar vara ett ypperligt tillfälle för att träffa nya vänner!

Vill även tillägga att jag är glad för HT som äntligen blivit mamma till en fin liten flicka! Jag hoppas bara att hon för både sin egen och Laras skull förvaltar den här tiden bra och låter sig utvecklas.
Det är ju helt avgörande hur man känner inför sin ensamhet. Har man inte ett stort socialt behov och inte mår dåligt av det så är det givetvis inte ett problem. Har man sambo och barn, och dessutom föräldrar som man umgås med så anser inte jag att man är speciellt ensam.
Citera
2023-10-25, 13:30
Medlem
Varför filmar man sig själv när man jobbar och lägger upp på storie? Samma när det ska filmas när hon ligger i sängen och kollar på en serie. Är detta ett vanligt fenomen? Tycker det är så konstigt att lägga ut.
Citera
2023-10-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flisa85
Varför filmar man sig själv när man jobbar och lägger upp på storie? Samma när det ska filmas när hon ligger i sängen och kollar på en serie. Är detta ett vanligt fenomen? Tycker det är så konstigt att lägga ut.

Allt med att lägga ut bilder/videos på sig själv utifrån tycker jag är sjukt märkligt. Som när ht skrev att hon hade såååååå ont i huvudet och bara låg i sängen, och så en bild på henne nerbäddad bland täcken och kuddar. Är det liksom krejsi keboffen som fått ta bilden? Eller har hon på riktigt riggat upp mobilen, gått och lagt sig, låtsats sova, hämtat mobilen och sen lagt upp inlägget om hur dåligt hon mår?? Och så Fannis alla gråtbilder när hon tittar lite snett åt ett annat håll. Får panik!!
Citera
2023-10-25, 15:16
Medlem
Jag undrar hur Fanni kan "jobba" så mycket. Vad är det hon gör och vad räknas som jobb?
Händer ju inte så mycket på hennes Instagram så jag förstår faktiskt inte vad hon gör.
Citera
2023-10-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Allt med att lägga ut bilder/videos på sig själv utifrån tycker jag är sjukt märkligt. Som när ht skrev att hon hade såååååå ont i huvudet och bara låg i sängen, och så en bild på henne nerbäddad bland täcken och kuddar. Är det liksom krejsi keboffen som fått ta bilden? Eller har hon på riktigt riggat upp mobilen, gått och lagt sig, låtsats sova, hämtat mobilen och sen lagt upp inlägget om hur dåligt hon mår?? Och så Fannis alla gråtbilder när hon tittar lite snett åt ett annat håll. Får panik!!

Bästa var ju ändå Sara.lagom för några veckor sedan lade upp en story när hon skrev hur skönt det var att vakna utan man och barn hemma. Så var det liksom….hon som låg och sov.. och vaknade.. med kameran på ett stativ typ bredvid sängen?
Citera
2023-10-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Bästa var ju ändå Sara.lagom för några veckor sedan lade upp en story när hon skrev hur skönt det var att vakna utan man och barn hemma. Så var det liksom….hon som låg och sov.. och vaknade.. med kameran på ett stativ typ bredvid sängen?

HAHAHA sjukaste jag hört
Citera
2023-10-25, 16:04
Medlem
Och Hanna misslyckas med ännu ett samarbete, hur kan det varje gång bli fel med koder/länkar och nu logga????
Citera
2023-10-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld

Japp jag tyckte den var så sjuk också!! Samma med gråtvideos i sängen i allmänhet – har man börjat gråta och SEN riggar kameran och sätter sig och poserar, eller väntar man på att gråten kommer? Tar man om många bilder? Det absolut mest gränslösa beteendet på sociala medier är att lägga upp film eller video på sig själv när man gråter. Spritt språngande
Citera
2023-10-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannamittback
För att förtydliga så är Lara ett kurdiskt namn.

Även Isländskt.
Citera
2023-10-25, 17:36
Medlem
Fannis uppdatering på Instagram nyss
”Jag lyckades tillslut få ihop livet och lägga upp en plan” Vad lyckades hon få ihop? Hon går hemma och lallar dagarna i ända, tar någon tripp till en lågprisaffär med sin morsa och lägger upp bilder där hon ”jobbar” framför datorn. Har hon en i intellektuell funktionsnedsättning? Själv har man barn, jobbar heltid och fritidsintressen. Hon provocerar något oerhört!
Citera
2023-10-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Fannis uppdatering på Instagram nyss
”Jag lyckades tillslut få ihop livet och lägga upp en plan” Vad lyckades hon få ihop? Hon går hemma och lallar dagarna i ända, tar någon tripp till en lågprisaffär med sin morsa och lägger upp bilder där hon ”jobbar” framför datorn. Har hon en i intellektuell funktionsnedsättning? Själv har man barn, jobbar heltid och fritidsintressen. Hon provocerar något oerhört!

Blir också oerhört provocerad. Vi så-kallade vanlisar lyckas liksom få till livet och allt som hör till - och då det med (de flesta) heltidstjänster och riktiga jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in