2023-10-25, 13:25
Medlem
Tervulls avatar
Jag tycker han agerade väldigt dum. Som en struts som kör huvudet i sanden. Men han var ju ung får man tänka på. Han borde förekommit den här personen och upprättat polisanmälan varje gång som han blev hotad. Han skulle ha samlat ihop alla de kvinnor som ringde honom och skällde ut honom för att ”han trakasserade de” på ett möte så ett de kunde se själva att det var en galning och inte Felix själv. Han borde pratat med alla och varit öppen med det samt vänt sig till sina föräldrar. Jag får för mig att det är en man som stalkar honom men har ingen aning. Segt att man måste vänta en vecka till nästa avsnitt.
Senast redigerad av Tervull 2023-10-25 kl. 14:00.
2023-10-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag undrar detsamma. Hur skulle stalkern få tag i hans hemliga telefonnummer, som inte registreras någonstans. Helt omöjligt! Han känns lite handlingsförlamad! Bara blocka numret för 17!
Skellefteå är en liten stad om hon också bor där. Han lär ha spridit sitt nummer till kompisar denna kompis kan vara kompis med stalkern.
2023-10-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag tycker han agerade väldigt dum. Som en struts som kör huvudet i sanden. Men han var ju ung får man tänka på. Han borde förekommit den här personen och upprättat polisanmälan varje gång som han blev hotad. Han skulle ha samlat ihop alla de kvinnor som ringde honom och skällde ut honom för att ”han trakasserade de” på ett möte så ett de kunde se själva att det var en galning och inte Felix själv. Han borde pratat med alla och varit öppen med det samt vänt sig till sina föräldrar. Jag får för mig att det är en man som stalkar honom men har ingen aning. Segt att man måste vänta en vecka till nästa avsnitt.
Polisen gör inte ett skit, dessa ärenden är lågprioriterade. Jag har råkat ut för något liknande men kunde tack vare vissa uttryck i texterna ana mig till vem det var och konfronterade personen. Men har du inte en aning om vem det kan vara är det otroligt frustrerande. Polisen la ner alla mina ärenden trots att jag namngav en trolig misstänkt
2023-10-25, 15:05
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

2023-10-25, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dom var ett par i 8 år!

(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms
Det är en användare som påstår det, behöver inte vara sant.
2023-10-25, 15:21
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är en användare som påstår det, behöver inte vara sant.

Ingen aning. Läste bara vad användaren skrev.
Felix kunde gjort annorlunda från början när smsen började..
Känns som att han redan då var nedbruten psykiskt innan allt började?
2023-10-25, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Ingen aning. Läste bara vad användaren skrev.
Felix kunde gjort annorlunda från början när smsen började..
Känns som att han redan då var nedbruten psykiskt innan allt började?
Vi får avvakta och se.

Tyckte inte alls att han verkade nedbruten innan det började. Kan förstå att han höll låg profil, med tanke på att metoo-dreven var som hetast då. Obehaglig stämning överlag för killar då.
2023-10-25, 16:11
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vi får avvakta och se.

Tyckte inte alls att han verkade nedbruten innan det började. Kan förstå att han höll låg profil, med tanke på att metoo-dreven var som hetast då. Obehaglig stämning överlag för killar då.

Det är fortfarande åt helvete för killar, en kille åkte på våldtäkt med en tjej som gett sitt samtycke,men när hon bad honom sluta, juckade han några ggr extra!!!
2023-10-25, 16:29
Avslutad
Detta är så normaliserat i samhället. Jag blev personligen utsatt av mitt ex av alltifrån trakasserier, till stöld av ägodelar, bankkort m.m av mitt ex. En gång hittade hon på att jag slagit henne. Polisen kom dit, hon hade inga som helst skador (givetvis) ändå fick jag spendera natten i häktet.

Har hon fått några repressalier efter mina motanmälningar, tror ni?

Nej. Självklart inte.
2023-10-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Det är fortfarande åt helvete för killar, en kille åkte på våldtäkt med en tjej som gett sitt samtycke,men när hon bad honom sluta, juckade han några ggr extra!!!

Varför slutade han inte när hon bad honom?
2023-10-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Han bytte nr men det är inget man gör lättvindligt i dag. Tänk på allt i ditt liv som är kopplat till din telefon och det nr den har.

En person som är så sjuk, att de beter sig på detta vis, kan alltid ta reda på vart du bor och dina kontaktuppgifter. Endast om du får skyddad identitet det blir lite svårare.

Samtidigt är det bättre att ha lite koll på individen och samla bevis.

Jag ser att du vill skuldbelägga offret här. Eller hur.

Tvärtom är sjuka människor ofta rätt blåsta individer så att de skulla kunna få tag på dina kontaktuppgifter trots att du håller dem hemliga tror jag inte på alls. Telefon har man väl inte så himla mycket kopplat till, skulle väl vara sina vänner, lätt att skicka mass-SMS till dessa att man bytt nr. Värre är det ju med email i så fall. Klart värt att lägga en timme eller halvtimme på så man slipper bli störd stup i kvarten, vem fan orkar det?

Jag skuldbelägger honom för att frivilligt stanna i "dramat". Det verkar bara korkat.
2023-10-25, 18:23
Medlem
OK70s avatar
Att han byter nummer utan resultat fick mig att tänka att det är en väldigt nära person, hur har annars personen fått något så privat? Jag hänger inte med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in