2023-10-25, 08:37
Medlem
Men alltså har hon här stalkern och Felix haft någon typ av relation? Hir blev hon såhär arg på honom?! Jag förstår liksom inte. De måste stött på varandra någon gång... eller? Någon som vet?
2023-10-25, 08:47
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Men alltså har hon här stalkern och Felix haft någon typ av relation? Hir blev hon såhär arg på honom?! Jag förstår liksom inte. De måste stött på varandra någon gång... eller? Någon som vet?

Dom var ett par i 8 år!

(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms
2023-10-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hihi va ball dokumentär av det man sett

Tyckte han skulle blocka från början
Vem fan orkar höra telefonen plinga å ringa hela tiden

Ska bli intressant att se vem fan det e som stalkar honom

Sen varför skrev han bara inte ut det på socialamedier
Tex . Någon busringer / smsar mig hela tiden
Sen skärmdumpar
Då hade han aldrig behövt förklara sig

Låter löjligt å gå till chefen och berätta
E ju bara visa telefonen
Chefen borde sagt - vi tar reda på vem svinet är

Har för mig om att det var en kompis i kompisgängen som han dessutom var KK med i åtta år innan han träffade denna Emelie.
2023-10-25, 09:20
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Har för mig om att det var en kompis i kompisgängen som han dessutom var KK med i åtta år innan han träffade denna Emelie.

Japp, stämmer!

2023-10-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Dom var ett par i 8 år!

Jag tyckte inte att det framgick i dokumentären men jag kanske var för trött.
2023-10-25, 10:22
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Jag tyckte inte att det framgick i dokumentären men jag kanske var för trött.

Återstår 2 program..

Från SVTPLAY:
Del 2:
"Trakasserierna mot Felix tar en ny skepnad när kollegor på militärbasen blir kontaktade av det anonyma telefonnumret. Samtidigt riktas hot direkt mot Felix familj och nära vänner. Men han får hjälp från oväntat håll. Del 2 av 3."

Del 3:
Felix blir utbjuden på dejt men misstänker snart att tjejen han träffat är en del av gänget som förföljer honom. Vid det här laget har trakasserierna pågått i över fyra år, och allt ställs på sin spets när han verkar vara på väg att få sparken. Då händer något som förändrar allt. Del 3 av 3.
2023-10-25, 10:49
Medlem
Citat:
Återstår 2 program..

Från SVTPLAY:
Del 2:
"Trakasserierna mot Felix tar en ny skepnad när kollegor på militärbasen blir kontaktade av det anonyma telefonnumret. Samtidigt riktas hot direkt mot Felix familj och nära vänner. Men han får hjälp från oväntat håll. Del 2 av 3."

Del 3:
Felix blir utbjuden på dejt men misstänker snart att tjejen han träffat är en del av gänget som förföljer honom. Vid det här laget har trakasserierna pågått i över fyra år, och allt ställs på sin spets när han verkar vara på väg att få sparken. Då händer något som förändrar allt. Del 3 av 3.

Ja precis, visste att det var två till men tänkte att det var nåt som framgått under första avsnittet med tanke på att folk här visste om det, såg sen den andra tråden. Det kommer mer info sen. Tack!!
Senast redigerad av granskottet80 2023-10-25 kl. 10:53.
2023-10-25, 11:18
Medlem
Citat:
Dom var ett par i 8 år!

Men vadå, då är det väl jävligt märkligt att han inte vet vem hon är? Känns som bullshit?
2023-10-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag undrar detsamma. Hur skulle stalkern få tag i hans hemliga telefonnummer, som inte registreras någonstans. Helt omöjligt! Han känns lite handlingsförlamad! Bara blocka numret för 17!

Det skulle inte hjälpt om han blockat, hon skickade ju meddelanden till alla möjliga runt honom. Dessutom skulle det inte gå att spara bevis om hon började komma med hot och liknande.
2023-10-25, 12:05
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Det skulle inte hjälpt om han blockat, hon skickade ju meddelanden till alla möjliga runt honom. Dessutom skulle det inte gå att spara bevis om hon började komma med hot och liknande.

Hemligt telefonnummer måste ha fungerat. Om hon inte kan nå honom, behövs inga bevis, eftersom inga hot kan nå fram till honom.
2023-10-25, 12:21
Medlem
Amors avatar
Otroligt läskigt att se, känns ungefär som en skräckfilm, kryper i kroppen av att se det.

Slutsatsen jag drar är att han borde pratat om allt mycket tidigare för sina vänner.
2023-10-25, 12:43
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Otroligt läskigt att se, känns ungefär som en skräckfilm, kryper i kroppen av att se det.

Slutsatsen jag drar är att han borde pratat om allt mycket tidigare för sina vänner.

Han verkar ha dåligt psyke. Han hade väl precis kommit hem från FN-tjänst i Mali.. Han klarade kanske av missionen rent psykiskt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in