Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Så klart intressant, men vad menade du här?
Det var ju årets bubblare, menar jag!
Egentligen tycker jag nog att de tokreligiösa judiska sekteristerna och de traditionella judiska grubblarna med messianska idéer är det minsta problemet i allt elände. De har så litet inflytande. Vänder sig bort från världen av i dag. Farligast kommer alltid de judiska chauvinisterna vara; bosättningspolitiken i Israel och den judiska lobbyn särskilt i Amerika. Det är sånt som gör den eviga konflikten i Israel och Palestina så hopplöst svårlöst. Återstår att se om de löser den på egen hand nu.
Ganska många judar i Sovjet unionen, speciellt under Stalin "blev" ateister och ryssar. Stalin gillade inte judar. Han hann precis dö innan man tänkte börja förfölja dem igen. Dock hade man börjat lite (Läkarna)
https://en.wikipedia.org/wiki/Doctors%27_plot
Det jag menade (jag var sarkastisk) var att många av dessa judar är lika eller mindre religiösa än den vanliga svensken. Många av dem känner sig mer som ryssar än som judar. De åkte till Israel för att det var så jvla dåligt ekonomiskt i Sov/Ryssland inte för att de ville egentligen hem. Nu senast stack många på grund av kriget. De är nu 15 procent av befolkning.
Den lilla grupp religiösa judar som förkastar staten israel är ett litet problem. Den större religiösa gruppen, som slipper göra militärtjänst och lever ofta på bidrag är ett problem och kommer bli ett ännu större problem, då de producerar barn som kaniner. De är långt bättre i sängen än araber. Deras andel i Israel kommer att öka. Deras utbildningsnivå är ofta låg och nu sitter de som ministrar i regeringen. Det är som att sätta outbildade somalier i en svensk regering. Sen har vi de sionist-religiösa, som är direkt medskyldiga till det som hände 7:e Okt. De sitter i regeringen. Deras väljare bor ofta på västbanken. De fick den Israeliska armen att flytta stora delar av sina styrkor till västbanken. På grund av detta så blev det Israeliska militära svaret försenat och Hamas-terroristerna fick extra lång tid på sig att döda civila israeler, varav många av dem tillhörde den mer fredliga delen av Israel, då många av dem bodde i kibbutzer i södra Israel.