2023-10-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Försöker bara att få det klart för alla vilka rasister ni är. Det är alltså inte relevant att få fast en Hamas-medlem om svenska barn skulle dö i processen? Bara om Palestinska barn dör?

MOSSAD kan avliva terroristerna som gömmer sig i Sverige.
Senast redigerad av Kratatch 2023-10-25 kl. 12:22.
Citera
2023-10-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Om Hamas kapar en skolbuss i Sverige och använder den som raketramp för att anfalla bostadsområden så finns det en viss risk att vår militär kan komma att behöva förstöra bussen trots att barnen är kvar i.

OK, förstår vad du menar, men inte vilka gränser som gäller.
Är det OK att nuka Gaza för att bli av med precis alla Hamas-krigare som befinner sig där?
Är det OK att nuka Sverige för att bli av med alla Hamas-krigare som befinner sig här?
Om 10 gånger fler barn dödas i Gaza än i Israel, är det en rimlig kvot? Ett oskyldigt barn i Israel är värt 10 oskyldiga barn i Gaza?
Vilka kalkyler är OK?
Citera
2023-10-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Antagligen noll eftersom UD har avrått inresa dit under lång tid. Vad ska ett svensk barn göra i Gaza menar du?

Jag menar inte att svenska barn ska göra något i Gaza. Vad har du fått det ifrån?
Citera
2023-10-25, 11:31
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Många ryska judar i Israel är ateister och känner sig ganska ryska. De har inget med judendomen att göra. I Sovjet unionen kunde du vara jude genom din far. Det normala är genom din mor. Du har även ryska judar som är rysk ortodoxa. Plus du har även de riktiga ryska "fuskjudarna" från 1980-2000-talet. De mutade en rysk rabbin och blev judar flyttade till Israel. De fick bidrag när de kom till Israel. Sen om de var riktigt fula så återvände de till Ryssland bytte namn och blev judar igen och åkte igen till Israel. Stalin får vi skylla på att de ateister och ryska i sin kultur. Du kan kanske förstå att dessa ryska judar inte gillar de religiösa judiska tokarna. Senaste gruppen ryska judar kom med kriget med Ukraina. Det är också viktigt att veta att många är ukrainska judar och flera är ickejudar. De kom med sin judisk familj.

https://www.nbn.org.il/life-in-israel/government-services/rights-and-benefits/sal-klita-calculator/

Jag vet inte hur ryska judar ser på konflikten, som grupp. Det finns säkert en blandad syn på konflikten, som det gör i hela Israel. Jag vet att många är upprörda att religiösa slipper göra militärtjänsten.

Om man tittar på Ryssland tror inte jag att de var med och planera konflikten. Däremot kommer Putin utnyttja det i Ukraina.

PS Jag undrar hur många ryska spioner finns i Israel?
Så klart intressant, men vad menade du här?
Citat:
Vissa Ryska judar, som får alla svenskar att vara mer judiska till både kultur och religion samt även i etnicitet. - Tack Stalin.
Det var ju årets bubblare, menar jag!

Egentligen tycker jag nog att de tokreligiösa judiska sekteristerna och de traditionella judiska grubblarna med messianska idéer är det minsta problemet i allt elände. De har så litet inflytande. Vänder sig bort från världen av i dag. Farligast kommer alltid de judiska chauvinisterna vara; bosättningspolitiken i Israel och den judiska lobbyn särskilt i Amerika. Det är sånt som gör den eviga konflikten i Israel och Palestina så hopplöst svårlöst. Återstår att se om de löser den på egen hand nu.
Citera
2023-10-25, 11:32
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Jag menar inte att svenska barn ska göra något i Gaza. Vad har du fått det ifrån?
Ok menade du att svenska barn blir hotade i Sverige av Hamas sympatisörer?
Citera
2023-10-25, 11:32
Medlem
Citat:
Men nu talar vi inte om det. Vi talar om medvetna attacker från Israel där man vet att barn kommer att dö.

Om Hamas slutar gömma sig bland barn så dör inga barn. Enkelt va?
Citera
2023-10-25, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Ok menade du att svenska barn blir hotade i Sverige av Hamas sympatisörer?
Slute gissa. Läs vad jag skriver istället.
Citera
2023-10-25, 11:34
Medlem
Citat:
OK, men vilken överslagsräkning av Israel innan en attack är OK enligt dig?

Skjuta ihjäl 10 Hamas-krigare och 5 palistinska barn dör. Är det OK?
Skjuta ihjäl 10 Hamas-krigare och 2 svenska barn dör. Skulle det vara OK?

Vilka siffror skulle vara OK enligt dig? Hur tror du Israel räknar här?

1 Israel vs hela befolkningen på Gaza tror jag de ser det. Om hamas inte ville att barnen skulle dö kunde de stannat hemma istället för att åka på en mord och terror turne i Israel samt slutat skicka raketer emot Israel.

Hamas trodde Israel skulle retaliera med att bomba ett hus eller två. De missbedömde situationen, nu är det utplånandet av Hamas som gäller. Hur många barn som ska dö innan det skett är helt upp till Hamas.
Citera
2023-10-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Om Hamas slutar gömma sig bland barn så dör inga barn. Enkelt va?

Jo, men det är inget som Israel har inflytande över. Vi talar om hur Israel agerar och gör sina kylkyler nu. I alla fall jag.
Citera
2023-10-25, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
1 Israel vs hela befolkningen på Gaza tror jag de ser det. Om hamas inte ville att barnen skulle dö kunde de stannat hemma istället för att åka på en mord och terror turne i Israel samt slutat skicka raketer emot Israel.

Hamas trodde Israel skulle retaliera med att bomba ett hus eller två. De missbedömde situationen, nu är det utplånandet av Hamas som gäller. Hur många barn som ska dö innan det skett är helt upp till Hamas.

Det fetade. Vi är helt överrens nu. Tror jag också, men det är inget jag går med på att stödja.
Citera
2023-10-25, 11:41
Medlem
baggebo1s avatar
New York Times undersökning avslöjar det vi alla redan visste: Israel ljög om sjukhusbombningen.

https://twitter.com/nytimes/status/1717015578806772180

https://twitter.com/MarioNawfal/status/1717063413979845093
Citera
2023-10-25, 11:42
Medlem
Citat:
Aha, krig är krig! Då får man göra vad man vill om man är Israel, men andra länder ska följa internationell lag. Det är så du menar?
Vad är det du inte förstår? Man går in och mördar över 1000 Israeler mest civila och tar med sig över 250 st som gisslan där många är barn och kvinnor och gömmer sig bakom sin egen civilbefolkning!
Sedan skriker ni att skjut inte för det är civila och barn här!
Detta martyrskap är från medeltiden och man offrar civilbefolkningen!
Hade arabländerna haft sympati för sina bröder och systrar hade man löst detta problem för länge sedan men man vill inte ha dom i sina länder och vill att konflikten ska kvarstå!
Hamas = IS och måste dras upp med rötterna nu!
Har du fått din uppfattning genom modersmjölken? Eller är det kapitalistiska systemet du hatar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in