2023-10-24, 17:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Vad jag förstår så baserar sig uppgången bl a på att BlackRock köpt på sig BTC. CryptoRUs går igenom det i detta klipp.

https://www.youtube.com/live/_8SUqWZd2ao?si=gRsf8-Uda_LhutVt
Ja, det diskuteras också men det är oklart om dom köpt 1 eller betydligt mer.
Det som är mindre oklart är att det finns faktisk data på att enorma kvantiteter köpts i asien (kan ifs vara BlackRock det också).
Citera
2023-10-24, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Brukar du köpa allt som Larry pratar om, eller gäller det bara bitcoin?

Det kan inte vara så att han vill gärna marknadsföra en fond som hans företag hoppas få sälja i framtiden?

Eller tänker du att han bara vill småspararnas bästa och ger investeringstips gratis? Blackrock är som sagt kända för att vilja det bästa för vanligt folk.

Du svarade inte på frågan: Kan du marknaden bättre än Larry Fink?

BlackRock är bullish på BTC, korrekt.

Vad har det med prisutvecklingen att göra? Ska jag sälja mina BTC pga att BlackRock inte passar dina moraliska smaklökar?
Citera
2023-10-24, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, det diskuteras också men det är oklart om dom köpt 1 eller betydligt mer.
Det som är mindre oklart är att det finns faktisk data på att enorma kvantiteter köpts i asien (kan ifs vara BlackRock det också).

Kan ju vara en kombination. Finns många kloka placerare i Asien som också vill fly till quality.
Citera
2023-10-24, 17:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du svarade inte på frågan: Kan du marknaden bättre än Larry Fink?

BlackRock är bullish på BTC, korrekt.

Vad har det med prisutvecklingen att göra? Ska jag sälja mina BTC pga att BlackRock inte passar dina moraliska smaklökar?
Du lider av problem med läsförståelse.

Du utgår också från att Blackrock öppet annonserar ut exakt vad de tänker om marknaden. Brukar det se ut så? För att de vill småspararnas bästa?
Citera
2023-10-24, 17:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Förlåt, men jag tror inte ens du har gått klart gymnasiet med hur du resonerar. Hela ditt tänk utgår ifrån historisk data. Du använder tillväxt ifrån historisk data som ett belägg för att samma sak kommer att ske i framtiden i oändlighet.

Och du tror verkligen att din prognos på 10M till 2030 kommer slå in? Sätt pengar på det så matchar jag ditt belopp. Det finns inte en chans att BTC når 10M till 2030. Menar du dollar eller SEK btw?
Vad är det du diskuterar egentligen? Det var du som drog upp analysen om 300k-600k om 3 år?

Ja, jag tror att 300k-600k är fullt möjligt till 2026. Säger du att det är helt omöjligt?
Citera
2023-10-24, 17:24
Medlem
Citat:
Vad är det du diskuterar egentligen? Det var du som drog upp analysen om 300k-600k om 3 år?

Ja, jag tror att 300k-600k är fullt möjligt till 2026. Säger du att det är helt omöjligt?

Syftar du på 10M dollar eller SEK? Jag minns inte vad du skrev exakt, men tror du sa runt 300-600k i dollar. Jag kan ha kommit ihåg fel.
Citera
2023-10-24, 17:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Och du tror verkligen att din prognos på 10M till 2030 kommer slå in? Sätt pengar på det så matchar jag ditt belopp. Det finns inte en chans att BTC når 10M till 2030. Menar du dollar eller SEK btw?

Jag har satt pengar på det? Bara gå in på avanza och köpa certifikat alternativt spot Bitcoin.
Når Bitcoin "bara 5M" till 2030, så är jag den första att erkänna att jag hade fel. Jag har aldrig lovat något utan gissar bara utifrån vad jag tycker är rimligt.

Citat:
Menar du dollar eller SEK btw?
Jag pratar dollar.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror det också, då det är starkt motstånd. På sin höjd någon kort wick ner för att blåsa några stop loss.
Men även om 30k skulle rämna av någon anledning så är allt över 26.5 bara en högre lägsta och fortfarande en bullish graf.

Jo, det kanske måste komma en kortis ner under 30k för att lösa ut alla stoploss för hävstångade långpositioner som många lär vara frestade att placera i de trakterna.

Vi får se. Jag utesluter emellertid inte möjligheten att man aldrig mer i mänsklighetens historia kommer att kunna köpa en bitcoin för mindre än 30k dollar.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har satt pengar på det? Bara gå in på avanza och köpa certifikat alternativt spot Bitcoin.
Når Bitcoin "bara 5M" till 2030, så är jag den första att erkänna att jag hade fel. Jag har aldrig lovat något utan gissar bara utifrån vad jag tycker är rimligt.

Jag pratar dollar.

OK, vill du slå vad med riktiga pengar om huruvida Bitcoin når till 10M dollar till 2030? Jag kan sätta 1 miljon utan problem med riktig kontraktskrivning eller ett ännu högre belopp.

Dina gissningar om 10M dollar till 2030 är rena rama fantasier. Jag blir inte förvånad om BTC ökar men dina förutsägelser är totalt orealistiska.

Du bör satsa allt du har om du tror på det du säger.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-24 kl. 17:29.
Citera
2023-10-24, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du lider av problem med läsförståelse.

Du utgår också från att Blackrock öppet annonserar ut exakt vad de tänker om marknaden. Brukar det se ut så? För att de vill småspararnas bästa?

Du tycker alltså att jag ska sälja mina BTC innan de går ner till 5K som du varnat för tidigare, eller är det något annat du försöker kommunicera?

Mitt tips är dock att det blir ett nytt ATH innan året är slut.
Citera
2023-10-24, 17:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
OK, vill du slå vad med riktiga pengar om huruvida Bitcoin når till 10M dollar till 2030? Jag kan sätta 1 miljon utan problem med riktig kontraktskrivning eller ett ännu högre belopp.
Varför skulle jag vilja slå vad? Jag har ingen prestige i att ha fel om Bitcoin bara når $5M eller $1M. Vad är det du inte fattar?

Om du inte tror på Bitcoin, är det inte bättre att du tar din miljon och blankar?

Du hamnar på ignoren nu
Citera
2023-10-24, 17:33
Medlem
Citat:

Dina gissningar om 10M dollar till 2030 är rena rama fantasier. Jag blir inte förvånad om BTC ökar men dina förutsägelser är totalt orealistiska.

Du bör satsa allt du har om du tror på det du säger.

Det är rätt meningslöst att skriva ett kontrakt i SEK eller USD så pass långt fram i tiden. Båda dessa valutor kan mycket väl vara värdelösa år 2030. Slå vad 0,1 BTC eller något sådant i så fall. Eller ett uns guld om du föredrar mer neutral mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in