2023-10-24, 13:50
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Angående priset: Jag kan förstås ha fel, men nu har nog tåget gått för att köpa bitcoin under 30k dollar — någonsin. Eller vad tror ni?
Jag tror det också, då det är starkt motstånd. På sin höjd någon kort wick ner för att blåsa några stop loss.
Men även om 30k skulle rämna av någon anledning så är allt över 26.5 bara en högre lägsta och fortfarande en bullish graf.
Citera
2023-10-24, 16:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kul att du nämner prisnivåer.
Hela förra året så mässade du om hur mycket Bitcoin var nere på året. I år har det inte alls varit lika intressant att diskutera årets prisutveckling... Hur kommer det sig?

Efter att du missade din "5k till sommaren" så vågar du bara kritisera Bitcoin men inte förutspå någon prisutveckling. Du förstår att vi övriga tolkar det som att tom du tror Bitcoin kommer stiga över tid?

Eller vart tror du vi har priset till årskiftet, respektive till nästa sommar? Vågar du komma med en ungefärlig gissning?

Jag sa redan efter årskiftet flera gånger att jag trodde på 40k till denna vintern. Tycker det ser rätt nära ut nu ändå, och en bättre gissning än dina "5k till sommaren"...

Ps. MicroStrategy är upp 7 miljarder på sin Bitcoin investering. Rätt bra får man säga.
Du kanske har glömt att jag flertalet gånger har sagt att det är ointressant att diskutera priset på kort sikt och att jag fokuserar på fundamenta.
Citera
2023-10-24, 16:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Du kan BTC och marknaden bättre än Larry Fink alltså?

Varför rusar priset på BTC upp medan allt annat går dåligt?

Är BTC fortfarande ett dåligt köp? Vad rekommenderar du istället?

Brukar du köpa allt som Larry pratar om, eller gäller det bara bitcoin?

Det kan inte vara så att han vill gärna marknadsföra en fond som hans företag hoppas få sälja i framtiden?

Eller tänker du att han bara vill småspararnas bästa och ger investeringstips gratis? Blackrock är som sagt kända för att vilja det bästa för vanligt folk.
Citera
2023-10-24, 16:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du kanske har glömt att jag flertalet gånger har sagt att det är ointressant att diskutera priset på kort sikt och att jag fokuserar på fundamenta.
Jag frågade inte på kort sikt utan om ett år. Men tycker du det är för kort, säg två år eller tre då?

Det är enkelt att kritisera men verkligen har i 15 års tid visat att sådana som du har fel. NÄR kommer verkligheten vara på din sida av argumentet -är det enda jag undrar?

Du var kritisk mot Tesla med…
Citera
2023-10-24, 17:01
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag frågade inte på kort sikt utan om ett år. Men tycker du det är för kort, säg två år eller tre då?

Det är enkelt att kritisera men verkligen har i 15 års tid visat att sådana som du har fel. NÄR kommer verkligheten vara på din sida av argumentet -är det enda jag undrar?

Ett år är kort sikt.

Har några fundamenta gällande bitcoins funktion förändrats?
Citera
2023-10-24, 17:07
Medlem
Citat:

Det var väl du som påstod att bitcoin kommer ligga på 300-600k till 2026? Det ser inte så bra ut för dig.
Citera
2023-10-24, 17:10
Medlem
Citat:
Kul att du nämner prisnivåer.
Hela förra året så mässade du om hur mycket Bitcoin var nere på året. I år har det inte alls varit lika intressant att diskutera årets prisutveckling... Hur kommer det sig?

Efter att du missade din "5k till sommaren" så vågar du bara kritisera Bitcoin men inte förutspå någon prisutveckling. Du förstår att vi övriga tolkar det som att tom du tror Bitcoin kommer stiga över tid?

Eller vart tror du vi har priset till årskiftet, respektive till nästa sommar? Vågar du komma med en ungefärlig gissning?

Jag sa redan efter årskiftet flera gånger att jag trodde på 40k till denna vintern. Tycker det ser rätt nära ut nu ändå, och en bättre gissning än dina "5k till sommaren"...

Ps. MicroStrategy är upp 7 miljarder på sin Bitcoin investering. Rätt bra får man säga.

Dina gamla gissningar har du givetvis dragit dig tillbaka *skratt*.
Citera
2023-10-24, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det var väl du som påstod att bitcoin kommer ligga på 300-600k till 2026? Det ser inte så bra ut för dig.

Tvärtom, det är där det kommer att ligga eller högre runt till 2026. Varför ser det inte bra ut menar du?
Citera
2023-10-24, 17:12
Medlem
Leastons avatar
Håller på att läsa/lyssna in mig på senaste dygnets händelser, och en reflektion är faktumet att orderböckerna är tunna. Det det finns väldigt lite Bitcoin på sälj sidan. Anledningen att priset inte skjuit upp mer är att det inte funnits mer (än 110% uppgång på året) på efterfrågan köpsidan sidan.

Det som håller på att hända nu är att det kommer vara ett (förhållandevis) enormt intresse på efterfrågan sidan nu när institut enkelt kan exponera sig mot spot Bitcoin genom dessa ETF:er. Inga konstigheter, eller hur?
Fråga dig då vilka Bitcoin det är dom kommer köpa, om det "knappt finns några" till salu? Hur påverkas ett pris när alla vill köpa, men utbudet är minimalt?

Analyser av senaste dygnets uppgång är inte pris drivet av Futures (som det finns oändligt av), utan det ser ut som att valar i Asien som köpte spot Bitcoin och drev upp kursen 10% i natt. Om det stämmer, så är det potensielt enormt.
Senast redigerad av Leaston 2023-10-24 kl. 17:17.
Citera
2023-10-24, 17:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag vet att jag sagt 10M till 2030. Det skulle ifs betyda att 300k-600k 2026 är fullt rimligt.

Det är bara 10x till 300k. På 3 år har BTC gått 20x från 3000 till 60000, eller hur? Den har gjort 10x flera gånger på 3 år så varför inte igen?
Citera
2023-10-24, 17:16
Avslutad
Citat:
Håller på att läsa/lyssna in mig och en reflektion är faktumet att orderböckerna är tunna. Det det finns väldigt lite Bitcoin på sälj sidan. Anledningen att priset inte skjuit upp mer är att det inte funnits mer (än 110% uppgång på året) på efterfrågan köpsidan sidan.

Det som håller på att hända nu är att det kommer vara ett (förhållandevis) enormt intresse på efterfrågan sidan nu när institut enkelt kan exponera sig mot spot Bitcoin genom dessa ETF:er. Inga konstigheter, eller hur?
Fråga dig då vilka Bitcoin det är dom kommer köpa, om det "knappt finns några" till salu? Hur påverkas ett pris när alla vill köpa, men utbudet är minimalt?

Analyser av senaste dygnets uppgång är inte pris drivet av Futures (som det finns oändligt av), utan det ser ut som att valar i Asien som köpte spot Bitcoin och drev upp kursen 10% i natt. Om det stämmer, så är det potensielt enormt.

Vad jag förstår så baserar sig uppgången bl a på att BlackRock köpt på sig BTC. CryptoRUs går igenom det i detta klipp.

https://www.youtube.com/live/_8SUqWZd2ao?si=gRsf8-Uda_LhutVt
Citera
2023-10-24, 17:17
Medlem
Citat:
Jag vet att jag sagt 10M till 2030. Det skulle ifs betyda att 300k-600k 2026 är fullt rimligt. Det är bara 10x till 300k. På 4 år har BTC gått 20x från 3000 till 60000, eller hur?

Förlåt, men jag tror inte ens du har gått klart gymnasiet med hur du resonerar. Hela ditt tänk utgår ifrån historisk data. Du använder tillväxt ifrån historisk data som ett belägg för att samma sak kommer att ske i framtiden i oändlighet.

Och du tror verkligen att din prognos på 10M till 2030 kommer slå in? Sätt pengar på det så matchar jag ditt belopp. Det finns inte en chans att BTC når 10M till 2030. Menar du dollar eller SEK btw?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in