2023-10-24, 16:15
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetemalt
Givetvis.

Men Israel har rätt att jämna Gaza med marken efter deras brutala attack den 7e oktober.

Sedan önskar jag att alla stänger gränderna och låter alla människor i Gaza förgås.

Israel har inte rätt att kollektivt bestraffa palestinier för saker Hamas har utfört.
Citera
2023-10-24, 16:15
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Sydafrika tredubblade sitt BNP per capita mellan 2003 och 2008.

om 10 negrer gräver ett hål och skottar igen det, har de skapat pos BNP, detta förväxlar du med värdeskapande.
Citera
2023-10-24, 16:16
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är som sagt USA och Israel som stödjer islamister och som dessutom kontrollerar västs politik så det blir inga stängda gränser och det blir mer vapen till islamister som t ex ISIS veteranerna i Sheik Mansur bataljonen i Ukraina.

Hamas var på USAs och Israels sida i kriget i Syrien.
Du säger att USA och Israel gör det. Jag vet för det första inte om det är sant men jag skiter i det för det är i detta fall irrelevant.
Frågan är varför du gör det?
Citera
2023-10-24, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Du uttrycker dig så groteskt att jag får syn på mina egna verbala elakheter, idag främst riktade mot Märta Stenevi, i samma stil.

OnT: Du skulle må bra av att se mer av verkligheten. Du har snöat in på förakt för de mest utsatta, de som ofta är föräldrar till barn som värvas till kriminalitet. Många muslimer i Sverige är välmående och en del av dem röstar på Sverigedemokraterna.

Ska jag se mer av verkligeheten?

Stäng igen ditt fördomsfulla kakhål kring mig och besök Kista Babberia eller Rinkeby, Rinkeby kör det Arabiska språket överallt, möss i butikerna och getter på balkongen som inväntar en halalslakt.

Välmående muslimska familjer? som den där 15 åriga negerna vars pappa blivit utvisad från landet?

Sluta försök sminka en grissugga och kom in i matchen, kaosblattar och muslimer är skräp!
Citera
2023-10-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Du säger att USA och Israel gör det. Jag vet för det första inte om det är sant men jag skiter i det för det är i detta fall irrelevant.
Frågan är varför du gör det?

Du lär ju inte veta om det är sant eller inte så länge du hämtar all din info från din egen röv.
Citera
2023-10-24, 16:20
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Denna drapa om fredlighet och oskuldsfullhet skriver du samtidigt som du försöker få mig att stödja just judiskt massmördande i Palestina...

Nej, jag kommer inte stödja det, eftersom jag vet att de hatar mig minst lika mycket som de hatar araber och iranier. Mellanösternfolk i Mellanöstern är inte mina fiender.

Judar i Väst har tidvis varit noga med att göra skillnad mellan judar och Israel. Med den senaste tidens händelser har det helt försvunnit. Kanske kommer man backa snart och börja dra en skiljelinje igen, men det är för sent, vi vet redan att det inte gäller i skarpt läge. Alla till synes anakronistiska utfall mot "nazism" och "fascism" är egentligen bara samma avhumanisering av européer som vi ser i Palestina. Intressekonflikterna är oöverkomliga och om det hettar till och om möjligheterna finns kommer de att utsätta oss för samma fysiska behandling också.
Du verkar ha svårigheter med läsförståelse, fastän jag väljer barnsliga exempel.
Jag har inte påstått oskuldsfullhet. Jag har berättat för dig att juden är ett av dina minsta bekymmer i livet och kommer så vara.
Judarna utför inte massmord i Palestina. Judarna utrotar Hamas. Massmordet utfördes och utförs av Hamas.
Juden hatar inte västerlänningar. Men det är klar, du har nog rätt i att de hatar dig eftersom du är islamist.
Citera
2023-10-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Israel har inte rätt att kollektivt bestraffa palestinier för saker Hamas har utfört.

Det är ett krigsbrott, men det räknas bara som det om någon av USAs rivaler gör det, inte om deras vassaler och allierade gör det.
Citera
2023-10-24, 16:22
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil

Det står Gazaborna fritt att utlämna samtliga Hamas medlemmar så att de kan ställas inför rätta i Israel ? Efter detta står det Gaza fritt att utveckla Gaza och idka fredlig handel med sina grannar . Oönskad export av explosivämnen är inte önskvärt.

Kallas att ta konsekvenserna av sitt agerande/brist på agerande .
Citera
2023-10-24, 16:23
Medlem
Därför att Israel är en demokrati till skillnad mot Gaza.

Finns 2 miljoner araber som bor i Israel och har poster överallt i samhället. Och de vill inget hellre än att fortsätta vara Israeler.
Citera
2023-10-24, 16:24
Avslutad
Ytterligare en text av svensk-judisk person:

...

Att judar inte får möjlighet att utöva, eller ta del av sin kultur i det offentliga rummet är ett allvarligt hot mot demokratin. Det är lika allvarligt att hotet får mer bränsle när nästan 1000 av mina svenska kolleger i kulturvärlden skriver under upprop som helt ignorerar den värsta massakern mot judar sedan Förintelsen, och att Hamas just nu använder nästan 200 judar som valuta och som mänskliga sköldar. Och jag vill egentligen hålla mig för god för att märka ord, men att inte ens nämna Hamas brott mot sin egen befolkning i den typ av upprop som mina kolleger skrivit under är ett enormt svek mot det palestinska folket som förtjänar att de miljarder landet får i bistånd ska användas för att bygga upp ett land, inte rasera det.

...

Men man kan inte, och får inte, ignorera det eskalerande judehatet i Sverige.
Dagens Sverige har jämförts med 1930-talet i över ett decennium nu, men när stöveltrampen för första gången hörs på riktigt verkar kultursverige ha tappat hörseln. Svenska medborgare har firat på våra gator. På våra torg skanderar de ”From the river to the sea” – en metafor för att Israel ska bli det som Hitler kallade för judenrein.

Jag tvivlar inte på att intentionerna med den här typen av namninsamlingar är goda. Men väldigt många verkar ha tappat – och sen hoppat på – sin moraliska kompass. Jag förväntar mig inte att svenska kulturskapare och influencers ska förstå alla nyanserna i det judiska traumat. Men jag kräver att ett planerat och organiserat massmord på judar inte ska utelämnas när kriget diskuteras."

https://www.expressen.se/kultur/ide/kultursverige-ignorerar--hatet-mot-judar-har-/
Citera
2023-10-24, 16:25
Medlem
Är knepig situation där nere men varför måste man välja sida lixom? Både och är skit vi borde stänga vår gräns för alla från mellanöstern. Dock uppenbart att Israel har the high ground när det kommer till den moraliska biten. Varför har annars palestina tackat nej till fred så många gånger när det är ett land fyllt med fredens religion? Det finns en stor sanning i det där ordspråket om vad som händer om palestina resp israel lägger ner sina vapen.
Citera
2023-10-24, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Välmående muslimska familjer?

Det finns många välmående muslimska familjer med välbetalda jobb och villaboende. Du uttrycker dig så lustfyllt vidrigt att jag funderar över om du ändå inte trollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in