Citat:
Ursprungligen postat av
fittplyte
Vad exakt fruktar du? Ingen jude kommer döda en europé. Därför måste du frukta de på ett samhällsplan. På samhällsplanet lär judar inte utgöra en promille av de andra stora aktörerna som kommer ställa till för dig.
Att frukta en jude är som att frukta sitt liv av en finne, som i teorin kan ge dig blodförgiftning och ta kål på dig, istället för att frukta de fem tumörerna som växer i dig. Du måste ha andra perspektiv än ett blint judehat om du ska utvärdera vad som är värt att vara "rädd för".
Denna drapa om fredlighet och oskuldsfullhet skriver du samtidigt som du försöker få mig att stödja just judiskt massmördande i Palestina...
Nej, jag kommer inte stödja det, eftersom jag vet att de hatar mig minst lika mycket som de hatar araber och iranier. Mellanösternfolk i Mellanöstern är inte mina fiender.
Judar i Väst har tidvis varit noga med att göra skillnad mellan judar och Israel. Med den senaste tidens händelser har det helt försvunnit. Kanske kommer man backa snart och börja dra en skiljelinje igen, men det är för sent, vi vet redan att det inte gäller i skarpt läge. Alla till synes anakronistiska utfall mot "nazism" och "fascism" är egentligen bara samma avhumanisering av européer som vi ser i Palestina. Intressekonflikterna är oöverkomliga och om det hettar till och om möjligheterna finns kommer de att utsätta oss för samma fysiska behandling också.