2023-10-24, 16:29
Medlem
tjallepetters avatar
Enbart för dem hatar muslimer.

Dem hsr inte riktigt förstått att det rör sig om kristna och judar likväl.

Men hatet går före förnuftet tyvärr.
Citera
2023-10-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Känner en del som är ganska besatta av att dokumentera judar som ställer till det genom finansvärlden, högskolevärlden, media med mera. Ibland går de till överdrift, men det som är klart bevisbart är mycket farligare än några gatustrykare som vi lätt skulle kunna bunta ihop och skicka hem i ett mindre bakbundet Europa.

Du kan omöjligt få det till att det vara araberna som började Palestinakonflikten. Den började med sioniströrelsen och utropandet av Israel. Alla andra länder har handlat i reaktion på sionisternas framfart och expansion.

Allt land var någon annans innan dess, sen blir det antingen vunnet i krig eller köpt. Sen finns det vissa som använder religionen som skäl men det funkar ju bara om man har just samma tro, vilket muslimer och judar absolut inte har. Så vi får ge efter att judarna spöat araber och då tar man landet man besegrat
Citera
2023-10-24, 16:33
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Någonstans är det som att välja mellan pest och kolera. Förstår inte varför man ska välja sida ens, men om det kommer till kritan så tar jag den sida som tar strid mot islamska fundamentalister alla dagar i veckan. Islam är ett gift som ska bekämpas till varje pris.

Vad är judiska fundamentalister då? Är inte de ett gift som ska bekämpas?
Citera
2023-10-24, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk dig att du lever i Sverige, plötsligt dyker det upp fler och fler araber och säger "Detta är vårat land!" Ni protesterar men araberna är starkare och dödar och etniskt rensar svenskar från Sverige och bygger upp en egen stat.
Svenskarna som blir kvar ockuperas, förtrycks och får leva i apartheid som andra klassens medborgare medan araberna har all makt.
Protsterar ni? Då är ni arabhatare och terrorister säger araberna som spelar offer.
Använder ni vapen mot araberna? Då drar araberna ut kontakten till sjukhus och stoppar vattnet samtidigt som de mördar era barn och sen sprider lögner att det är ni själva som mördat barnen.

DETTA är verkligheten som pågått för palestinierna sedan 1948.
Zionist military forces expelled at least 750,000 Palestinians from their homes and lands and captured 78 percent of historic Palestine
https://www.aljazeera.com/news/2022/5/15/nakba-mapping-palestinian-villages-destroyed-by-israel-in-1948

Israel är en rasistisk stat som begår alla möjliga brott inte minst just nu men sedan 70 år tillbaka.
Amnesty: Israels apartheid mot palestinier: ett grymt system av dominans och ett brott mot mänskligheten
https://www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier-ett-grymt-system-av-dominans-och-ett-brott-mot-manskligheten/

Kolla på den här korta videon om vad Israel är för land, kolla vilka galna rasistiska fanatiker de är, varför stödjer ni dom för??
Israel is one of the most racist countries in the world.
https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0&t

Så varför stödjer svenskar denna regim? Det är som svenskar idag skulle stödja Adolf Hitlers Nazityskland som ocksså var en rasitisk regim som sysslade med etnisk rensing, folkmord.
Vad ger det en svensk att stödja folkmord och etnisk rensning mot Palestiner? Inte minst kommer det ju en flyktingvåg av palestiner till Sverige förr eller senare, inte minst kommer Sverige betala massor av miljarder för all den förstörelse Israel skapat, förstår ni inte det är ni som kommer betala notan för israels dödande?

Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.

Jag ska förklara min teori kring det, enligt statistiken så är Sverige ledande i självmordsfall, antalet deprimerade samt mest som använder antidepressiva.
Samt så förlitar sig svenska folket på media, världens media inkl. sveriges aftonbladet, expressen, dn styrs av zionister

så med det sagt så vill de hitta någonting som de kan peka på och säga min sjukdom min min depression alla mina problem kommer på grund av dem och så pekar dom på folk med utländsk bakgrund för att dom ska må bättre

ökänt att araber är ogillade bland svenska folket så dom väljer automatiskt andra sidan helst.
Citera
2023-10-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk dig att du lever i Sverige, plötsligt dyker det upp fler och fler araber och säger "Detta är vårat land!" Ni protesterar men araberna är starkare och dödar och etniskt rensar svenskar från Sverige och bygger upp en egen stat.
Svenskarna som blir kvar ockuperas, förtrycks och får leva i apartheid som andra klassens medborgare medan araberna har all makt.
Protsterar ni? Då är ni arabhatare och terrorister säger araberna som spelar offer.
Använder ni vapen mot araberna? Då drar araberna ut kontakten till sjukhus och stoppar vattnet samtidigt som de mördar era barn och sen sprider lögner att det är ni själva som mördat barnen.

DETTA är verkligheten som pågått för palestinierna sedan 1948.
Zionist military forces expelled at least 750,000 Palestinians from their homes and lands and captured 78 percent of historic Palestine
https://www.aljazeera.com/news/2022/5/15/nakba-mapping-palestinian-villages-destroyed-by-israel-in-1948

Israel är en rasistisk stat som begår alla möjliga brott inte minst just nu men sedan 70 år tillbaka.
Amnesty: Israels apartheid mot palestinier: ett grymt system av dominans och ett brott mot mänskligheten
https://www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier-ett-grymt-system-av-dominans-och-ett-brott-mot-manskligheten/

Kolla på den här korta videon om vad Israel är för land, kolla vilka galna rasistiska fanatiker de är, varför stödjer ni dom för??
Israel is one of the most racist countries in the world.
https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0&t

Så varför stödjer svenskar denna regim? Det är som svenskar idag skulle stödja Adolf Hitlers Nazityskland som ocksså var en rasitisk regim som sysslade med etnisk rensing, folkmord.
Vad ger det en svensk att stödja folkmord och etnisk rensning mot Palestiner? Inte minst kommer det ju en flyktingvåg av palestiner till Sverige förr eller senare, inte minst kommer Sverige betala massor av miljarder för all den förstörelse Israel skapat, förstår ni inte det är ni som kommer betala notan för israels dödande?

Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.
Om du hade bemödat dig med att läsa tidningen idag hade du kunnat läsa om hur Hamas mördade oskyldiga på de mest bestialiska sätt. Palestinierna skyddar Hamas dom har röstat fram Hamas till makten då kan man inte säga att palestinierna är oskyldiga. Israel skulle kunna eliminera palestinierna på nolltid om dom vore lika hemska som Hamas men dom fokuserar på terrorister istället för hela Palestina. Palestinier är avskum väljer Israel alla dagar i veckan. Hoppas dom utplånar Hamas och alla som stöttar dom. Som mamman till terroristen som var stolt över sitt avskum till son som skröt i mobilen över att ha dödat tio oskyldiga israeler. Hon ska också dö.
Citera
2023-10-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Ytterligare en text av svensk-judisk person:

...

Att judar inte får möjlighet att utöva, eller ta del av sin kultur i det offentliga rummet är ett allvarligt hot mot demokratin. Det är lika allvarligt att hotet får mer bränsle när nästan 1000 av mina svenska kolleger i kulturvärlden skriver under upprop som helt ignorerar den värsta massakern mot judar sedan Förintelsen, och att Hamas just nu använder nästan 200 judar som valuta och som mänskliga sköldar. Och jag vill egentligen hålla mig för god för att märka ord, men att inte ens nämna Hamas brott mot sin egen befolkning i den typ av upprop som mina kolleger skrivit under är ett enormt svek mot det palestinska folket som förtjänar att de miljarder landet får i bistånd ska användas för att bygga upp ett land, inte rasera det.

...

Men man kan inte, och får inte, ignorera det eskalerande judehatet i Sverige.
Dagens Sverige har jämförts med 1930-talet i över ett decennium nu, men när stöveltrampen för första gången hörs på riktigt verkar kultursverige ha tappat hörseln. Svenska medborgare har firat på våra gator. På våra torg skanderar de ”From the river to the sea” – en metafor för att Israel ska bli det som Hitler kallade för judenrein.

Jag tvivlar inte på att intentionerna med den här typen av namninsamlingar är goda. Men väldigt många verkar ha tappat – och sen hoppat på – sin moraliska kompass. Jag förväntar mig inte att svenska kulturskapare och influencers ska förstå alla nyanserna i det judiska traumat. Men jag kräver att ett planerat och organiserat massmord på judar inte ska utelämnas när kriget diskuteras."

https://www.expressen.se/kultur/ide/kultursverige-ignorerar--hatet-mot-judar-har-/

Väl skrivet.
Citera
2023-10-24, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det finns många välmående muslimska familjer med välbetalda jobb och villaboende. Du uttrycker dig så lustfyllt vidrigt att jag funderar över om du ändå inte trollar.

Besök Rinkeby!

Majoriteten är skräp, och jag kommer lämna dig med en omöjlig hemläxa som ingen av er kaos-blatte-kramar kan kontra på!

Det finns en muslimsk familj som har producerat vettig och försvenskad avkomma där man inte pratar Rinkebysvenska, jaha, kul, grattis, och?

De 100 000 kaosande det går på den lyckade familjen gör det inte värt det, 1 kan aldrig väga upp en nästan hel miljon som suger musten ur oss likt en jävla fästing....

Visa mig 10 FUPar kopplat till gängmord/sprängningar från när dammluckorna öppnades 2006, där det förekommer enbart svenska namn hos de åtalade.

Inga jävla halvblattar eller andra raslbandade, utan vi snackar Andreas Andersson och liknande! klassiska svenska namn!

Jag har väntat i över 1 månad nu i 3 andra trådar förväntansfullt, tiden bara går och går och blattekramarna kontrar aldrig...
Citera
2023-10-24, 16:41
Avslutad
Sverige har skänkt runt 50 miljarder sammanlagt i bistånd till Palestina och 0 kronor till Israel så oklart hur du kommer fram till det.

Sen tror jag de flesta svenskar inte tar ställning alls eller bryr sig särskilt mycket om ett krig så långt borta.
Citera
2023-10-24, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Sverige har skänkt runt 50 miljarder sammanlagt i bistånd till Palestina och 0 kronor till Israel så oklart hur du kommer fram till det.

Sen tror jag de flesta svenskar inte tar ställning alls eller bryr sig särskilt mycket om ett krig så långt borta.

Jag tror att svenskar just nu tänker på att det finns flera konflikter i världen som påverkar oss, och samtidigt försöker hålla näsan över vattenytan under inflation och lågkonjunktur.

Man hoppas också på NATO. De flesta har svängt i frågan. Hur allt detta kommer att påverka huruvida svenskar tar ställning i konflikten Palestina-Israel visar sig senare.
Citera
2023-10-24, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Vad är judiska fundamentalister då? Är inte de ett gift som ska bekämpas?

De legitimerar åtminstone inte mord på svenskar just för att de är svenskar. Eller uppmanar till jihad. Eller kräver att samhället anpassar sig efter deras seder.

Du ser ingen som helst skillnad här...?
Citera
2023-10-24, 16:52
Medlem
.
Senast redigerad av Ihantala 2023-10-24 kl. 16:54.
Citera
2023-10-24, 16:52
Medlem
Super enkelt:

Jag hatar terroristgrupper.

Hamas mål är att ha ihjäl civila.

Hamas -röstades- fram (2006 tror jag) att styra Gaza och Västbanken.

Det första beslutet dom tog, var att inte ha val längre..

Palestinierna vill inte ta avstånd från dessa, samtidigt som dom (Hamas) använder kvinnor, barn, sjukhus som sköldar för dom själva och deras vapen. (Dom skiter fullständigt i folket)

Gaza fick pengar, material och ingengörs-kunskaper att lägga ett servis-system för tappvatten genom ytan. Dimensionen på rören i metall passade dock bättre för Hamas att bygga raketer med, så dom grävde upp rören.

Rant over
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in