Citat:
Ursprungligen postat av
fittplyte
Att tycka brottslighet är fel - oavsett av vem - är nog det du menar. Och här håller jag med dig.
Men att vara RÄDD för judar, när de i alla hänseenden är något av den minsta parten att frukta, är bara patetiskt.
"Israels beteende" i form av svaret på dina sandapskompisars terrorattack är rättfärdigat. Det tycker alla förutom ni islamister och möjligen ett knippe nazister.
Jag fruktar judisk fientlighet mot européer, som är mycket välbelagd, i kombination med judars mycket välbelagda inflytande över viktiga sektorer. De är farliga just för att de är mer kapabla och mer integrerade än t.ex. arabiska och afrikanska gäng.
Israel är avskytt genom breda samhällsskikt över hela världen. Utöver judar har det bara stöd från avlönade propagandister och förvirrade människor som har intalat sig att det är taktiskt smart att stödja landet, på mycket skakig grund. Du försöker blanda bort korten när du reducerar kritiken till att gälla bombandet som sker just nu och du ljuger rakt ut när du säger att det bara är några få grupper som är kritiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flundran90
Hör ofta det där att Israel skulle vara en apartheidstat från AntiIsrael-människor, verkar vara någon form av politiskt mantra. Stämmer det verkligen att Israel är en apartheidstat? Det bor 20 procent araber i Israel,varav de flesta är muslimer. Vad jag vet får de inte i närheten av samma behandling som svarta fick i Sydafrika.
Det är en folkmordsstat som bildades genom terrorism i såväl Mellanöstern som i Väst. Apartheidgrejen är en eufemism som vänstern sysslar med. Det syftar dels till att förminska Israels övergrepp, dels till att skylla dem på vita människor genom att koppla dem språkligt till Sydafrika. Köp inte det.