2023-10-24, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk dig att du lever i Sverige, plötsligt dyker det upp fler och fler araber och säger "Detta är vårat land!" Ni protesterar men araberna är starkare och dödar och etniskt rensar svenskar från Sverige och bygger upp en egen stat.
Svenskarna som blir kvar ockuperas, förtrycks och får leva i apartheid som andra klassens medborgare medan araberna har all makt.
Protsterar ni? Då är ni arabhatare och terrorister säger araberna som spelar offer.
Använder ni vapen mot araberna? Då drar araberna ut kontakten till sjukhus och stoppar vattnet samtidigt som de mördar era barn och sen sprider lögner att det är ni själva som mördat barnen.

DETTA är verkligheten som pågått för palestinierna sedan 1948.
Zionist military forces expelled at least 750,000 Palestinians from their homes and lands and captured 78 percent of historic Palestine
https://www.aljazeera.com/news/2022/5/15/nakba-mapping-palestinian-villages-destroyed-by-israel-in-1948

Israel är en rasistisk stat som begår alla möjliga brott inte minst just nu men sedan 70 år tillbaka.
Amnesty: Israels apartheid mot palestinier: ett grymt system av dominans och ett brott mot mänskligheten
https://www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier-ett-grymt-system-av-dominans-och-ett-brott-mot-manskligheten/

Kolla på den här korta videon om vad Israel är för land, kolla vilka galna rasistiska fanatiker de är, varför stödjer ni dom för??
Israel is one of the most racist countries in the world.
https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0&t

Så varför stödjer svenskar denna regim? Det är som svenskar idag skulle stödja Adolf Hitlers Nazityskland som ocksså var en rasitisk regim som sysslade med etnisk rensing, folkmord.
Vad ger det en svensk att stödja folkmord och etnisk rensning mot Palestiner? Inte minst kommer det ju en flyktingvåg av palestiner till Sverige förr eller senare, inte minst kommer Sverige betala massor av miljarder för all den förstörelse Israel skapat, förstår ni inte det är ni som kommer betala notan för israels dödande?

Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.

Det är mycket möjligt att det är sant. MEN jag hatar araber så därför tänker jag stötta judarna. När judarna har dödat alla araberna så tänker jag mig att judarna kan gå och dö dom också.
Förvånade är att alla NMR tattare som hatar muslimer helt plötsligt står och skanderar med muslimerna emot judarna. Precis som om judarna var det största problemet på denna planet.
Citera
2023-10-24, 15:13
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Känner en del som är ganska besatta av att dokumentera judar som ställer till det genom finansvärlden, högskolevärlden, media med mera. Ibland går de till överdrift, men det som är klart bevisbart är mycket farligare än några gatustrykare som vi lätt skulle kunna bunta ihop och skicka hem i ett mindre bakbundet Europa.

Du kan omöjligt få det till att det vara araberna som började Palestinakonflikten. Den började med sioniströrelsen och utropandet av Israel. Alla andra länder har handlat i reaktion på sionisternas framfart och expansion.
Stackars satar som håller på att "dokumentera judar". Det låter inte helt legit.

MEN vad kul att du öppnade denna can of worms om "finansvärlden högskolevärlden media med mera". Du påstår att HÄR, här är juden riktigt farlig?
Vad i helvete tror du muslimer har för inverkan på dessa världar? Men kanske framförallt - om vi ska lyfta blicken från muslimerna - vad tror du indier och kineser och amerikaner har för inverkan på dessa världar? Större eller mindre än judens? Du måste fatta att det är löjeväckande att på NÅGOT område vara rädd för juden. Jösses, åk till auschwitz med dina juderäknande vänner och slappna av.

Vem som började palestinakonflikten har jag inte uttalat mig om, eller hur? Men jag vet vem som är att beskylla för det som hänt sedan den sjunde oktober och hint hint, det är ingen jude!
Citera
2023-10-24, 15:15
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Är du trög?
https://tribune.com.pk/story/1672777/3-wahhabism-spread-behest-west-cold-war-mohammed-bin-salman
Jag trög? Har du en slapp fitta?
Du länkar alltså en artikel från 2018 som svar på ett inlägg som innehåller formuleringarna "de senaste veckorna" samt "kommer få"?
Citera
2023-10-24, 15:16
Avslutad
Här är en proisraelisk text av en svensk som kan vara till hjälp i förståelsen. Den utgår dock från Israel, men jag klippte ut det som handlar om Europa och Sverige:

"Utöver det finns en inrikespolitisk dimension som ingen kan blunda för. Efter massakern lyste fyrverkerier upp himlen över Malmö. Människor firade på gatorna i svenska städer, och jublade i kommentarsfält på nätet.

Hamas brutala attack underströk för Israel vikten av att ta våldsbejakande rörelser på orden. Även Europa borde ha lärt sig detta av nazismen och Förintelsen. När det firas på svenska gator efter det största massmordet på judar sedan Förintelsen måste politiker och allmänheten vara beredda att pröva tanken att dessa människor menar vad de säger. Att de verkligen vill se judar våldtagna, torterade och mördade.

I Israel skrattar man ofta åt Europas naivitet inför verkligheten i Mellanöstern. Hamas massaker- och kidnappningsoperation har förhoppningsvis åtminstone gett den naiviteten en ordentlig törn."

https://www.svd.se/a/0Q8G6o/israels-krig-ar-aven-sveriges
Citera
2023-10-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Jag trög? Har du en slapp fitta?
Du länkar alltså en artikel från 2018 som svar på ett inlägg som innehåller formuleringarna "de senaste veckorna" samt "kommer få"?

Tror du islamism uppfanns förra månaden?
Citera
2023-10-24, 15:24
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Tror du islamism uppfanns förra månaden?
Tror du islamister massdemonstrerade i västvärldens största städer och skanderade "död åt juden" innan oktober 2023?

Inte ens nazisterna under andra världskriget gjorde nämligen detta. Fattar du verkligen inte allvaret?

Titta på convopost några poster upp.. exakt det!
Citera
2023-10-24, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Här är en proisraelisk text av en svensk som kan vara till hjälp i förståelsen. Den utgår dock från Israel, men jag klippte ut det som handlar om Europa och Sverige:

"Utöver det finns en inrikespolitisk dimension som ingen kan blunda för. Efter massakern lyste fyrverkerier upp himlen över Malmö. Människor firade på gatorna i svenska städer, och jublade i kommentarsfält på nätet.

Hamas brutala attack underströk för Israel vikten av att ta våldsbejakande rörelser på orden. Även Europa borde ha lärt sig detta av nazismen och Förintelsen. När det firas på svenska gator efter det största massmordet på judar sedan Förintelsen måste politiker och allmänheten vara beredda att pröva tanken att dessa människor menar vad de säger. Att de verkligen vill se judar våldtagna, torterade och mördade.

I Israel skrattar man ofta åt Europas naivitet inför verkligheten i Mellanöstern. Hamas massaker- och kidnappningsoperation har förhoppningsvis åtminstone gett den naiviteten en ordentlig törn."

https://www.svd.se/a/0Q8G6o/israels-krig-ar-aven-sveriges

Vad försöker du säga? hade Israel inte snott palestiniernas hem hade det helt klart funnits mycket färre arga palestinier på vår gator?

Tveklöst.
Citera
2023-10-24, 15:29
Medlem
Citat:
Tror du islamister massdemonstrerade i västvärldens största städer och skanderade "död åt juden" innan oktober 2023?

Inte ens nazisterna under andra världskriget gjorde nämligen detta. Fattar du verkligen inte allvaret?

Titta på convopost några poster upp.. exakt det!

Om du verkligen tror alla som demonstrerar är islamister är du en idiot. Israel har snott deras land och bombar dem regelbundet.
Citera
2023-10-24, 15:32
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Om du verkligen tror alla som demonstrerar är islamister är du en idiot. Israel har snott deras land och bombar dem regelbundet.
Jag tror att alla som önskar död åt juden inte har här att göra. Håller du inte med?
Som tur är så är det snart inte "deras land" längre om allt går som det ska.
Citera
2023-10-24, 15:33
Avslutad
Citat:
Vad försöker du säga? hade Israel inte snott palestiniernas hem hade det helt klart funnits mycket färre arga palestinier på vår gator?

Tveklöst.

Jag försöker tillföra något till trådstartarens frågeställning "Varför stödjer svenskar Israel? En apartheid/terrorstat."
Själv tycker jag att det enda rimliga för mig som svensk och okunnig att inte välja sida. Men då kan jag stöta på patrull hos dem som tycker att jag bör utbilda mig:

https://www.dn.se/kultur/samar-yazbek-jag-vill-att-ni-belyser-palestiniernas-lidande-lika-mycket-som-israelernas/

Det är dock svårt att bli mellanösternexpert på en kafferast, även om många tror sig ha blivit det.

Däremot håller jag med om att min naivitet har fått sig ännu en knäck efter fyrverkerier och jubel över bestialiska dåd. Andra svenskar ser sig som muslimer eller judar i första hand. Det är något jag som etnisk svensk behöver hantera. Mitt sätt att hantera det är INTE att välja sida i någonting jag vet alltför lite om, men jag vet att jag tycker det är skrämmande att människor som flytt våld och kommit till Sverige uppenbarligen firar våld, firar bestialiskt våld, tillsammans med andra muslimer i städer som ligger i mitt hemland.
Citera
2023-10-24, 15:36
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Stackars satar som håller på att "dokumentera judar". Det låter inte helt legit.

MEN vad kul att du öppnade denna can of worms om "finansvärlden högskolevärlden media med mera". Du påstår att HÄR, här är juden riktigt farlig?
Vad i helvete tror du muslimer har för inverkan på dessa världar? Men kanske framförallt - om vi ska lyfta blicken från muslimerna - vad tror du indier och kineser och amerikaner har för inverkan på dessa världar? Större eller mindre än judens? Du måste fatta att det är löjeväckande att på NÅGOT område vara rädd för juden. Jösses, åk till auschwitz med dina juderäknande vänner och slappna av.

Vem som började palestinakonflikten har jag inte uttalat mig om, eller hur? Men jag vet vem som är att beskylla för det som hänt sedan den sjunde oktober och hint hint, det är ingen jude!
Varför skulle det vara fel att skrämmas av judisk brottslighet men inte fel om det är andra grupper? Du använder dubbla måttstockar. Vad ska jag i Auschwitz och göra, blev du proisraelisk av att vara där? Är Israels beteende rättfärdigat pga något en Auschwitz-guide kommer säga?
Citera
2023-10-24, 15:38
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Varför skulle det vara fel att skrämmas av judisk brottslighet men inte fel om det är andra grupper? Du använder dubbla måttstockar. Vad ska jag i Auschwitz och göra, blev du proisraelisk av att vara där? Är Israels beteende rättfärdigat pga något en Aschwitz-guide kommer säga?
Att tycka brottslighet är fel - oavsett av vem - är nog det du menar. Och här håller jag med dig.
Men att vara RÄDD för judar, när de i alla hänseenden är något av den minsta parten att frukta, är bara patetiskt.
"Israels beteende" i form av svaret på dina sandapskompisars terrorattack är rättfärdigat. Det tycker alla förutom ni islamister och möjligen ett knippe nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in