Citat:
Ursprungligen postat av
mybrotherolof
Tyvärr finns inte en enda icke-palestinsk journalist inne i Gaza. Dom få röster som hörs är exempelvis Bisan Owda på Instagram wizard_bisan1 eller Youmna El Sayed (Gaza City) och Hani Abu Isheba (Khan Younis) på Al Jazeera English. Så ingen alldeles opartisk rapportering men ändå något från insidan.
Journalistiken håller samma nivå som allt annat i Gaza. Det är bara cirkus.
Jag såg nyligen en journalist (en kvinna) med slöja för hela ansiktet. Känns ju tryggt.
En maskerad person vill man verkligen ha journalist ...
Precis som om våra journalister skulle ha skidmasker mitt under sändning ha ha ...
Araberna i Gaza ljuger också som hästar travar och ingen rapportering ska köpas utan hård kritik.
Sjukhus-attacken var tex bullshit från början till slut.
Inget sjukhus sprängdes, 500 personer dog inte och det var säkerligen inte Israels fel.
Och Gazabornas självömkan är som vanligt fantastisk.
Efter en historisk massaker och 3000 raketer (vars mål var alla israeler mellan 0 och 100 år) storgråter alla Gazabor och undrar varför Israel bombar skiten ur Gaza.
Det är verkligen fascinerande dumt.
Israel har dessutom bett folk flytta sig, vilket är ett minst sagt udda beteende.
Hamas och andra islamistgrupper kommer aldrig at be någon flytta på sig innan smällen.
Jag är inget fan av Israel men att israelerna befinner sig på ett högre civilisatoriskt plan än motståndaren, råder det ingen tvekan om. Det är inte ens en tävling.
Men jag antar att Israel bär skulden för motståndarens dumhet också .....
ALLT är israels (och Västs) fel.