2023-10-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Men lille vän, sitter du och LJUGER nu igen?

Ryssland har inga plan i luften pga detta, de har vare sig plan eller beväpning att avvara för Mellanöstern. Facit av de ryska ”wunderwaffen” får sägas vara mediokert; visst de klarar av att träffa daghem och köpcentrum men inte militära mål som faktiskt flyttar på sig.

Vidare är ”väst” inte alls beroende av rysk olja vilket tex visats här på fb i många trådar som behandlar rysk ekonomi.

Så ta dina lögner och stoppa upp där solen aldrig lyser.

Ryssland har permanent flygbas i Syrien. Dessutom står de på samma sida som Turkiet i detta läge och har inget fientligt förhållander med Israel.

USA har däremot fiender överallt.

Finns faktiskt ett direkt samband mellan att beskylla andra signaturer för lögn och samtidigt uppvisa stor okunnighet. Du är ett praktexempel.

Allah u Akbar och Shalom eller vad judar nu säger. :-)
Citera
2023-10-24, 11:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Om så videon visar Jesus uppenbarelse, så ändrar det väl inte på det faktum att ett monstruöst tunnelnätverk som enligt utsago 7000 män lagt 40 år på att bygga - kostar mer resurser än den palestinska befolkningen sett skymten av under sin livstid, eller gör det det tycker du? Är inte det relevant i den "konstruktiva debatten"? Du kan kalla mig arg hur mycket du vill.
Du ser, det går ju som en dans när du tar fasta på det som faktiskt är relevant. Plötsligt blir tonen en annan. Du för fram riktiga argument som är möjliga att bemöta.

Säga vad man vill om Hamas och deras relation till civilbefolkningen i Gaza, deras hand med pengar som i många fall kommit dem tillhanda i form av bistånd från länder i västvärlden, och så vidare. Den militära grenen av Hamas är trots allt en gerillarörelse (eller terrororganisation, beroende på vem man frågar). De har ett (1) övergripande mål. Det är som med alla andra gerillarörelser som menar att befolkningen står bakom dem. De för en ideologisk kamp på egna premisser, och de skyr inga medel.
Citera
2023-10-24, 11:27
Medlem
Alsenos avatar
När man ser hur kalkulerande och totalt medvetet hamas agerat i deras planerande av tortyrvåldtäkter av unga tjejer och mord av civila Israeler är det inte mer än rätt att gazborna lider. Man har valt hamas och protesterar inte not deras styre. Hamas riktade in sig medvetet på att utföra tortyrmord. Det gör inte Israel. Israel har heller inget behov av att visa upp någonting för omvärlden.
Citera
2023-10-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fråga 1: Hamas bedriver heligt krig; Jihad. De skiter i Palestina utan detta är en global konflikt mot alla ickemuslimer. Vilket 2 svenskar fick betala för med sina liv.
Fråga 2: Israel beskjuts med raketer mot civila. De kommer inte ignorera det och bara låta medborgarna leva med det. De kommer försöka förstöra Hamas förmåga att skjuta dessa raketer. Raketerna är inne i Gazas städer. Omvärlden kommer inte kunna övertala Israel att bara låta raketerna komma utan att försöka göra något åt det.

Du kan inte jämföra det Hamas gjorde med vad som hände i Brussels. Hamas har varit involverade i en konflikt med Israel under lång tid, medan han som attackerade svenskarna förmodligen utvecklat ett agg mot Sverige de senaste åren med koranbränningarna osv.
Citera
2023-10-24, 11:36
Medlem
Jag tänkte på en grej i nyhetsrapporteringen. När SVT rapporterade om bombdådet på sjukhuset som skördade hundratals offer så hänvisade de till palestinska myndigheter. Men de var noga med att nämna att uppgifterna inte har bekräftats av Israel. Å andra sidan när israeliska myndigheter uppgifter siffror behövs ingen bekräftelse från någon part. Varför? Påverkar Hamas palestinska myndigheters uttalade?
Citera
2023-10-24, 11:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
När man ser hur kalkulerande och totalt medvetet hamas agerat i deras planerande av tortyrvåldtäkter av unga tjejer och mord av civila Israeler är det inte mer än rätt att gazborna lider. Man har valt hamas och protesterar inte not deras styre. Hamas riktade in sig medvetet på att utföra tortyrmord. Det gör inte Israel. Israel har heller inget behov av att visa upp någonting för omvärlden.
Japp, Israel och IDF har en stor, viktig och nyttig läxa att lära palestinierna i Gaza, i synnerhet de civila (i mån de finns).
De ska helt enkelt den hårda vägen lära sig att inte slå sig i slang med skäggiga mördare, islamister och terrorister och slött överlåta all makt till dem.

Nu kommer straffet, staden man bor i bombas till grus, många dör, framtiden oklar, kanske får man aldrig återvända. Hoppas verkligen att denna rättmätiga bestraffning utförs med maximal hårdhet — ordentligt med stryk ska dom ha.
Citera
2023-10-24, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
https://www.expressen.se/nyheter/hamasterroristens-skryt-mamma-jag-har-dodat/

Detta är varför det inte rör mig i ryggen när man ser gråtande vuxna palestinier i Gaza nu..

Bakom Hamas står Gazas vuxna befolkning.

Gör skiten till en parkering med kyrkogård under

Det en otvetydigt positiva är att hela världen får se vilka degenererade svin detta är.
De är tillräckligt ointelligenta för att filma 100% av vad de gör och låta filmerna spridas globalt.
Citera
2023-10-24, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att frige två gummor som oavsett kommer dö inom ett par års tid är en förolämpning snarare än en vänlig gest gentemot Israel.
Om Hamas varit ärliga så hade de börjat med barnen, inte skruttiga åldringar.
Saxat ur artikel:

"85-årig Hamasgisslan lastades på motorcykel

Två äldre kvinnor ur gisslan som terrorstämplade Hamas förde bort under sin attack mot Israel släpptes sent på måndagen. De har flugits till sjukhus i Israel och har fått träffa anhöriga.

En av kvinnorna, 85-åriga Yocheved Lifshitz, berättar för israeliska medier hur hon kidnappades.

– De lastade mig sidledes på en motorcykel så att jag inte skulle falla av, med en terrorist som höll mig framifrån och en annan bakifrån, säger hon i israeliska medier, rapporterar AFP.

– De körde över gränsstängslet in till Gazaremsan, och först höll de mig i staden Abesan, vilket är nära Be'eri. Efter det vet jag inte vart jag fördes, säger hon."

LoL. Lägga gummor sidledes på en MC.

Well, kan Jesus rida in på en åsna så...
Citera
2023-10-24, 11:51
Medlem
Nu kan inte palle kramarna komma med "källa på det " om Hamas grymhet

200 journalister får nu bevittna, en av de Arne Lapidus. Lovar att 200 av 200 kommer vara eniga .

Man får inte filma eller fotografera men de får som en avrättning i USA bevittna var de har sett. En av de jävla asen skryter till sin mamma hur många civila de dödat.

https://www.expressen.se/nyheter/hamasterroristens-skryt-mamma-jag-har-dodat/

Tack Hamas för era kropps kameror så Ni aldrig kan förneka detta

Nu ska ni dö
Citera
2023-10-24, 11:51
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du ser, det går ju som en dans när du tar fasta på det som faktiskt är relevant. Plötsligt blir tonen en annan. Du för fram riktiga argument som är möjliga att bemöta.

Säga vad man vill om Hamas och deras relation till civilbefolkningen i Gaza, deras hand med pengar som i många fall kommit dem tillhanda i form av bistånd från länder i västvärlden, och så vidare. Den militära grenen av Hamas är trots allt en gerillarörelse (eller terrororganisation, beroende på vem man frågar). De har ett (1) övergripande mål. Det är som med alla andra gerillarörelser som menar att befolkningen står bakom dem. De för en ideologisk kamp på egna premisser, och de skyr inga medel.
Vill du ha artighetsfraser och smoking får du stanna kvar på Rotary, svennebanan. Det här är flashback.

Jag tycker inte alls att Hamas vårdlösa hantering av pengar till militära syften snarare än att få landet att blomstra är något man kan avfärda under tesen "säga vad man vill". Det är direkt vidrigt. Folkrättsbrott?
Ja, de är en guerillarörelse - de är ju terrorister. MEN de är folkvalda att leda landet.
Citera
2023-10-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Nej, inte mycket firande utöver det vi har sett från Sergels torg i förrgår. Det vill säga nazister, batiktanter med skäggbarn, kommunister och en massa islamister som sprider dödshot typ: ”Wallah, jag skall doda dig”, i perfekt harmoni.

Det är lite oklart vad som firades den sjunde eftersom det inte var någon strategisk framgång att prata om, inga nyckelpunkter som belägrades eller brohuvuden som intogs. Skall man fira ”Palestinas befrielse” bör man rimligen vara mer metodisk än att slakta ravekids, asiatiska gästarbetare och skrika allahu akbar.

Den mentala förvirringen efter 7/10 är verkligen fascinerande. "Självförsvar" skrek vissa exilaraber, utan att läsa i SAOL vad självförsvar betyder.

Mkt kan man säga om attentaten och raketregnet men självförsvar var det inte. Det var en ensidig attack, som automatiskt ledde till Gazas undergång.

Är det värt för Abdi, Hassan och Ali att fira?

3000 bortslösade raketer och en massaker = total rivning av Gaza, som Israel aldrig mer släpper.

Är det så kul att araberna måste hoppa jämfota och klappa händerna?

Nja.... Det tänkte som vanligt inte så långt.
Citera
2023-10-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är det för alla som kommer slåss i dessa tunnlar. För både Israeler, Hamas, Civila och gisslan. Det ryktas att båda sidor kan tänkas använda gas. En fördel för Israelerna är att ingen ser vad de gör där nere. Till ex Under WWII så brukade US pumpa in bränsle i tunnlar där Japanerna vägrade komma ut. Antingen så brändes de ihjäl (Många skadade japaner blev indränkta i bränslet) eller så kvädes då syret tog slut.

Mer om tunnlarna:
https://www.svtplay.se/klipp/jgWaBbZ/hamas-stefan-asberg-var-i-hamas-hemliga-tunnlar?id=jgWaBbZ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in