2023-10-21, 19:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
"Iran sends 60 tons of humanitarian aid for Gaza"

https://www.middleeastmonitor.com/20231021-iran-sends-60-tons-of-humanitarian-aid-for-gaza/

De förpackningar ska man nog kolla extra noga innan de får passera.
Citera
2023-10-21, 19:29
Medlem
NEW: Hamas militants were told by commanders to behead Israelis and cut their feet on October 7th, according to an Israeli interrogation video obtained and reviewed by Fox News.

A militant in his 20s also describes how Hamas used Telegram to share videos in real time as they conducted the massacre.

This militant says his commander, a man from Gaza City, told them they should not expect to return. We’ve left out some incredibly graphic details about what Hamas did to the bodies of women they slaughtered. They are too disturbing to explain on TV.

https://twitter.com/TreyYingst/status/1715769709914714336
Citera
2023-10-21, 19:30
Medlem
Mindbusinesss avatar
En sak bevisar i alla fall konflikten. Det där med fungerande mångkultur är en myt. Skapar bara elände. Undrar varför vänstern inte fattar det.
Citera
2023-10-21, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Jag har till skillnad från dig inte benämnt någon av grupperna som undermänskliga, varken palestiner, israeler, judar eller muslimer. Till skillnad från Kritards som du, där sanningen alltid kommer fram och det mynnar alltid ut i att ni hatar en grupp, och att ni inte bryr er om konflikten eller förstår den. Det viktiga för dig att är att utrota muslimer, inget annat.

Vad var dina argument om nödhjälpen då? Varför spelar det plötsligt ingen roll ifall Iran skickade hjälp eller inte? Det var ju du som förnekade det i början?

Hur kom du fram till att jag vill utrota muslimer?
Iran skickar hjälp eller inte? Jag ifrågasatte källan, likt alla på båda sidor + neutrala bör göra när det gäller allt.
När förnekade jag vad?

OM Iran skickat nödhjälp till civila palestinier så är det bra, ingen tvivel om det. Men jag litar inte på någon sida och sitter lugnt i båten, medan ni med känslor inblandade anklagar varandra.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Det är klart man kan.

Hittar man en massa typ 68 kalashnikovs, eller typ 70 pistol, så är det självklart att det kommer ifrån nordkorea då det inte finns något annat land som producerar dom.. Så på ett sätt eller annat, så är det konfirmerat ursprung..
68 kallar hittar du runt Järvafältet alla dagar i veckan, det betyder inte att Nordkorea har skickat dit dem.
Du kan ju 3d printa sådana nuförtin.
Citera
Medlem
Citat:
NEW: Hamas militants were told by commanders to behead Israelis and cut their feet on October 7th, according to an Israeli interrogation video obtained and reviewed by Fox News.

A militant in his 20s also describes how Hamas used Telegram to share videos in real time as they conducted the massacre.

This militant says his commander, a man from Gaza City, told them they should not expect to return. We’ve left out some incredibly graphic details about what Hamas did to the bodies of women they slaughtered. They are too disturbing to explain on TV.

Mm, kollar man Trey Yingst Twitter så märker man absolut inte av någon tillhörighet, till vare sig stat eller organisation, eller? Fox News är plötsligt jättepålitliga.
Citera
2023-10-21, 19:32
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Precis som du skriver..
Israel och väst, vill att hela den palestinska befolkningen röd listas, fast det egentligen handlade om några ligister med adidas tröjor som var i israel och röjde.. Dom var säkert inte ens med Hamas..

Vi kan nog lugnt anta att om de mot förmodan inte var med i Hamas så hade de åtminstone Hamas fulla stöd. Annars hade rimligen Hamas väldigt tydligt tagit avstånd från handlingarna och dessutom gjort sitt bästa för att finna gärningsmännen och arrestera eller dödat dem och befriat de kidnappade personerna. Mig veterligen har Hamas inte ens kommit med ett försiktigt fördömande, så ja gärningsmännen och deras handlande har uppenbarligen Hamas fulla stöd.
Citera
2023-10-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Hur kom du fram till att jag vill utrota muslimer?
Iran skickar hjälp eller inte? Jag ifrågasatte källan, likt alla på båda sidor + neutrala bör göra när det gäller allt.
När förnekade jag vad?

OM Iran skickat nödhjälp till civila palestinier så är det bra, ingen tvivel om det. Men jag litar inte på någon sida och sitter lugnt i båten, medan ni med känslor inblandade anklagar varandra.
Du förnekade det först, Kritard, innan jag och en annan gav dig källor. Men då var det helt plötsligt "Helt irrelevant". Varför tog du ens upp det om det inte spelar någon roll? Var det inte relevant när du tog upp det? Slink inte undan, vi har inläggen här.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:

Människor säger vad som helst efter tortyr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
68 kallar hittar du runt Järvafältet alla dagar i veckan, det betyder inte att Nordkorea har skickat dit dem.
Du kan ju 3d printa sådana nuförtin.

Knappast något som dom behöver göra för att få sånt.

Since the 1980s North Korea has become known as a reliable supplier of arms to other countries including Iran. Weapons sales between North Korea and Iran increased significantly during the Iran-Iraq war.
Citera
2023-10-21, 19:35
Medlem
Citat:
Du förnekade det först, Kritard, innan jag och en annan gav dig källor. Men då var det helt plötsligt "Helt irrelevant". Varför tog du ens upp det om det inte spelar någon roll? Var det inte relevant när du tog upp det? Slink inte undan, vi har inläggen här.

Vad snackar du om? Du gav mig källor som inte stämmer (enligt din logik).

Slinker undan? Nej då, jag går och fixar popcorn.
Citera
2023-10-21, 19:35
Medlem
Citat:
Mm, kollar man Trey Yingst Twitter så märker man absolut inte av någon tillhörighet, till vare sig stat eller organisation, eller? Fox News är plötsligt jättepålitliga.

Känns om att du säger så om varenda länk som folk i tråden länkar. Typ som att du rollspelar en papegoja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in