2023-10-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Din uppgift i livet är inte att skriva avhandlingar på FB.

Dano var en mediahora som gömde sig när OG var i krig-något du medvetet valde att inte nämna ha ha

Men fortfarande: Räven (och inga andra kriminella heller) skulle vilja ha med D att göra. FATTA!
Deno är å va en riktig tönt!
Citera
2023-10-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
De*ho är grundare av OG. De hade ingen pardon med fiender och var riktigt starka ett tag i Gbg.

OG var inblandade i en av de tidigare mer spektakulära skottlossningarna på en badplats.

Några år efter att OG varit som mest omskrivet uppstod många liknande nätverk, men de framträdde inte i media, det gjorde D. *car.

Han gjorde nog mycket skit vi inte känner till, men han stod iaf för vem han var i media.
I början av tvåtusentalet fanns det en tydligare respekt för äldre gangsters bland yngre kriminella, vilket gjorde att skjutningar var mer sällsynt.

De äldre lät inte vilken skit som helst hända, så även om det var fullt krig i stan hände det väldigt sällan galna skottlossningar - som idag. Det fanns också tydligare tjuvheder och koder på den tiden, som även vi mer laglydiga kunde läsa av lätt.

(Många av de sjuka dåd som sker av kriminella idag - skulle i början av 2000 gjort att gärningsmännen fått stryk i fängelset.)

Säga vad man vill om De*ho, N*ser och alla andra som körde hårt då, men det var tryggare i Gbg än idag.
Däremot dog det extremt många unga i överdoser av GHB, opiater och Rohypnol.
Det förekom också väldigt mycket personrån, krogfighter och bötningar bland unga, inte sällan med gärningsmän påverkade av nämnda droger.
Dock var det ju kids som genomförde personrån, härjade och bötade vilsna kroggäster - inte OG eller liknande nätverk.

Kokainet och heroinet fanns, men Göteborg var fortfarande en hasch och tjackstad till största del.
De unga missbrukarna tog inte heller på sig en kriminell identitet per automatik, som väldigt många gör idag. De som lekte gangster och stökade för mycket blev uppläxade av äldre.

Räven och D.A har båda vistats i Marmaris tidigare så de kan ju träffats, det är fullt möjligt. Tror dock Denho kör lagligt idag om jag får gissa. Tror han har krog och gym bland annat. Har dock inte kontakt med mina vildare bekanta längre och hör därför sällan rykten om folk i Gbg och deras förehavanden.
Deno va nån från 2001 till 2004.... Drog så fort det hettade till sen föll OG som ett korthus! Många golare för de plockade in massor av folk ingen annan ville ha! Ska vi snacka räven är det pinsammaste. Killen lyckades få in grejer under pandemin. Det va hans grej. Punkt. Killen har inte en enda seriöst tung snubbe som vill köra för han. De tar pengar å fixar en till 15 åring å skrattar åt han!
Citera
2023-10-23, 21:23
Medlem
Folk här är så jävla pinsamma! Nån kommer med Deno.... "han bor minsann i Turkiet å gör säkert affärer med räven"... Va? Är du efterbliven??! Deno kör en pizzeria å på sin höjd lurar han gamlingar.. Räven är ett gammalt mobboffer som har en kontakt men alla här vet att han är ett mobboffer så visst har har ligor å områden men ingen kör för honom. Därför är det bara barn. Fan hade jag haft gunsen, å bomber, hade jag lycktas bättre ifall jag bara slog upp katalogen å pekade på måfå än en mamma, 2 pappor, en svärmor + inneboende, en 13 åring, två 14åringar, två 15 åringar, en 24 årig tjej mm... Å det här ska va nån gansterboss med miljoner som köper hits! Vilken jävla förlorade!
Citera
2023-10-24, 13:05
Medlem
Citat:

Dano var en mediahora som gömde sig när OG var i krig-något du medvetet valde att inte nämna ha ha

Men fortfarande: Räven (och inga andra kriminella heller) skulle vilja ha med D att göra. FATTA!

Jag skiter rätt hårt i specifika detaljer och datum - eftersom jag till skillnad från dig inte idoliserar kriminalitet. Läxa upp någon som älskar kriminella lika mycket som du själv, mig rör det inte ryggen maestro!
Citera
2023-10-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizzlin
Deno va nån från 2001 till 2004.... Drog så fort det hettade till sen föll OG som ett korthus! Många golare för de plockade in massor av folk ingen annan ville ha! Ska vi snacka räven är det pinsammaste. Killen lyckades få in grejer under pandemin. Det va hans grej. Punkt. Killen har inte en enda seriöst tung snubbe som vill köra för han. De tar pengar å fixar en till 15 åring å skrattar åt han!

Ytterligaren en som mäter kriminella på häftighetsskalan. Vi laglydiga skiter rätt mycket i vem som "vann" och var "tyngaste i angered".
Citera
2023-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Jag skiter rätt hårt i specifika detaljer och datum - eftersom jag till skillnad från dig inte idoliserar kriminalitet. Läxa upp någon som älskar kriminella lika mycket som du själv, mig rör det inte ryggen maestro!
Varför skrev du att "Dano stod för den han är" ha ha har du inte fattat att han var en liten mediahora som ville få uppmärksamhet på vilket sätt som helst
Citera
2023-10-24, 18:44
Medlem
Rawa Majid har uppdaterat sin story på Signal.

Någon som följer honom där?

Han skriver.

I am back, not like heart attack but like cancer this time.

Sen vet jag inte vad som står mer.

Någon?
Citera
2023-10-24, 19:03
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Rawa Majid har uppdaterat sin story på Signal.

Någon som följer honom där?

Han skriver.

I am back, not like heart attack but like cancer this time.

Sen vet jag inte vad som står mer.

Någon?

Han har självinsikt iaf!
Citera
2023-10-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sizzlin
Folk här är så jävla pinsamma! Nån kommer med Deno.... "han bor minsann i Turkiet å gör säkert affärer med räven"... Va? Är du efterbliven??!
Precis, han eller de som tycker det är bra naiva eller korkade ha ha.

Det vimlar av folk från Sverige i Marmaris av alla kategorier, betyder ju inte att de har med varandra att göra
Citera
2023-10-25, 05:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Du menar precis som pajasen Räven?
Citera
2023-10-25, 11:15
Medlem
Nån som kan droppa en sammanfattning vilka som är med räven och vilka som är med jordgubben?

En sak jag inte fattar är dock vad dom gör? Tycker det verkar som att räven är på ett håll, benzema är i något annat land, 5ifty och Elias är i något annat land? Hur är det dom styr? Via telefon? Vem är det som sköter saker i Sverige åt dom?

Och det jag undrar mest är varför lägger dom inte av? Har sett tillräckligt med storys från benzema, räven, Elias osv osv och det är många miljoner som syns och klockor, bilar, vapen osv för mååånga miljoner. Dom bör väl Casha ut och njuta av livet tycker man?
Citera
2023-10-25, 14:05
Medlem
Citat:
Varför skrev du att "Dano stod för den han är" ha ha har du inte fattat att han var en liten mediahora som ville få uppmärksamhet på vilket sätt som helst

Du vill verkligen att jag ska ner på din tolvåringsnivå och köra back and forth i evighet - som du brukar försöka få folk till i andra trådar. Glöm det tjabo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in