2023-10-03, 23:16
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Bra inlägg och hoppas polisen nappar och kontaktar dig men var försiktig om de vet vem du är. Räven verkar sakna spärrar. Konstigt att inte kurderna slänger ut honom för han förstör ju deras sak.
Jag tror han är polisen som skulle scouta forumen som han sa i början
Citera
2023-10-04, 00:12
Medlem
Oerongodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Källa?

Jag menar, kör han dessa kommentarer på repeat inför alla invandrarrelaterade illgärningar?
Spelar dock ingen roll vad han säger. Han är i princip medgärningsman.

Citatet är från 2016. Lätt att googla...

https://meritwager.wordpress.com/201...det-for-traum/
Citera
2023-10-04, 16:52
Medlem
Blir spännande se om både denne rävkompis och ”nyttjare” riskerar skottskador framöver

Citat:
https://www.dn.se/ekonomi/gangbrotts...gheter-varnar/

Personer med kopplingar till organiserad brottslighet börjar ta sig in i sjukvården.

Ekobrottsmyndigheten driver just nu ett åtal om grovt skattebrott mot två gängkriminella och en kvinnlig företagare från Södertälje, något LT rapporterat om.

En av personerna, en 35-årig man, kopplas i dag till Rawa Majids, den så kallade Kurdiske räven, nätverk Foxtrot.
Citera
2023-10-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flarre89
De försvinner

Dem har ju redan brytit alla regler som funnits bland kriminella så tror inte dem blir långlivade om folk vill ha pengaflöde från droger. Skjuta hit och dit är inte bra för någons plånbok. Och strålkasgarljuset är inte någon fördel precis
Citera
2023-10-04, 19:38
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Jag minns du var lite tjock ung, jag gillade dig då synd att de sluta så här, blev chockad att du blev tjock för min skull trodde du inte kom ihåg mig jag beklagar för allt ///Henok
Finns dom kvar? Vann Dalen eller, också borta?
Citera
2023-10-05, 11:18
Medlem
Extremeflys avatar
De snackas flitigt om att polisens rapport kommit i händerna på Rawas egna gäng

Är det någon som sitter på denna rapporten? Hade varit väääääldigt intressant och läsa..
Och har hans nätverk den så är de väl större chans att vi får läsa den än om polisen haft den
Citera
2023-10-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Vem är 37-åringen som tvättar Rävens pengar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pengatvattare

Aftonbladet kan nu avslöja hur en svensk polisrapport pekar ut Rawa Majids pengatvättare i Turkiet.

En 37-årig irakier ska ha hjälpt ”Kurdiska räven” att växla 10-tals miljoner i bitcoins.

Enligt uppgifterna i rapporten kopplas transaktionerna till företaget ”Al-Mutahdun for Exchange” – som Israel anklagar för terrorfinansiering.

Vet inte vem 37-åringen är men enligt polisens rapport innan konflikten är det jordgubben som hanterat transaktionerna. Det är iaf hans namn på flera digitala plånböcker. Den goda samariten skrev att jordgubben var teknisk efterbliven. Kan iofs bara vara hans namn som använts.

Citat:
Rapporten är upprättad före splittringen i Foxtrot-nätverket, och nämner därför Ismail Abdo – ”Jordgubben” kallad – som den som har hanterat pengatransaktionerna.

Flera stycken ”bitcoinplånböcker” kopplade till Ismail Abdo har gjort utbetalningar till åtminstone fyra konton som hanteras av samma person, hos olika krypto-valutaväxlare.
Denna person är en namngiven 37-årig irakisk medborgare, bosatt i Turkiet.
Citera
2023-10-06, 21:46
Medlem
Jag är rädd för kurdiska räven. Vad ska man göra?
Citera
2023-10-07, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Jag är rädd för kurdiska räven. Vad ska man göra?
Åk och hälsa på, bemöt din rädsla genom att övervinna den, skål 🥂
Citera
2023-10-08, 20:48
Medlem
Nu har räven blivit gripen.

Citat:
Rawa Majid är gripen, enligt uppgifter till SVT.
Han ska ha gripits i samband med att han tagit sig till gränsen i Iran.
Citera
2023-10-08, 20:48
Medlem
"Rawa Majid ska ha gripits när han tagit sig till gränsen i Iran.
Detta enligt av varandra oberoende källor med nära inblick i den interna Foxtrot-konflikten."

Äntligen!

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...gripits-i-iran
Citera
2023-10-08, 20:50
Medlem
griiiiiiiiiiiiiiiiiiipen, Han anade nog att han skulle bli av med turkiska medborgarskapet och flydde landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in