2023-10-23, 09:05
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Då missförstod jag vad du menade helt och ber om ursäkt.

Jag var dålig på att förklara, men som i det målet kan man flytta på Wilson flera meter upp eller ned och det spelar ingen större roll. Han hinner först varje gång, för passningens riktning i sidled är viktigare.

På ett sätt blir det då lite fånigt att blåsa offside - som händer ibland med andra liknande anfall - ifall spelaren får en arm framför eller liknande. Det är ju inte som att han campade där uppe.

Kort sagt tycker jag att man borde godkänna något fler sådana mål, men - som sagt - det blir nog omöjliga gränsdragningsfrågor för domarna.

Hur som helst var det ett fint anfall.
Citera
2023-10-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
En fråga: Om Tottenham hypotetiskt sätt spelar 0 - 0 idag mot Fulham så ligger de på samma poäng, samma målskillnad, samt lika många gjorda mål och insläppta mål som Arsenal. Vad bestämmer då vem som ligger före i tabellen, gula kort?

Ett till skiljekriterie brukar vara bortamål, men vet inte om det används i PL. Sånt brukar stå med på på wikipedia-sidan för tabellen. Är på semester men hade annars letat fram den.
Citera
2023-10-23, 13:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Ett till skiljekriterie brukar vara bortamål, men vet inte om det används i PL. Sånt brukar stå med på på wikipedia-sidan för tabellen. Är på semester men hade annars letat fram den.

1. Total målskillnad
2. Totalt antal gjorda mål
3. Antal intjänade poäng i inbördes möten
4. Antal gjorda mål i inbördes möten
5. Play-off på neutral arena

Ovan gäller bara efter avslutad säsong. Under säsong går de på alfabetisk ordning *

https://resources.premierleague.com/premierleague/document/2023/08/31/132475d9-6ce7-48f3-b168-0d9f234c995a/PL_Handbook_2023-24_DIGITAL_29.08.23.pdf
Section C, paragraf C17

* det är därför Arsenal alltid leder ligan innan någon match spelas.
Citera
2023-10-23, 14:25
Bannlyst
Ikväll tar vi serieledningen.
Citera
2023-10-23, 15:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Ikväll tar vi serieledningen.

Ja allt annat än 3-0 ikväll är underkänt.
Citera
2023-10-23, 16:07
Medlem
Neroxxs avatar
Jag måste medge att man inte trodde att spurs skulle vara med och tampas i den regionen man är i nuläget, den stora frågan för deras del blir väl ifall de kan hålla uppe nivån. De har ju haft matcher som de spelat mindre bra men ändå lyckats ta poäng/vinst och det är ju sådant man behöver för att få en bra säsong. Ska bli intressant att se hur spurs lyckas.
Citera
2023-10-23, 19:48
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag måste medge att man inte trodde att spurs skulle vara med och tampas i den regionen man är i nuläget, den stora frågan för deras del blir väl ifall de kan hålla uppe nivån. De har ju haft matcher som de spelat mindre bra men ändå lyckats ta poäng/vinst och det är ju sådant man behöver för att få en bra säsong. Ska bli intressant att se hur spurs lyckas.

Vi kan vara säkra på två saker i livet; döden och att Spurs spursar. 😉
Citera
2023-10-23, 21:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Största frågetecknen är väl truppen och defensiven enligt mig. Vad händer om Som eller Maddison missar 1-2 månader? Som du säger så har dom haft flytet med sig, har dock svårt att se att det ska räcka längre än nyår - men man vet aldrig, det hade ändå varit uppfriskande om dom vann PL.
Citera
2023-10-23, 23:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Skön vinst. Ordningen återställd med Spurs som serieledare
Citera
2023-10-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Skön vinst. Ordningen återställd med Spurs som serieledare
Har svårt att se Spurs som ett topplag när serien är slut. Det är mycket bättre än förra säsongen och Van de Ven och Vicario är två riktiga supervärvningar men spelmässigt så är det inte bästa laget i ligan. Ni ska vara glada om ni når topp fyra.
Citera
2023-10-24, 00:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Har svårt att se Spurs som ett topplag när serien är slut. Det är mycket bättre än förra säsongen och Van de Ven och Vicario är två riktiga supervärvningar men spelmässigt så är det inte bästa laget i ligan. Ni ska vara glada om ni når topp fyra.

Min gissning är att de flesta spursfans nog skulle vara väldigt nöjda med att sluta bland topp fyra, och där någonstans borde väl även ambitionen vara. Att slå sig in bland topp fyra, idagens lägen är det inte direkt en enkel sak. Många lag som bankar på topp fyra porten. Så för lag som Spurs, Chelsea, Brighton, ManU, Newcastle , West ham så ses troligen INTE plats 5-8 som ett misslyckande med tanke på att det finns så bra lag att tampas mot. Det är väl i nuläget endast City, Arsenal och Liverpool som på allvar skulle se allt annat förutom topp fyra som ett misslyckande.
Citera
2023-10-24, 05:00
Medlem
Kul för Spurs och Dejan att det går så bra som det gör. Tror dock inte det håller till en ligavinst då Spurs inte har någon bänk alls. En skada på någon viktig och det kommer bli tufft. Top 4 som det är nu lär sannerligen sluta top 4 i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in