2023-10-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Det är något som skaver med Hannas inlägg tycker jag. Innan födelsen var alt magi och underbart och dom skulle äntligen få sin efterlängtade bebis. Men nu... allt handlar som vanligt bara om hanna och hennes"jobb" och vad dom ska handla på ica och hennes bajsvanor. Så otroligt lite om bebisen? Tror inte det har något med integritet att göra utan det känns bara udda och som det inte var så som hanna tänkt sig (om hon nu en tänkt längre än drömmen att föda ett levande barn). Känns som krejsi keboff får dra det stora lasset och hanna bara hänger på.

Ja hon känns väldigt ego som person och när man har barn så måste man ju sätta sitt ego åt sidan.

Tycker att Hannas Instagram är rätt så tråkig just nu. Jag menar hon och hennes liv är ju inte jättespännande. Innan var det ju intressant för att man ville se om hon blev gravid, sen hur det skulle gå med graviditeten och nu vill man ju se livet med bebisen.
Inte att hon duschat och sminkat sig, ska till nån tråkig affär eller att hon sover bland tomtar.
Citera
2023-10-23, 20:00
Medlem
Jag skulle vilja fråga om det finns nån anledning till att hon inte visar henne så mycket, men orkar inte med hennes vassa och osympatiska attityd.
Hanna är en sån som jag inte skulle vilja ha som vän, hon verkar inte vara trevlig alls faktiskt och är väldigt konstig.

Dom verkar knappt ha haft några besök sen Lara kom förutom hennes mamma med kille.
Nu behöver man ju inte skriva om allt på Instagram men eftersom det är hennes jobb och Lara är första barnet så borde ju allt vara stort och värt att nämna.
Citera
2023-10-23, 20:17
Medlem
dekadentens avatar
Eftersom Hanna helt saknar integritet och har pratat konstant om tarmvanor (Minns ni när Kevin vakade utanför toa när hon bajsade för att hon inte skulle bajsa ut Lara...?), kiss och sex så tänker jag anta att anledningen till att hon inte visar Lara INTE har med att skydda Laras person.

Handlar snarare om att Hanna ville bli mamma, inte ha ett barn. Ansvaret var visst inte lika kul som hon trodde och nu kan hon inte hantera känslorna.
Citera
2023-10-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag skulle vilja fråga om det finns nån anledning till att hon inte visar henne så mycket, men orkar inte med hennes vassa och osympatiska attityd.
Hanna är en sån som jag inte skulle vilja ha som vän, hon verkar inte vara trevlig alls faktiskt och är väldigt konstig.

Dom verkar knappt ha haft några besök sen Lara kom förutom hennes mamma med kille.
Nu behöver man ju inte skriva om allt på Instagram men eftersom det är hennes jobb och Lara är första barnet så borde ju allt vara stort och värt att nämna.

Fast HT lägger ju i princip ut allt hon gör på insta så vi kan nog vara rätt säkra på att dom enda som kommit på besök är hennes mamma med kille.
Redan innan Lara kom så umgicks dom ju aldrig med några andra än varandra
Citera
2023-10-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Fast HT lägger ju i princip ut allt hon gör på insta så vi kan nog vara rätt säkra på att dom enda som kommit på besök är hennes mamma med kille.

Exakt! Ville bara gardera mig lite. Men visst är det skumt att dom inte har vänner eller är det vanligt?
Citera
2023-10-23, 20:39
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia

Hennes insta handlar mest om att dom är missnöjda el nöjda.. för ett gäng dagar sen så hade dom även då haft en jobbig natt o hon skrev nåt i stil med att man inte kunde bli arg… nä minns inte exakt hur hon uttryckte sig… men jag tänkte att man blir väl aldrig arg på en bebis?

Nä nåt känns avigt..
Citera
2023-10-23, 20:49
Medlem
Tänk om H hade ammat också. Nu slipper hon ju en stor bit av vad som är jobbigt med småbarnstiden. Ändå klagar hon på trötthet och jobbiga nätter. Såklart det kan vara jobbigt det också, men hon har det väl alltid värst… Tror K gör mer än H hemma just nu.
Citera
2023-10-23, 20:50
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Exakt! Ville bara gardera mig lite. Men visst är det skumt att dom inte har vänner eller är det vanligt?

Enligt mig är det skumt och inte särskilt vanligt nej. Klart det finns många som inte har vänner, men de brukar vilja ha kompisar och många försöker iaf.
Att medvetet isolera sig och välja bort vänner som Hanna och Kevin (Oklart om han har vänner, men tror inte det?) är inget jag stött på tidigare. Verkar som hon får sitt sociala behov av att prata med främlingar (och andra IVF-tjejer) på instagram, och han får väl sitt via jobbet. Det sistnämnda är ju vanligt, plus att han verkar jobba skift så han vill väl bara chilla när han väl är hemma.
Citera
2023-10-23, 20:54
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Man är väl inte helt förvånad över det ändå? Keboff är uppvuxen i Malmö och har troligtvis vännerna kvar där. Dessutom jobbar han så mycket att han inte hinner träffa nya eller gamla vänner.
Och Hanna är rätt... Konstig? Inga särskilda intressen förutom försöka bli gravid, och shoppa på Rusta. Var skulle hon ens träffa vänner?
Vad skulle de ens göra om de hade vänner? De gillar ju mest att äta fryspizza framför barnfilmer så att göra ut på restaurang eller någon bar är nog främmande. Förhoppningsvis är de nöjda med att ha varandra att umgås med enbart.
Citera
2023-10-23, 21:07
Medlem
Jäklar vad många av er drar höga växlar på att hon inte visar ungen särskilt mycket haha. ”Hon skämtade om att hon inte kan blir arg på Lara. Något skaver…”

Det finns massa att kritisera med ivf-flunsorna men INTE att hålla på och spekulera i hur hon känner inför moderskapet baserat på Instagram, dessutom när man helt uppenbart faktiskt gottar sig i tanken på ”att hon inte är nöjd”.
Citera
2023-10-23, 21:10
Medlem
Citat:

Tror hon berättade i en live någon gång att hon har gamla vänner där hon bodde tidigare. Hon flyttade till Smålandsstenar för att någon av hennes föräldrar blev sjuk. Vet att båda varit sjuka men minns inte exakt hur det var här. Sedan blev hon kvar.

Hon får väl allt det sociala/känner sig inte ensam tack vare sina följare, men det måste ju bli ganska enahanda? Undrar hur hon hade varit som kollega eller vän, hon verkar ju ganska barnslig.
Citera
2023-10-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Tror hon berättade i en live någon gång att hon har gamla vänner där hon bodde tidigare. Hon flyttade till Smålandsstenar för att någon av hennes föräldrar blev sjuk. Vet att båda varit sjuka men minns inte exakt hur det var här. Sedan blev hon kvar.

Hon får väl allt det sociala/känner sig inte ensam tack vare sina följare, men det måste ju bli ganska enahanda? Undrar hur hon hade varit som kollega eller vän, hon verkar ju ganska barnslig.

Smålandsstenar ligger bara 1 mil ish ifrån hennes hemby, Keboff däremot var väl från Malmö o dom bodde väl där ett tag innan dom flyttade hit pga sjuk förälder. Så Hanna bor där hon alltid gjort i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in