2023-10-22, 15:46
Bannlyst

Mycket av det här ska jag villig erkänna är på skoj, att retas med veganer/vegetarianer är både extremt lätt och roligt, dom går igång på alla cylindrar relativt omgående, njutningen i att reta upp en vegan är allt för lockande, till och med mer lockande än att vända andra kinden till...

Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i vad folk gör och äter, jag har nog med mitt egna i vardagen, jag åt t.o.m Halloumiburgare på MAX engång, det gjorde inte ont!

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Tack för svaret, alltid roligt att få sina fördomar bekräftade. Som i ditt fall, en uppblåst machotyp som tror att hans vikt och längd har nån betydelse. Googla gärna Bodybuilding vegans och ta dig en titt. Det kan ju också sägas att planetens största djur är veganer. Tönt.

Först och främst, storlek och styrka är starkt sammanflätat med manlighet och hur man uppfattas som man, detta går inte att komma ifrån, det är ett faktum och jag förstår att det kan upplevas som orättvist, men så är det!

Bodybuilding vegans och liknande saker är fejkat trams och hittepå för att få klick, lite som simmande transor som var män för 3 månader sedan...

Det är i princip omöjligt att bli grov, stor och stark utan animaliskt protein i form av kyckling och kött, istället för att tro på allt du läser på internet, fråga runt, gå fram till någon som ser grov ut och fråga!

Tro inte på allt du läser på internet!
Citera
2023-10-22, 16:18
Medlem
Vilken är din favoritgrönsak att laga med?
Citera
2023-10-22, 16:28
Medlem
Vad tycker du om växtbaserat kött gjort på sojabönor?
Citera
2023-10-22, 16:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Mycket av det här ska jag villig erkänna är på skoj, att retas med veganer/vegetarianer är både extremt lätt och roligt, dom går igång på alla cylindrar relativt omgående, njutningen i att reta upp en vegan är allt för lockande, till och med mer lockande än att vända andra kinden till...

Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i vad folk gör och äter, jag har nog med mitt egna i vardagen, jag åt t.o.m Halloumiburgare på MAX engång, det gjorde inte ont!

Först och främst, storlek och styrka är starkt sammanflätat med manlighet och hur man uppfattas som man, detta går inte att komma ifrån, det är ett faktum och jag förstår att det kan upplevas som orättvist, men så är det!

Bodybuilding vegans och liknande saker är fejkat trams och hittepå för att få klick, lite som simmande transor som var män för 3 månader sedan...

Det är i princip omöjligt att bli grov, stor och stark utan animaliskt protein i form av kyckling och kött, istället för att tro på allt du läser på internet, fråga runt, gå fram till någon som ser grov ut och fråga!

Tro inte på allt du läser på internet!
Det är möjligt att du har 47 i skostorlek men du är ju uppenbarligen, som man säger, klent utrustad å huvudets vägnar om du tror att alla bilder av veganska bodybuilders är Photoshop. En av mina söner är vegetarian och bodybuilder. Stor som ett hus. Och som jag sa är planetens största djur veganer. Elefanter, noshörningar, tjurar, etc. Hur lite du än vill tro det så går det utmärkt att skaffa muskler med växtprotein. Men fortsätt du med machostilen för all del. Du är en utdöende art.
Citera
2023-10-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det tycker jag är ologiskt. Om man gillar kött äter man kött? Den fantastiskt lilla skillnaden man gör för djurlivet och miljön i världen genom att äta vegetariskt är helt omätbar i verkligheten och ingen skillnad kan ses. Sverige har precis lika många tamdjur nu som för 40 år sedan, när vegetarianer knappt fanns (min barndom).

Nja, du kanske kan åsidosätta din kärlek för kött för att du inte står ut med att djur ska behöva dö för att du ska kunna äta kött, till exempel. Sen har du ju rätt i sak att en enskild individs val att inte äta kött påverkar miljön eller klimatet i över huvud taget. Men jag tror det räcker för många att djur inte dödas för just den personens aptit, eller att man inte själv gör "fel".

Vissa kanske tycker att substituten är precis lika bra som the real deal, något jag absolut inte själv kan förstå att någon skulle tycka men det finns säkert människor som tycker det, och jag är är villig att acceptera att personen tycker så i fall.

Märker själv att jag har lite svårt att få fram det jag vill säga i skrift, men jag hoppas du förstår hur jag resonerar. Sen vill jag vara tydlig med att jag varken anser att jag har rätt eller att jag ens känner en person som resonerar på det sättet jag inbillar mig att folk gör. Jag är inte vegetarian själv heller, men jag tycker det är löjligt att bry sig om vad någon annan äter, eller tro att man på något sätt kan veta vad som är rätt för någon annan.
Citera
2023-10-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Ogillar och undviker vegetarianer av dessa anledningar:

En liten fjant i Sverige tror sig göra skillnad globalt genom att sluta äta kött.

Att ha en vegetarian-jävel med på en middagsbjudning är en ren mardröm. Ofta kräver de att man gör specialkost till dem, eller sitter de och petar i maten som barn, eller har de med sig en egen jävla salladsblandning i en matlåda.

Vegetarianer tror de lever nyttigt och att trycka i sig enorma mängder kolhydrater är jättebra för kroppen.

Sen att varenda jävla vegetarian verkar rösta vänster och således bidragit till Sveriges förfall gör inte saken bättre.

Dessutom verkar vegetarianer och veganer överrepresenterade gällande psykisk sjukdom.

Röstar du vänster? Och varför i helvete kan du inte bara äta det som serveras när du blir bortbjuden som gäst på fin middag? Världen dukar inte under om du äter oxfilé två gånger om året. Visa lite respekt för helvete.

Verkar som du har en felaktig bild av genomsnittsvegetarianen som är en helt normal person som gjort valet att inte äta kött för att det känns rätt för dem, och som inte heller på något vis försöker säga att du gör fel som äter kött, eller tror att de räddar världen.

Sen finns ju de som är extrema också, de du verkar ha råkat ut, eller läst om. Så jag ber dig, döm inte alla som de extrema och acceptera att vad som är rätt för dig, inte nödvändigtvis är rätt för någon annan.
Citera
2023-10-22, 16:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det finns många atleter inom olika sporter som är vegetarianer eller veganer. Att du äter kött gör dig inte automatiskt till en stark människa.

Hur många av dessa atleter har varit veganer genom hela sin karriär?

Citat:
. En av mina söner är vegetarian och bodybuilder. Stor som ett hus. Och som jag sa är planetens största djur veganer. Elefanter, noshörningar, tjurar, etc. Hur lite du än vill tro det så går det utmärkt att skaffa muskler med växtprotein. Men fortsätt du med machostilen för all del. Du är en utdöende art.

Planetens största djur är inte veganer dvs bardvalar, men förmodar att du syftar på landlevande djur. Det är skillnad på vegetarian och vegan, sen är det direkt avgörande om din son byggt hela sin fysik som vegetarian och gått igenom puberteten som vegetarian. Stor som ett hus är relativt, Sverige har bara haft ett fåtal massmonster genom åren och ingen av dessa har varit vegeteranian, dessutom är de sönderkurerade med gravt förändrad proteinsyntes. Det går att få skapliga resultat som vegan men det är mycket svårare och kräver noggrannhet med sträng disciplin.

Att nå elitnivå eller slå rekord i bodybuilding eller Strongman som vegan är väldigt osannolikt, animaliskt protein har högst näringsvärde, det är en av de bidragande orsakerna till att personer i norra Europa är överlägsna i renodlade styrkegrenar.
Senast redigerad av Kraftkarl 2023-10-22 kl. 16:50.
Citera
2023-10-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Min kompis som är hardcore-vegan avskyr vegetarianer. Han tycker det är skenheliga fejkmänniskor.

Han har lättare för köttätare då han menar att de inte hymlar och står för något. Vegetarianer menar han försöker låtsas att de är för minskat lidande på djur medan de fortsatt stödjer en ägg & mejeriindustri. Han kokar då han tänker på vegetarianer och menar att de aldrig bör öppna käften emot en köttätare då de inte är ett jävla dugg bättre själva.

Han anser att antingen bör man löpa hela linan ut eller inte alls. Att vegetarianer skulle vara lata äckel som försöker ta nån bekväm mellanväg.

Hans ord, inte mina. Men vad anser du om hans åsikter och är det vanligt att veganer & vegetarianer krockar med varandra?

Bara för att man inte käkar kött betyder det inte att man måste stå för något. Det kan vara så enkelt som att man bara inte vill äta det.

Har ingen aning om vegetarianer och veganer brukar tjafsa. Har svårt att se vart detta skulle ske ens. Mig veterligen finns inga hemliga klubbar där man ses baserat på vad man äter..
Då får man nog skapa en sekt eller liknande kanske.
Citera
2023-10-22, 16:56
Bannlyst
Citat:
Det är möjligt att du har 47 i skostorlek men du är ju uppenbarligen, som man säger, klent utrustad å huvudets vägnar om du tror att alla bilder av veganska bodybuilders är Photoshop. En av mina söner är vegetarian och bodybuilder. Stor som ett hus. Och som jag sa är planetens största djur veganer. Elefanter, noshörningar, tjurar, etc. Hur lite du än vill tro det så går det utmärkt att skaffa muskler med växtprotein. Men fortsätt du med machostilen för all del. Du är en utdöende art.

Vad fan har elefanter och göra med att det är bögigt med veganer och vegetarianer?

Hur tog du det när din son kom ut som kuddbitande akterseglare?
Citera
2023-10-22, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Vad tycker du om växtbaserat kött gjort på sojabönor?
Menar du såna produkter som ska efterlikna kött?
Vissa av de smakar bra, andra smakar fan.
Har ingen åsikt kring det förövrigt.
Citera
2023-10-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Hur många av dessa atleter har varit veganer genom hela sin karriär?

Planetens största djur är inte veganer dvs bardvalar, men förmodar att du syftar på landlevande djur. Det är skillnad på vegetarian och vegan, sen är det direkt avgörande om din son byggt hela syn fysik som vegetarian och gått igenom puberteten som vegetarian. Stor som ett hus är relativt, Sverige har bara haft ett fåtal massmonster genom åren och ingen av dessa har varit vegeteranian, dessutom är se sönderkurerade. Det går att få skapliga resultat som vegan men det är mycket svårare och kräver och sträng disciplin.

Att nå elitnivå eller slå rekord i bodybuilding eller Strongman som vegan är väldigt osannolikt, animaliskt protein har högst näringsvärde, det är en av de bidragande orsakerna till att personer i norra Europa är överlägsna i renodlade styrkegrenar.

Helt klart att du har sämre förutsättningar om du är vegan och bodybuilder kontra köttätarna. Men visst fan kan du bli stor utan animaliskt protein, och för genomsnitts-Göran (min översättning av Average Joe, använd hur mycket ni vill) som tränar så tror jag inte det är några större problem att komma upp i ett optimalt dagligt protein-intag om man vill. Själv skulle jag aldrig kunna äta så pass mycket bönor i linser för att komma upp i ett optimalt protein-intag, men jag inte vegan så jag behöver inte visserligen.

Nu anklagar jag inte dig för det här, men jag tycker jag ser många som menar att det fan inte är någon mening alls att träna om du är vegan och att det inte över huvud taget är möjligt att bygga muskler utan animaliskt protein, och jag tror att i alla fall du vet att så är det ju inte. Man kommer inte vinna Mr.Olympia eller någon större bodybuildingtävling heller, men samtidigt så gör du inte det utan testo heller.

Det krävs helt klart mer av dig som är vegan och vill bli stor, men det är ju absolut inte omöjligt. Det krävs ganska mycket av en köttätare för att bli så stor som möjligt också.

Nu ska jag sluta raljera, hoppas jag gav ett perspektiv som du inte tidigare tog hänsyn till.
Citera
2023-10-22, 17:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstrut1234
Helt klart att du har sämre förutsättningar om du är vegan och bodybuilder kontra köttätarna. Men visst fan kan du bli stor utan animaliskt protein, och för genomsnitts-Göran (min översättning av Average Joe, använd hur mycket ni vill) som tränar så tror jag inte det är några större problem att komma upp i ett optimalt dagligt protein-intag om man vill. Själv skulle jag aldrig kunna äta så pass mycket bönor i linser för att komma upp i ett optimalt protein-intag, men jag inte vegan så jag behöver inte visserligen.

Nu anklagar jag inte dig för det här, men jag tycker jag ser många som menar att det fan inte är någon mening alls att träna om du är vegan och att det inte över huvud taget är möjligt att bygga muskler utan animaliskt protein, och jag tror att i alla fall du vet att så är det ju inte. Man kommer inte vinna Mr.Olympia eller någon större bodybuildingtävling heller, men samtidigt så gör du inte det utan testo heller.

Det krävs helt klart mer av dig som är vegan och vill bli stor, men det är ju absolut inte omöjligt. Det krävs ganska mycket av en köttätare för att bli så stor som möjligt också.

Nu ska jag sluta raljera, hoppas jag gav ett perspektiv som du inte tidigare tog hänsyn till.

Javisst, går att sammanfatta det kort: en svår uppgift blir ännu svårare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in