Citat:
Jag var nära på att vara lite otrevlig mot dig - vilket jag undviker här på forumet för att det inte ger mig speciellt mycket - innan jag såg att du försvarade dig med samma mynt som någon angrep dig på.
Men jag vill ändå påpeka, att det "manligaste" du kunnat gjort är att skita i att svara på någon som angriper dig på det sättet. Men vi kanske har olika syn på vad manlighet betyder, och det är OK så länge man inte konstant ska påpeka att folk som inte delar ens syn är fjollor.
Nu anklagar jag inte dig för det här, men en typisk macho-grej är att vägra ens äta något vegetariskt över huvud taget - något jag inbillar mig är rätt vanligt och det tycker jag är jävligt fel, och o-"manligt".
Men jag vill ändå påpeka, att det "manligaste" du kunnat gjort är att skita i att svara på någon som angriper dig på det sättet. Men vi kanske har olika syn på vad manlighet betyder, och det är OK så länge man inte konstant ska påpeka att folk som inte delar ens syn är fjollor.
Nu anklagar jag inte dig för det här, men en typisk macho-grej är att vägra ens äta något vegetariskt över huvud taget - något jag inbillar mig är rätt vanligt och det tycker jag är jävligt fel, och o-"manligt".
Mycket av det här ska jag villig erkänna är på skoj, att retas med veganer/vegetarianer är både extremt lätt och roligt, dom går igång på alla cylindrar relativt omgående, njutningen i att reta upp en vegan är allt för lockande, till och med mer lockande än att vända andra kinden till...
Ska jag vara ärlig så skiter jag fullständigt i vad folk gör och äter, jag har nog med mitt egna i vardagen, jag åt t.o.m Halloumiburgare på MAX engång, det gjorde inte ont!
Citat:
Tack för svaret, alltid roligt att få sina fördomar bekräftade. Som i ditt fall, en uppblåst machotyp som tror att hans vikt och längd har nån betydelse. Googla gärna Bodybuilding vegans och ta dig en titt. Det kan ju också sägas att planetens största djur är veganer. Tönt.
Först och främst, storlek och styrka är starkt sammanflätat med manlighet och hur man uppfattas som man, detta går inte att komma ifrån, det är ett faktum och jag förstår att det kan upplevas som orättvist, men så är det!
Bodybuilding vegans och liknande saker är fejkat trams och hittepå för att få klick, lite som simmande transor som var män för 3 månader sedan...
Det är i princip omöjligt att bli grov, stor och stark utan animaliskt protein i form av kyckling och kött, istället för att tro på allt du läser på internet, fråga runt, gå fram till någon som ser grov ut och fråga!
Tro inte på allt du läser på internet!