2023-10-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Finns det någon vegetarisk rätt som du är riktigt trött på? Jag är själv vegetarian och vill skrika varje gång halloumiburgare är en restaurangs enda vegetariska alternativ.

Jag tror fan att du satte huvudet på spiken.
Har inte reflekterat över detta själv men just den är ju uttjatad.
Tycker dock att det blivit bra mycket bättre på senare.
Beror kanske på vart man bor också iofs.
Citera
2023-10-22, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Är du köttätare? Hur ser du på att du ses som en IQ-befriad lågpannad grottmänniska med släpsår på knogarna som bidrar till miljöförstöringen och understödjer djurplågeri? Tycker du att du är tuff och manlig? Det är du inte. Du är en fjant.

Jag skjuter mitt egna kött, jag praktiserar smygjakt och är emot jakt med hundar, fällor är för fullblodspsykopater.

Jag fiskar också och tar hem den.

Miljöförstöringen och "klimatkrisen", ja du, i början av 2000-talet ljög Al Gore på sin AGL-lift om att världen skulle vara borta idag, mytomanen Per som förr jobbade som meteorolog stod och ljög i Riksdagen för 20 år sedan om att vi inte skulle ha någon snö vid vasalopp i detta landet nu, bara i år slog vasaloppet och svenska rally rekord i snömängd...

Betyder detta att jag tror att allt vi gör är skitsamma och inte har någon påverkan?

Givetvis inte, faktum kvarstår att du dör av en fossildriven bil om du har den på tomgång i ett litet garage, barnsoldater slaktar varandra för gruvdrift i centralafrik, folk hoppar från taket i Kinas iphonfabriker, det åker runt hangarfartyg på världshaven i detta nu som släpper ut lika mycket rådiesel rätt ut i haven som storbritanniens hela fordonsflotta tillsammans...

Jag äter kött med gott samvete och njuter av att vara högst upp i näringskedjan, jag lyfter tungt 5 ggr i veckan och går minst en mil om dagen, jag innehar en vikt nu när jag inte kurar på 95 kg fördelat över runt 190cm med skostorlek 47, jag är mer man än vad du någonsin kommer bli din lilla sojamjölksdrickande bögjävel!
Citera
2023-10-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Varför måste vegetarisk mat härma kött? T.ex vegetariska burgare med någon konstgjord brun massa som är kryddad exakt som kött. Är det inte mer äkta om man faktiskt äter sallad, som vegetarianer gjorde på 1970-talet.

Det här kan jag nog som icke-vegetarian svara på med relativ säkerhet, och det är att många inte bestämmer sig för att bli vegetarianer för att de ogillar smaken av kött. Sen säljs det nog rätt mycket köttsubstitut till människor som äter vegetratiskt en, två dagar i veckan, då slipper man lära sig nya rätter eller ha typ böner vilket jag personligen inte är ett stort fan av som proteinkälla.
Citera
2023-10-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag skjuter mitt egna kött, jag praktiserar smygjakt och är emot jakt med hundar, fällor är för fullblodspsykopater.

Miljöförstöringen och "klimatkrisen", ja du, i början av 2000-talet ljög Al Gore på sin AGL-lift om att världen skulle vara borta idag, mytomanen Per som förr jobbade som meteorolog stod och ljög i Riksdagen för 20 år sedan om att vi inte skulle ha någon snö vid vasalopp i detta landet nu, bara i år slog vasaloppet och svenska rally rekord i snömängd...

Betyder detta att jag tror att allt vi gör är skitsamma och inte har någon påverkan?

Givetvis inte, faktum kvarstår att du dör av en fossildriven bil om du har den på tomgång i ett litet garage, barnsoldater slaktar varandra för gruvdrift i centralafrik, folk hoppar från taket i Kinas iphonfabriker, det åker runt hangarfartyg på världshaven i detta nu som släpper ut lika mycket rådiesel rätt ut i haven som storbritanniens hela fordonsflotta tillsammans...

Jag äter kött med gott samvete och njuter av att vara högst upp i näringskedjan, jag lyfter tungt 5 ggr i veckan och går minst en mil om dagen, jag innehar en vikt nu när jag inte kurar på 95 kg fördelat över runt 190cm med skostorlek 47, jag är mer man än vad du någonsin kommer bli din lilla sojamjölksdrickande bögjävel!

Jag var nära på att vara lite otrevlig mot dig - vilket jag undviker här på forumet för att det inte ger mig speciellt mycket - innan jag såg att du försvarade dig med samma mynt som någon angrep dig på.

Men jag vill ändå påpeka, att det "manligaste" du kunnat gjort är att skita i att svara på någon som angriper dig på det sättet. Men vi kanske har olika syn på vad manlighet betyder, och det är OK så länge man inte konstant ska påpeka att folk som inte delar ens syn är fjollor.

Nu anklagar jag inte dig för det här, men en typisk macho-grej är att vägra ens äta något vegetariskt över huvud taget - något jag inbillar mig är rätt vanligt och det tycker jag är jävligt fel, och o-"manligt".
Citera
2023-10-22, 14:31
Medlem
pn222jws avatar
Alla vegetarianer jag känner är bra individer - fem "höjdare" - A vegetariska vårrullar B pizza Margherita C potatisgratäng D Spaghetti & con olive sås E varma majskorn med salt
Citera
2023-10-22, 14:41
Medlem
Oj, vegetarian! Udda.
Citera
2023-10-22, 15:02
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen

Tack för svaret, alltid roligt att få sina fördomar bekräftade. Som i ditt fall, en uppblåst machotyp som tror att hans vikt och längd har nån betydelse. Googla gärna Bodybuilding vegans och ta dig en titt. Det kan ju också sägas att planetens största djur är veganer. Tönt.
Citera
2023-10-22, 15:04
Medlem
Kedoxs avatar
Min kompis som är hardcore-vegan avskyr vegetarianer. Han tycker det är skenheliga fejkmänniskor.

Han har lättare för köttätare då han menar att de inte hymlar och står för något. Vegetarianer menar han försöker låtsas att de är för minskat lidande på djur medan de fortsatt stödjer en ägg & mejeriindustri. Han kokar då han tänker på vegetarianer och menar att de aldrig bör öppna käften emot en köttätare då de inte är ett jävla dugg bättre själva.

Han anser att antingen bör man löpa hela linan ut eller inte alls. Att vegetarianer skulle vara lata äckel som försöker ta nån bekväm mellanväg.

Hans ord, inte mina. Men vad anser du om hans åsikter och är det vanligt att veganer & vegetarianer krockar med varandra?
Citera
2023-10-22, 15:29
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstrut1234
Det här kan jag nog som icke-vegetarian svara på med relativ säkerhet, och det är att många inte bestämmer sig för att bli vegetarianer för att de ogillar smaken av kött. Sen säljs det nog rätt mycket köttsubstitut till människor som äter vegetratiskt en, två dagar i veckan, då slipper man lära sig nya rätter eller ha typ böner vilket jag personligen inte är ett stort fan av som proteinkälla.
Det tycker jag är ologiskt. Om man gillar kött äter man kött? Den fantastiskt lilla skillnaden man gör för djurlivet och miljön i världen genom att äta vegetariskt är helt omätbar i verkligheten och ingen skillnad kan ses. Sverige har precis lika många tamdjur nu som för 40 år sedan, när vegetarianer knappt fanns (min barndom).
Citera
2023-10-22, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Till att börja med kan jag säga att jag i vardagen inte går runt och pratar om mina matvanor och jag undviker att ens sätta en stämpel på det.

Nu till saken:

Jag har inte ätit kött eller fisk på ca 8-9 år men äter och dricker fortfarande mejeriprodukter.
Kanske finns det någon som har funderingar kring kosten på ett vettigt plan?
Spelar ingen roll om du undrar för att du själv vill äta mindre kött av någon anledning eller om du vill testa dina fördomar mot såna som mig.

Håll det på en seriös nivå så att vi kan diskutera ämnet bara.

(mod: flytta tråden till lämplig kategori om det behövs. fann ingen klockren kring ämnet)

Jag är också vegetarian eller egentligen pesceterian för jag äter fortfarande fisk ibland

Jag slutade för jag har diabetes och väger för mycket

Resultat än så länge mär bättre är piggare och gått ner 9 kg på ca 3 månader
Slutade äta kött
Citera
2023-10-22, 15:39
Medlem
Ogillar och undviker vegetarianer av dessa anledningar:

En liten fjant i Sverige tror sig göra skillnad globalt genom att sluta äta kött.

Att ha en vegetarian-jävel med på en middagsbjudning är en ren mardröm. Ofta kräver de att man gör specialkost till dem, eller sitter de och petar i maten som barn, eller har de med sig en egen jävla salladsblandning i en matlåda.

Vegetarianer tror de lever nyttigt och att trycka i sig enorma mängder kolhydrater är jättebra för kroppen.

Sen att varenda jävla vegetarian verkar rösta vänster och således bidragit till Sveriges förfall gör inte saken bättre.

Dessutom verkar vegetarianer och veganer överrepresenterade gällande psykisk sjukdom.

Röstar du vänster? Och varför i helvete kan du inte bara äta det som serveras när du blir bortbjuden som gäst på fin middag? Världen dukar inte under om du äter oxfilé två gånger om året. Visa lite respekt för helvete.
Citera
2023-10-22, 15:42
Medlem
Att det blivit fem sidor redan är ju ett under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in