Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Är du köttätare? Hur ser du på att du ses som en IQ-befriad lågpannad grottmänniska med släpsår på knogarna som bidrar till miljöförstöringen och understödjer djurplågeri? Tycker du att du är tuff och manlig? Det är du inte. Du är en fjant.
Jag skjuter mitt egna kött, jag praktiserar smygjakt och är emot jakt med hundar, fällor är för fullblodspsykopater.
Jag fiskar också och tar hem den.
Miljöförstöringen och "klimatkrisen", ja du, i början av 2000-talet ljög Al Gore på sin AGL-lift om att världen skulle vara borta idag, mytomanen Per som förr jobbade som meteorolog stod och ljög i Riksdagen för 20 år sedan om att vi inte skulle ha någon snö vid vasalopp i detta landet nu, bara i år slog vasaloppet och svenska rally rekord i snömängd...
Betyder detta att jag tror att allt vi gör är skitsamma och inte har någon påverkan?
Givetvis inte, faktum kvarstår att du dör av en fossildriven bil om du har den på tomgång i ett litet garage, barnsoldater slaktar varandra för gruvdrift i centralafrik, folk hoppar från taket i Kinas iphonfabriker, det åker runt hangarfartyg på världshaven i detta nu som släpper ut lika mycket rådiesel rätt ut i haven som storbritanniens hela fordonsflotta tillsammans...
Jag äter kött med gott samvete och njuter av att vara högst upp i näringskedjan, jag lyfter tungt 5 ggr i veckan och går minst en mil om dagen, jag innehar en vikt nu när jag inte kurar på 95 kg fördelat över runt 190cm med skostorlek 47, jag är mer man än vad du någonsin kommer bli din lilla sojamjölksdrickande bögjävel!