2023-10-22, 11:50
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
indirekt kan det ju drabba mig om något skulle hända och jag är ensam ansvarig.

För det första har jag inte sagt till någon än för det andra om du inte har någon arbetsmoral så är det ditt problem.

Driver TS, dina kollegor är själviska och arbetsskygga. Problemen ligger på arbetsplatsen.
Citera
2023-10-22, 11:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
indirekt kan det ju drabba mig om något skulle hända och jag är ensam ansvarig.

För det första har jag inte sagt till någon än för det andra om du inte har någon arbetsmoral så är det ditt problem.

Har du blivit lämnad helt ensam någon gång?
Citera
2023-10-22, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har du blivit lämnad helt ensam någon gång?

har jobbat bara några veckor men 3 gånger nu folk har gått minst 1 timme tidigare .
Citera
2023-10-22, 11:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
har jobbat bara några veckor men 3 gånger nu folk har gått minst 1 timme tidigare .

Det var inte det jag frågade. Jag frågade om du blivit lämnad helt ensam någon gång.
Citera
2023-10-22, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det var inte det jag frågade. Jag frågade om du blivit lämnad helt ensam någon gång.

Ja då när jag jobbat och de har gått är jag helt ensam fram tills natten kommer.
Citera
2023-10-22, 13:14
Medlem
Allt beror väl hur mycket jobb som behöver göras.
På min arbetsplats kan vi gå hem tidigare vissa månader när det är lugn period.
Sen är det andra perioder vi måste jobba längre. Allt jämnar ut sig över året
Citera
2023-10-22, 14:29
Avslutad
5 minuter någon gång kan ju vara ok. Så länge man jobbar in det.

Det bästa är ju att ha stämpelklocka på mobilen.
Det hade vi på ett jobb tidigare och det funkade bra.

Om man stämplade ut när man va hemma så såg chefen det på gps. Och så fick man ett samtal och en varning.

Efter tre varningar fick man sparken. Och han höll inne semesterlönen.
Citera
2023-10-22, 15:55
Medlem
Blaskas avatar
Man går så mycket tidigare man kommer undan med. Om din nya arbetsplats har detta som praxis är det bara tacka och ta emot. Förutsätt att du får betalt. Annars är det väl bara sitta kvar och titta film på mobilen.
Citera
2023-10-22, 16:41
Medlem
osofistikerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det kallas: flextid och är vanligt förekommande i det moderna arbetslivet. På min arbetsplats kan man välja att börja nån gång mellan 6:30 och 9:00 och sluta tidigast 15. Huvudsaken är att man gör sina timmar.
På min arbetsplats kan man komma och gå när man vill. Huvudsaken är att man gör sina arbetsuppgifter. I min värld är det av större betydelse liksom med vilken kvalitet man utför dem, än hur många timmar man sitter av.
Senast redigerad av osofistikerad 2023-10-22 kl. 16:44.
Citera
2023-10-22, 16:43
Medlem
Jobbar alla heltid? Det verkar jättemärkligt att jobba så mycket mindre än sin ordinarie arbetstid. Är ni överbemannade?
Citera
2023-10-22, 16:51
Medlem
tram123s avatar
Är väl bara att göra som alla andra men egentligen är det ett avtalsbrott om inte arbetsgivaren gett dig godkännande att gå.
Avtalsbrott är grund till uppsägning.
Citera
2023-10-22, 17:05
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osofistikerad
På min arbetsplats kan man komma och gå när man vill. Huvudsaken är att man gör sina arbetsuppgifter. I min värld är det av större betydelse liksom med vilken kvalitet man utför dem, än hur många timmar man sitter av.

Givetvis, men det du beskriver kallas förtroendearbetstid och då kan du aldrig få ersättning för övertid eller obekväm arbetstid. Jag föredrar att arbetsdagen har viss struktur ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in