Citat:
Ursprungligen postat av
Captinhero
nyligen börjat på en ny arbetsplats och här verkar folk komma och gå lite som de vill. Jag är en person som kan acceptera att man går 10-15 minuter tidigare ibland upp till 30 om man har ett riktigt bra skäl och det är lugnt på arbetet.
Men det ska vara med undantag än regeln så att säga. Brukar personligen se lite att man ger och tar. Är oftast tidigt till jobbet 10-15 min så för mig jämnar det ut sig.
Men på mitt nya ställe är det extremt . Jobbar på med omsorg visst det är hyfsat lugnt men folk går 1-2 timmar tidigare. Hur skulle ni hantera den situationen och vilka tider tycker ni är okej?
Vill inte gå och skvallra för chefen det första jag gör. Men samtidigt tycker jag att det inte heller är acceptabelt. Vore enklare om typ 1-2 personer gör så,då skulle man enklare kunna "konfrontera " men nu känns det som majoriteten av arbetsgruppen kör denna taktik .
Arbetsplatsen överlag känns lite små rörig och folk verkar köra lite sitt egna race. Gillar ordning och struktur så detta känns frustrerande , vill inte ses som en bitterfitta men vill ändå ha ordning och reda på jobbet.
så hur skulle ni göra ? Hur tidigt /sent kan man gå/komma till jobbet tycker ni? Har ni lyckats fixa liknande problem på er nuvarande eller tidigare arbetsplats ?
Jobbar du på Samhall eller...?
Vad är det för jävla arbetsplats där folk går två timmar tidigare...och hur kan din chef inte märka något, är ni helt ensamma på stället med chefen på annan ort eller vad?
Sjukt konstigt, men för att svara på din fråga så kan jag väl tycka att det är ok att gå 5-10 min tidigare om man checkar med kollegorna att det är okej, och som du säger kanske komma in till jobbet några minuter tidigare en annan dag för att jämna ut det.