2023-10-22, 02:29
Medlem
auruns avatar
Inte läst mer än din trådstart men för mig låter som en helt vanlig modern, sund arbetsplats? Har jobbat sådär senaste 10 åren och alla är nöjda och glada.
Citera
2023-10-22, 07:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Instabilo
Ja inom LSS är det ofta så att man drar tidigare. Förstår inte problemet? Om du inte vill gå tidigare så gör inte det men förstör inte arbetet för flera andra genom att gola. Vi hade bra gemenskap och vissa dagar kommer man inte ens till arbetet men fick betalt. Antar det är kommunalt för de privata brukar det ej vara så på.

Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Inte läst mer än din trådstart men för mig låter som en helt vanlig modern, sund arbetsplats? Har jobbat sådär senaste 10 åren och alla är nöjda och glada.

Problemet är att man då kan bli ensam i 2 timmar. Under de 2 timmarna är det ju risk att något händer. Visst nu är det bara en person under natten också. Men då sover de förhoppningvis. Jag tycker också det skapar en slapp arbetsplats där folk inte tar sitt arbete seriöst och överlag försummar arbetet . Man är där för brukarnas skull inte sin egna bekvämlighet.

Nej som sagt känns inte sunt bara slött.
Citera
2023-10-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Problemet är att man då kan bli ensam i 2 timmar. Under de 2 timmarna är det ju risk att något händer. Visst nu är det bara en person under natten också. Men då sover de förhoppningvis. Jag tycker också det skapar en slapp arbetsplats där folk inte tar sitt arbete seriöst och överlag försummar arbetet . Man är där för brukarnas skull inte sin egna bekvämlighet.

Nej som sagt känns inte sunt bara slött.
Håller med.
Citera
2023-10-22, 08:19
Medlem
RoadToPerditions avatar
Hur svårt ska det vara? Sköt ditt och skit i resten.
Citera
2023-10-22, 10:44
Medlem
Är arbetssam. Har dock flextid. Skulle säga noll minuter.
Citera
2023-10-22, 10:48
Medlem
Så länge verksamheten tillåter det så ser jag inga problem. Förstår inte besattheten hos vissa att om man på pappret har 8 timmars arbetsdag så SKA man vara där från 8:00 till 16:00 exklusive lunch. Hur mycket effektivt arbete handlar det om under 8 timmar? Kanske hälften av tiden arbetar du och resten sitter du bara och väntar, snackar med kollegor, fikar osv. Då kan man lika gärna dra hem 2 timmar tidigare.
Citera
2023-10-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
nyligen börjat på en ny arbetsplats och här verkar folk komma och gå lite som de vill. Jag är en person som kan acceptera att man går 10-15 minuter tidigare ibland upp till 30 om man har ett riktigt bra skäl och det är lugnt på arbetet.

Men det ska vara med undantag än regeln så att säga. Brukar personligen se lite att man ger och tar. Är oftast tidigt till jobbet 10-15 min så för mig jämnar det ut sig.

Men på mitt nya ställe är det extremt . Jobbar på med omsorg visst det är hyfsat lugnt men folk går 1-2 timmar tidigare. Hur skulle ni hantera den situationen och vilka tider tycker ni är okej?

Vill inte gå och skvallra för chefen det första jag gör. Men samtidigt tycker jag att det inte heller är acceptabelt. Vore enklare om typ 1-2 personer gör så,då skulle man enklare kunna "konfrontera " men nu känns det som majoriteten av arbetsgruppen kör denna taktik .

Arbetsplatsen överlag känns lite små rörig och folk verkar köra lite sitt egna race. Gillar ordning och struktur så detta känns frustrerande , vill inte ses som en bitterfitta men vill ändå ha ordning och reda på jobbet.

så hur skulle ni göra ? Hur tidigt /sent kan man gå/komma till jobbet tycker ni? Har ni lyckats fixa liknande problem på er nuvarande eller tidigare arbetsplats ?

Fråga hur "policyn" ser ut..Säg att du uppmärksammat att folk går tidigare.

Jag är timvikarie just nu på ett jobb . Jah har arbetstid till 16 vissa dagar, jag brukar kolla av läget och att allt är lungt. Och jag går ibland hem 15.30. Men skriver då också upp 15.30 på lönepappret jag lämnar in
Citera
2023-10-22, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Hur svårt ska det vara? Sköt ditt och skit i resten.

som sagt nu är det inte data man jobbar med , det är människor, det är de som påverkas värst över att folk går eftersom de försummas mer eller mindre.

Hur skulle du känna om du inte fick tex gå på promenad fast du ville därför de som tog hand om dig gått för dagen och la dig i sängen kl 18 för att det är "bekvämare ".
Citera
2023-10-22, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Fråga hur "policyn" ser ut..Säg att du uppmärksammat att folk går tidigare.

Jag är timvikarie just nu på ett jobb . Jah har arbetstid till 16 vissa dagar, jag brukar kolla av läget och att allt är lungt. Och jag går ibland hem 15.30. Men skriver då också upp 15.30 på lönepappret jag lämnar in

ja då är det en annan sak. Som sagt går man 10-15 min är det ok om allt är lugnt . Samt bra att man skriver upp det absolut . Men när det kommer till 1-2 timmar är det helt klart överdrivet.
Citera
2023-10-22, 11:37
Medlem
Ganonitos avatar
Så länge det inte drabbar dig ska du inte lägga dig i. Säg upp dig och sök annat om det stör dig så mycket. På ett av mina gamla jobb kunde jag gå 1 timme tidigare om det var lite att göra, var inom bemanning. På ett ställe skickade t.om arbetsledaren hem mig vid 12 en gång när jag egentligen inte skulle slutat förrän 16.
Citera
2023-10-22, 11:46
Medlem
HeroicDozes avatar
Ts är golbög
Citera
2023-10-22, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Så länge det inte drabbar dig ska du inte lägga dig i. Säg upp dig och sök annat om det stör dig så mycket. På ett av mina gamla jobb kunde jag gå 1 timme tidigare om det var lite att göra, var inom bemanning. På ett ställe skickade t.om arbetsledaren hem mig vid 12 en gång när jag egentligen inte skulle slutat förrän 16.

Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Ts är golbög

indirekt kan det ju drabba mig om något skulle hända och jag är ensam ansvarig.

För det första har jag inte sagt till någon än för det andra om du inte har någon arbetsmoral så är det ditt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in