2023-10-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Enkelt svar; Låt en Militantbaserad islamistisk stat få leva så brinner allt, både inhemskt och däromkring. Låt en demokratisk, ansvarstagande för deras befolkning, technologist utvecklande stat få leva så ser du vad?

Och du vet att jag har rätt.. svårt att svälja eller hur?

Jag talar inte om själva konflikten, jag talar om den civilbefolkning som blir drabbad, men jag har en känsla av att du inte har någon invändning mot etnisk resning av civila, så länge det är "rätt folk" som blir utrotade
Citera
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Låt judarna ha marken? Ni har 25 länder.

En googling visar att det finns 50 muslimska nationer. De har 50 länder att assimileras i och judarna har bara ett. Inte ens det får de ha i fred. Men alla muslimska länderna får ju vara i fred, så jag förstår inte heller vad världens muslimer vill egentligen. Jo, jag ska säga vad de är ute efter. Det är en utplåning de är ute efter. Etnisk rensning. Nazism 2.0.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu har det gått två veckor.

Det blir ingen markinvasion!?

Varför skulle det egentligen behövas? Palestinierna dör delux ändå.. Antiklimax för dig? Som när hon slutar när du ska komma.. eller han
Citera
2023-10-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja Hamas skyddar sig i sina tunnlar och under de sjukhus Israel inte bombar.
Vill inte kalla det fegt utan smart.
Dock är det vad befolkningen i Gaza lider av.

Israelsk soldater behöver få bort den cancer Hamas utgör för att få lugn.

Nej jag håller inte på någon av sidorna mer än jag tycker synd om Palestinier eller de från Israel.
Hamas är problemet. Fundamentalister som använder islam som ett vapen för sitt syfte.

Vad ska IDF göra för att döda Hamas? Enligt dig.
Citera
2023-10-22, 00:20
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:

Israel meddelade nyligen att flygbombningarna kommer först att intensifieras för att bereda väg för markinvasionen. Det nämndes på flera ställen men också på TV4-nyheterna kl 22 ikväll.

Jag tror att en markinvasion kommer nära månadsskiftet eller i Novembers början.
Citera
2023-10-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Jag talar inte om själva konflikten, jag talar om den civilbefolkning som blir drabbad, men jag har en känsla av att du inte har någon invändning mot etnisk resning av civila, så länge det är "rätt folk" som blir utrotade

Ahh.. du menar terrorister de facto gammal som ung i Palestina därtill en majoritet med och fanatiska islamister? Nej, jag vill gärna se dessa döda och utrotade. Vill gärna kunna sova utan hot, vill inte du?
Citera
2023-10-22, 00:24
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:

De förhandlar om gisslan.

Detta är så uppenbart, men folk kopplar bort hjärnan när araber vill döda judar. Då är det bara gap och skrik och ”free palestine” som gäller. Alla andra militära konflikter kan folk tolka
någotsånär. Inte denna. De tror på fullt allvar att Israel ska finna sig i att vara ett mål för palestinsk terror och skiter på sig när IDF slår tillbaka. How dare you! *snyft*
Vilka idioter.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-10-22 kl. 00:26.
Citera
2023-10-22, 00:25
Moderator
-Info-s avatar
Nu närmar det sig en markinvasion av Gaza:

Citat:
IDF: Mer intensiva bombningar hädanefter

En talesperson för Israels militär (IDF) sade på lördagen att Israel kommer att trappa upp bombningarna av Gazaremsan innan markinvasionen inleds, rapporterar AP.

- Vi kommer att fördjupa våra attacker för att minimera faran för våra styrkor i nästa skede av kriget, säger militärens talesperson konteramiral Daniel Hagari.

Han sade till reportrar att bombningarna kommer öka från och med lördag, och uppmanade också civilpersoner i Gaza att ta sig söderut.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-attack-mot-israel?inlagg=7284187ec9e84637f8bf717c6dd15487
Citera
2023-10-22, 00:26
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Israel meddelade nyligen att flygbombningarna kommer först att intensifieras för att bereda väg för markinvasionen. Det nämndes på flera ställen men också på TV4-nyheterna kl 22 ikväll.

Jag tror att en markinvasion kommer nära månadsskiftet eller i Novembers början.

Tror också en markinvasion kommer. Israel vet att de kan inte bara svälta ut Gaza utan att omvärlden reagerar. De måste gå in och faktiskt göra slut på Hamas.

De kommer nog att gå rätt försiktigt fram och försöka minmera sina förluster.
Citera
2023-10-22, 00:26
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2

Etnisk rensning? Fy fan vad ni muslimer är larviga. Ni använder stora ord när nånting händer er och små ord när nåt händer icke-muslimer. Ni har dubbla måttstockar, talar alltid med kluven tunga och har alltid minst två ansikten i er dubbelnatur.

Snakes.
Citera
2023-10-22, 00:28
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Fick nog av väntan för en popcornkväll och se live från IDF och deras ödeläggelse av terrorfästet så idag planterade jag mina popcorn eftersom Israel verkar ha gett upp planerna för en attack.

Är Hamas de stora vinnarna i denna olustiga terrorattack eller kommer Israel ta ut en ordentlig hämnd?
Citera
2023-10-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
En googling visar att det finns 50 muslimska nationer. De har 50 länder att assimileras i och judarna har bara ett. Inte ens det får de ha i fred. Men alla muslimska länderna får ju vara i fred, så jag förstår inte heller vad världens muslimer vill egentligen. Jo, jag ska säga vad de är ute efter. Det är en utplåning de är ute efter. Etnisk rensning. Nazism 2.0.
Får alla muslimska länder "vara i fred"? Vad menar du med det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in