Citat:
Ursprungligen postat av
Bunnyman2
jag förstår att om du som israel förlora dina nära o kära känner hat och avsky mot palestinier, lika så om du bor i Gasa och ser dina nära o kära sprängas i bitar, känner ett hat mot israeler. Men på vilket sätt hjälper det dig som drabbad att se andras barn dö? för jag talar inte om de som faktiskt försvarar sig mot de som våldtar, bombar eller skjuter, utan den grupp som fullt medvetet utövar meningslöst våld mot civila, varför hylla eller försvara det? Jag förstår om Hamas attackerar militärbaser men inte civila, eller om Israel enbart attackerar militanta beväpnade palestinier, det är krig. Men det meningslösa våldet mot civila mot båda sidorna? hur kan det vara försvarbart? bör inte alla i omvärlden fördöma detta övervåld istället för att bråka om vem som har rätt att döda X antal civila eller inte? oavsett sida
Enkelt svar; Låt en Militantbaserad islamistisk stat få leva så brinner allt, både inhemskt och däromkring. Låt en demokratisk, ansvarstagande för deras befolkning, technologist utvecklande stat få leva så ser du vad?
Och du vet att jag har rätt.. svårt att svälja eller hur?