2023-10-21, 19:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Har du ändrat dig om Majas ansvar? Först skrev du att hon är ansvarig för sina handlingar, nu skriver du att man måste joja med tidslinjen för att hon ska belastas med ansvar. Vad menar du egentligen?
Hela tankegången kom inte på pränt.
Konflikterna som eskalerat är Js. Det är hon som är initiativtagare, vilket medför att det initiala ansvaret åvilar henne.

M kommer in i senare skede som reaktion på Js invigning. Utan Js hämndbegär och initiativ hade det inte hänt.
Allt som M därefter företar sig är hon klart ansvarig för.

Jag hävdar att de inte är likvärdiga då det i samtliga fall är Js konflikter som lett till konsekvenser.
Ms beklaganden har ventilerats, men stannat vid det. De har inte gett några följdverkningar då M inte förefaller ha det behovet.
Citera
2023-10-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag har genom åren varit på fester osv med folk sovandes på wc. Inget konstigt. Rent av festligt.

Sover gör man i en säng och inte på en WC-stol, ej heller på själva toalettrumsgolvet, däremot sagt så kan man bringa livet om en människa inom ett toalettrum och på, ett toalettrumsgolv, en sådan typ av händelse utspelade sig inom Fröken Janss*n:s lägenhet under natten den 16:e Oktober 2022 och där inom befann sig både Janss*n och Hellm*n vid det aktuella tillfället.

Toalettrums-Mordet den 16/10 2022.
( Offret, den 21-åriga flickan T*ve T*nnies och kamraterna "Bensin-Jansson" och "Lögn-Drottningen Sova-Maja"

Mvh/
@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-21 kl. 20:13.
Citera
2023-10-21, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Maja är oskyldig till Toves död, och det vet alla nu. Att det finns några få som mot bättre vetande försöker påstå något annat förändrar inte det faktum att Maja är oskyldig till Toves död, särskilt i samhällets ögon.

Ta nu och skruva på korken på flaskan och försök att nyktra till så att du kan bete dig som folk.

Då du läst igenom förundersökningsprotokollet gällande mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies så har du endast absorberat det som passar dig och dina egna tankebanor, speciellt beträffande Fröken Hellm*n, och det övriga är du totalt likgiltig inför.

Jag är tvärsäker på att du aldrig kommer att kunna förstå att Fröken Hellm*n endast sett, är Juridiskt oskyldig.

Beträffande Fröken Hellm*n, så finns det många tidigare omständigheter som talar med styrka för, att hon var❗delaktig i de brottsliga handlingar som ägde rum inom Fröken Janss*n:s lägenhet under natten den 16:e Oktober 2022, sagt därutöver, så vet ju de allra flesta vid det här laget att Fröken Hellm*n agerade som lik-bärerska och även som lik-skogs-placerare vid det aktuella tillfället.

Fröken Hellm*n är en sådan mänsklig varelse som emanerat lögner på ett sådant sätt, att hon bevisat sig själv till att ha varit delaktig i mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-21, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, det påstår jag inte.
Jag har skrivit att de KAN, avseende att se den egna rollen I ett större sammanhang.

Du hävdar att bristande konsekvenstänk inte är sammankopplat med ADD, att träning mer eller mindre är a piece of cake, att det är en given föräldrauppgift och det dessutom är inadekvat i Ms fall.
Min slutsats är då att dina kunskaper och erfarenheter överstiger mina. Jag böjer mig för det.

Då jag inte vet graden av Ms svårigheter anser jag mig inte kunna göra någon individuell bedömning utan är hänvisad till generella termer.

Vi diskuterar inte samma sak, vilket medför en allmänt meningslös rundgång. Jag har lyft svårigheter med att inse den egna rollen i ett skeende och i större sammanhang och du ifrågasätter och hänvisar till allt annat samtidigt som du bibringar info att bota min okunnighet med. Jag borde väl tacksamt buga och bocka, kan jag tänka.

Jag anser det OT med en mer ingående och djupare diskussion runt ADD och konsekvenstänk, så jag håller med att konstatera att jag inte lyckats göra mig förstådd.
"Locket på", som du benämner det då jag anser vidare diskussion meningslös.

Jag vet inte om du är ironisk, uppgiven eller menar allvar när du menar att mot- skribentens kunskaper överstiger dina ifråga om ADD/adhd och konsekventtänk.

Personligen har jag lärt mig jättemycket av dig och dina kunskaper i ämnet och tycker att dina analyser av Majas agerande utifrån de diagnoser hon har är belysande och tänkvärda.

Om en person som nu hävdar sig ha ett stort kunnande inom området via jobb och hävdar motsatsen till det du tror, kanske inte beror på att ditt kunnande är lägre?

Jag ifrågasätter den personens verkliga kunnande inom området när du får epitet som Bokstavs- Sybel, Maja diagnosen narcissist och Johanna är borderline.
Ja, just det. Även jag har fått en diagnos.

Från Kry:

” Andra vanliga besvär vid add är nedsatt förmåga till konsekvenstänk, att planera, organisera och genomföra aktiviteter. Att påbörja och slutföra uppgifter kan också vara en utmaning.”

https://www.kry.se/fakta/psykiatri-och-psykologi/add/

Jag hoppas att din inställning i frågan om Majas förmåga till konskventtänk alltså handlar om annat än att du saknar kunskapen.

Och nej, jag tror inte på att Maja är narcissist.

Hon har ju bristande självkänsla. Inte heller är det hon som hamnar i konflikt med andra, utan tvärtom är det Johanna som skapat konflikter runt om sig. De vänner som Maja förlorat beror på att Johanna har blivit ovän med dom.

Det ör inte Maja som styr Johanna. Maja är tvärtom undergiven Johanna.

Det ör flera som vittnar om detta.
Citera
2023-10-21, 22:18
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det där går på repeat - enbart för att minimera Majas inblandning.

Om det bedöms som försök till grov mordbrand tror jag inte Maja skulle ligga så bra till som aktiv att ha hennes telefon.

Maja har klart och tydligt redogjort att hon - istället för att vara direkt aktiv på brottsplatsen - tog Johannas mobil.
Ett val hon gjorde. På tal om konsekvenstänk...

Hon har klart och tydligt redogjort vad syftet var och det handlar om att agera alibi vid försök till mordbrand.
Att det skulle se ut som att Johanna också var kvar på "vårat ställe".

Vilket även är snarlikt vad J svarade sitt ex då det begav sig, dvs att hon var oskyldig för hon tältade med Maja.

Om polis klarar att granska mobilen dit bak i tiden ses det mer än bara positionering.
Om det är aktivitet.

Detta föll aldrig inom ramen för aktuellt åtal av givna skäl och om Johannas ex polisanmälde så skedde det väl inget mer i brist på bevis.

Om jag vore honom så skulle jag överväga att detta granskas igenom eftersom det finns ny bevisning.

Johannas ex F är i sin tur ett vittne och lär inte drabbas alls. Han visste först retroaktivt då J berättade.

Den som däremot visste om det hela i förväg var Maja och det är den faktorn som är kritisk om man jämför dom båda.
Förutom att hon vet om mordplaner och är involverad då.

Jag har underlåtenhet i åtanke.
Se gärna spoilern ang syltryggen till förälder som mesar med sin son.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Medhjälp till mord? Möjliggörare? Hade mordet på Tove öht hänt utan MH i kulisserna? Det undrar jag.
Citera
2023-10-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Från Kry:

” Andra vanliga besvär vid add är nedsatt förmåga till konsekvenstänk, att planera, organisera och genomföra aktiviteter. Att påbörja och slutföra uppgifter kan också vara en utmaning.”

https://www.kry.se/fakta/psykiatri-och-psykologi/add/

Inflikning: Jag tycker det är oproffsigt att en läkarsida som ska vila på forskning använder sig av en term som slutade användas för mpnga år sen. Det heter inte Add, det heter adhd- ouppmärksam form. Det sänker trovärdigheten för Kry för mig.
Citera
2023-10-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Medhjälp till mord? Möjliggörare? Hade mordet på Tove öht hänt utan MH i kulisserna? Det undrar jag.

Mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade högst troligen inte ägt rum om inte Fröken Hellm*n hade haft sitt finger med i spelet under kvällen och natten den 16:e Oktober 2022.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-21, 22:40
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
HAHA...hon kan inte älska någon , försök förstå...de kan inte ens älska sina barn-

Så är det. Andra människor är bara verktyg för att uppnå det personen själv vill. Kärlek till någon annan än sig själva existerar inte i deras ruttna mörker inombords.

För dem själva är det en självklarhet. Med viss förvåning och lätt roade ser de hur andra personer ger dem (nästan) hela sin själ.
Citera
2023-10-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Jag är helt säker på att JJ inte kommer få livstid tyvärr
Vi får se vad hon kommer få för straff av Göta hovrätt, domen kommer på onsdag nästa vecka den 25/10 kl 13.00.
Citera
2023-10-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta

Det som bland annat lade grunden till mordet på den 21-åriga flickan T*ve T*nnies började redan på nattklubben "Nöjet" i Vetlanda, det var då som Fröken Hellm*n tände på alla sina sylindrar och ville få flickan T*ve T*nnies utkastad ifrån nattklubben, hon var redan då ilsken som ett bi, ADD-medicinen i kombination med alkoholhaltiga drycker och kanske även en bit hasch-kaka på toppen gjorde så att Fröken Hellm*n tände till med extra kraft.

Då Fröken Hellm*n, och vid ett av tillfällena inom nattklubben då hon gick och rastade den trehövade hunden Kerberos så var hon samtidigt på spán efter den 21-åriga flickan T*ve T*nnies.

I slutet av kvällen så stod de tvenne fröknarna Janss*n och Hellm*n utanför nattklubben "Nöjet" och väntade på sitt byte för att därefter lura med den 21-åriga flickan T*ve T*nnies till Fröken Janss*n:s lägenhet och, vilket slutade med ett hänsynslöst och brutalt mord där T*ve T*nnies miste sitt liv ... samtidigt som familjen T*nnies förlorade en av sina döttrar.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-10-21, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Inflikning: Jag tycker det är oproffsigt att en läkarsida som ska vila på forskning använder sig av en term som slutade användas för mpnga år sen. Det heter inte Add, det heter adhd- ouppmärksam form. Det sänker trovärdigheten för Kry för mig.

Om du läser på Krys site, som jag länkade till, kan du läsa varför de väljer att använda termen ändå.
Senast redigerad av notknapparen 2023-10-21 kl. 23:23.
Citera
2023-10-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Hela tankegången kom inte på pränt.
Konflikterna som eskalerat är Js. Det är hon som är initiativtagare, vilket medför att det initiala ansvaret åvilar henne.

M kommer in i senare skede som reaktion på Js invigning. Utan Js hämndbegär och initiativ hade det inte hänt.
Allt som M därefter företar sig är hon klart ansvarig för.

Jag hävdar att de inte är likvärdiga då det i samtliga fall är Js konflikter som lett till konsekvenser.
Ms beklaganden har ventilerats, men stannat vid det. De har inte gett några följdverkningar då M inte förefaller ha det behovet.

Erráre humánum est ( Fela, mänskligt det är )
Är det Lik-bärerskan och Lik-skogs-placeraren Fröken Hellm*n som du tänker på i just detta fallet ?

Vad än, som Fröken Hellm*n tidigare har gjort, så sägs det för hennes del, att det alltid❗är mänskligt att fela och sålunda skall hon alltid slippa ifrån att ta sitt ansvar för sina begångna handlingar ?

Mvh/
@JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in