Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Nej, det påstår jag inte.
Jag har skrivit att de KAN, avseende att se den egna rollen I ett större sammanhang.
Du hävdar att bristande konsekvenstänk inte är sammankopplat med ADD, att träning mer eller mindre är a piece of cake, att det är en given föräldrauppgift och det dessutom är inadekvat i Ms fall.
Min slutsats är då att dina kunskaper och erfarenheter överstiger mina. Jag böjer mig för det.
Då jag inte vet graden av Ms svårigheter anser jag mig inte kunna göra någon individuell bedömning utan är hänvisad till generella termer.
Vi diskuterar inte samma sak, vilket medför en allmänt meningslös rundgång. Jag har lyft svårigheter med att inse den egna rollen i ett skeende och i större sammanhang och du ifrågasätter och hänvisar till allt annat samtidigt som du bibringar info att bota min okunnighet med. Jag borde väl tacksamt buga och bocka, kan jag tänka.
Jag anser det OT med en mer ingående och djupare diskussion runt ADD och konsekvenstänk, så jag håller med att konstatera att jag inte lyckats göra mig förstådd.
"Locket på", som du benämner det då jag anser vidare diskussion meningslös.
Jag vet inte om du är ironisk, uppgiven eller menar allvar när du menar att mot- skribentens kunskaper överstiger dina ifråga om ADD/adhd och konsekventtänk.
Personligen har jag lärt mig jättemycket av dig och dina kunskaper i ämnet och tycker att dina analyser av Majas agerande utifrån de diagnoser hon har är belysande och tänkvärda.
Om en person som nu hävdar sig ha ett stort kunnande inom området via jobb och hävdar motsatsen till det du tror, kanske inte beror på att ditt kunnande är lägre?
Jag ifrågasätter den personens verkliga kunnande inom området när du får epitet som Bokstavs- Sybel, Maja diagnosen narcissist och Johanna är borderline.
Ja, just det. Även jag har fått en diagnos.
Från Kry:
” Andra vanliga besvär vid add är nedsatt förmåga till konsekvenstänk, att planera, organisera och genomföra aktiviteter. Att påbörja och slutföra uppgifter kan också vara en utmaning.”
https://www.kry.se/fakta/psykiatri-och-psykologi/add/
Jag hoppas att din inställning i frågan om Majas förmåga till konskventtänk alltså handlar om annat än att du saknar kunskapen.
Och nej, jag tror inte på att Maja är narcissist.
Hon har ju bristande självkänsla. Inte heller är det hon som hamnar i konflikt med andra, utan tvärtom är det Johanna som skapat konflikter runt om sig. De vänner som Maja förlorat beror på att Johanna har blivit ovän med dom.
Det ör inte Maja som styr Johanna. Maja är tvärtom undergiven Johanna.
Det ör flera som vittnar om detta.