2023-10-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Du verkar förespråka våld och krig..
Det gör inte jag

det för jag inte heller. dock så vill jag se israel utkräva hämnd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Citera inte fel nu Jihadisten! Det vore oetiskt.

Förneka? Jag förnekar inte ett jävla skit när det gäller Hamas.
Men du svarar inte Krille lille. Jag ställde en enkel Ja/Nej-fråga. Förnekade du källorna om humanitär hjälp? Jag vet att du gjorde det, men två inlägg tidigare sa du "Som sagt, jag förnekar det inte, jag IFRÅGASATTE det, herregud."

Jag har dina inlägg. Jag vill bara veta hur du ställer dig, för du är inte konsekvent. Slink inte undan Kritard10IQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja nåt fishy är det.
Egypten hade tydligen varnat också.

Tittar man kallt på alltihop, är detta exakt vad Netanyahu och hans halv-fascistiska polare behöver: krig.

De har ju alltid velat pulverisera Gaza.

Hade inte världen värnat Gaza, hade det för flera år sedan.

Jag tror att majoriteten av israelerna (som är precis lika rasistiska som araberna) tycker att Gazas undergång är det bästa som hänt sedan Spotify uppfanns.

De hatar ju Gazaborna. Hatar. De skrattar åt dem, anser att de är efterblivna.

7/10-terroristerna spelade Netanyahu i händerna.

Var Palestinas elit i Västbanken med på detta månne?
Citera
2023-10-21, 21:01
Medlem
Citat:
Var Palestinas elit i Västbanken med på detta månne?
Och jag väntar fortfarande på källor om att konvojen innehöll vapen! Du vet, konvojen du svarade Dumdryg om!
Citera
2023-10-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Men du svarar inte Krille lille. Jag ställde en enkel Ja/Nej-fråga. Förnekade du källorna om humanitär hjälp? Jag vet att du gjorde det, men två inlägg tidigare sa du "Som sagt, jag förnekar det inte, jag IFRÅGASATTE det, herregud."

Jag har dina inlägg. Jag vill bara veta hur du ställer dig, för du är inte konsekvent. Slink inte undan Kritard10IQ

Åh nej, du har mina inlägg. Frågan är inte svart eller vit, vilket en normal människa inser.

Du, däremot Poopy har för mycket känslor inblandade, offerkoftan värmer på bra, ryggdunkningar på sociala medier är fint.
Citera
2023-10-21, 21:03
Medlem
Hamas , har även ett stort stöd i Västbanken
De är något som många missar
Citera
2023-10-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De hatar ju Gazaborna. Hatar. De skrattar åt dem, anser att de är efterblivna.

Men asså är du förvånad? Dom ger dom vatten och internet i princip och Gaza går och bränner upp det. Låter dom hänga i deras lokaler, och muslimerna försöker ändra det till att bli muslimska lokaler istället.

Det är som att försöka bygga upp ett bibliotek och sen har du en grupp i samhället som försöker bränna ner det.

Till slut tröttnar man. Och slutar vilja ge dom både vatten, mat o internet.
Senast redigerad av vildhane 2023-10-21 kl. 21:07.
Citera
2023-10-21, 21:04
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Tror de är helt tomma ord från Israel, angående denna markinvasion..
Genom, att ständigt flagga med det i media, vill på detta sätt israelerna bara skrämma..
Men tror det är det sista Israel vill .
Risken är också, att många israeliska soldater ryker med denna markinvasion.
Det vill Israel till varje pris undvika..

Det kan ju vara så att Israelerna förhandlar med terroristerna om gisslan. Den enklaste förklaringen är oftast den korrekta, Ockhams rakkniv och så vidare. Jag håller med om att det inte är den mest spännande förklaringen.

Israel har absolut ingen anledning att vara rädda för att gå in med marktrupper. Det vet vi sedan tidigare. Däremot blir det jobbigt för palestinierna. Hamas använder sig av mänskliga sköldar och gömmer sig bokstavligen under kjolarna på kvinnorna.

Men nu har någon tänkt till lite och hjälpt Hamas planera. (Jag sättet mina pengar på våra grannar i Öst och då syftar jag inte på Finland). De mänskliga sköldarna är denna gång palestinier OCH israelisk gisslan. En innovation.

Under tiden plockar IDF de Hamas-ledare de kan komma åt.

Det som kommer att hända är att Israel i vanlig ordning ”vinner” till ett pris av många döda civila, vilket vi kan tacka Hamas för.
Men vid det här laget har detta med logiken och kausaliteten blivit för komplicerad för många. Definitivt för komplicerad för alla araber.
Min gissning är att Iran fortsätter med politisk teater. De är fantastiska drama queens, nästan i klass med ryssarna. Det blir inget tredje världskrig, däremot fortsatt lågintensiv proxykrigföring.

Kommer något att bli annorlunda?
Jag kommer osökt att tänka på en fin bit från förr

https://youtu.be/tsXze-hU30I?si=Ifa_CJaB87F3CfwA
Senast redigerad av Black-butts-matter 2023-10-21 kl. 21:08.
Citera
2023-10-21, 21:05
Medlem
Citat:
Åh nej, du har mina inlägg. Frågan är inte svart eller vit, vilket en normal människa inser.

Du, däremot Poopy har för mycket känslor inblandade, offerkoftan värmer på bra, ryggdunkningar på sociala medier är fint.
Lite emotionell är jag allt, vet inte om jag gick så långt till att kalla folk för autistiska muslimska zigenare. Känns som att det är aaaaningen mer emotionellt baserat.

Hur som helst så lyckades du återigen undvika en ja/nej-fråga om dina inlägg. Jag frågar inte om konflikten som absolut inte är svart eller vit, utan ett påstående som du har gjort de senaste minuterna. Det är inte mycket begärt.

"Som sagt, jag förnekar det inte, jag IFRÅGASATTE det, herregud." var det senaste du sa. Du håller alltså med om att Iran har skickat 60 ton humanitär nöd till Gaza idag? Det måste du mena, eftersom du vägrar medge att du förnekar det. Eller?
Citera
2023-10-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Och jag väntar fortfarande på källor om att konvojen innehöll vapen! Du vet, konvojen du svarade Dumdryg om!

Hur jävla autistiskt är du?

Du menar att jag anklagade en ENSKILD konvoj?

Herregud.
Citera
2023-10-21, 21:06
Medlem
Citat:
Naiva svenskar:

Öppna upp gränsen Egypten! Ni är båda muslimer.

Egypten:

Vi pissar på palestinier.

Naiva svenskar tar inte ens hänsyn till Egypten utan lägger all skuld på Israel.
Citera
2023-10-21, 21:09
Medlem
350 000 israeliska soldater, mot 20 000 som Max Hamas soldater, kan bara sluta på ett sätt tänker man..
Men tror det ryker med många Israeliska soldater här
Och framförallt att många civila palestinier dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in