2023-10-21, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Tror de är helt tomma ord från Israel, angående denna markinvasion..
Genom, att ständigt flagga med det i media, vill på detta sätt israelerna bara skrämma..
Men tror det är det sista Israel vill .
Risken är också, att många israeliska soldater ryker med denna markinvasion.
Det vill Israel till varje pris undvika..
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12652123/Israel-hamas-gaza-war-invasion-build-soldiers-bombs-shooting.html

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12653619/Israel-reveals-plans-three-phase-war-Gaza-starting-airstrikes-ground-manoeuvres-moving-eradicate-poc kets-resistance-ceasing-Israels-responsibility-life-Gaza-Strip.html

"ceasing Israel's 'responsibility for life in the Gaza Strip"

Israel kommer masslakta Palesvina en gång för alla mao. De har fått nog liksom övriga världen efter Hamas-attacken.
Citera
2023-10-21, 20:50
Medlem
Ramsviks avatar
Hamas terrorattack mot rave-dansande israeliska ungdomar och gruppens andra vidriga våldsdåd fördöms av alla utom fanatiska islamister. En intressant faktor är hur en av världens mest effektiva underrättelsetjänster israeliska Mossad så totalt kunde missa Hamas (och Irans?) omfattande välplanerade angrepp vars logistik och förberedande kommunikationer existerade flera veckor innan terrorattackerna ägde rum och rimligen varit tillgänglig för Mossad.

En konspirationsteori uppstår: Mossad visste exakt vad som skulle hända men knep tyst efter att ha förankrat sin strategi hos hos extremhögern och Netanyahu. Här bjöds på ett ypperligt tillfälle att krossa Hamas, Hizbollah och jihadister. Låt dom attackera så ska vi med ohygglig vedergällning visa vem som har kontroll över läget.
Citera
Medlem
Yaskos avatar
Terrorstaten bombade nyss marknadsplats i flyktingläger. Tiotals döda.

https://x.com/clashreport/status/1715794083086471418?s=20

Citat:
#BREAKING Reports that IDF bombed a market place in Gaza.

There are reports of many dead and wounded.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Krille lille, vi kan hålla på hela kvällen. Dumdrygs inlägg referar till konvojen med humanitär hjälp, du förnekar det, min svar referar till konvojen med humanitär hjälp, det förnekar du. Sedan skickar du en länk om vapenhandel från deras enda partner för ett år sedan, trots att diskussionen handlade om konvojen med humanitär hjälp, som du, ännu en gång, förnekar. Stämmer detta, Kritard? Sedan börjar du sakta medge att "visst ett par apelsiner". Snart kommer det väl bli "visst, hjälp men OCKSÅ vapen", och till slut "visst, humanitär hjälp, men förr var det vapen!"

Herregud, känslorna svallar i Jihadisten.

Som sagt, jag förnekar det inte, jag IFRÅGASATTE det, herregud.

Behöver du en till länk eller pajas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Gick ju väldigt illa då israeliska militären gick in med fotsoldater i södra Libanon, för några år sedan...
Tror inte dom gör det nu i gaza
Ja, här blev Israeliska militären, fördmjukad/förnedrad då dom gick in i södra Libanon

2006 är inte 2023. har du missat vad usa har utanför kusten ?
Citera
2023-10-21, 20:52
Medlem
Naiva svenskar:

Öppna upp gränsen Egypten! Ni är båda muslimer.

Egypten:

Vi pissar på palestinier.
Citera
2023-10-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ja, visst, om du har en länk som stärker ditt påstående om att konvojen innehöll vapen. Länkar om deras vapenhandel åratal sen är inte relevant.

Du ifrågasatte det, men vad gjorde du när du fick en källa? Jag har för mig att du förnekade den, ungefär 10 gånger. Stämmer det?

Stämmer det? Tveksamt va?

Jag väntade bara på att du skulle göra bort dig tillräckligt länge.
Citera
2023-10-21, 20:54
Medlem
Tror precis de Hamas vill..
Att Israel går in med fotsoldater..
Glöm bara inte, att då israeliska militären försökte gå in i södra Libanon för några år sedan.. blev dom förnedrade av några få hisbolllah soldater..
Tänk är nu ett mer hungrigt Hamas och Gaza bor, som vill ha hämnd..
Hämnd för alla dessa fega flyg bombningar..
Risk det blir ett nytt vietnam gerilla krig .
Men här är skillnaden, enorm..
Palestinierna, har ingen djungel att gömma sig i, som vietnam gerilla soldater gjorde .
Citera
2023-10-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
2006 är inte 2023. har du missat vad usa har utanför kusten ?
Du verkar förespråka våld och krig..
Det gör inte jag
Citera
2023-10-21, 20:58
Medlem
Citat:
Menar du att du inte förnekade det? Ja eller nej, så jag vet vilka inlägg jag ska citera. Men lova att du inte skiftar diskussionen igen då!

Citera inte fel nu Jihadisten! Det vore oetiskt.

Förneka? Jag förnekar inte ett jävla skit när det gäller Hamas.
Citera
2023-10-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Hamas terrorattack mot rave-dansande israeliska ungdomar och gruppens andra vidriga våldsdåd fördöms av alla utom fanatiska islamister. En intressant faktor är hur en av världens mest effektiva underrättelsetjänster israeliska Mossad så totalt kunde missa Hamas (och Irans?) omfattande välplanerade angrepp vars logistik och förberedande kommunikationer existerade flera veckor innan terrorattackerna ägde rum och rimligen varit tillgänglig för Mossad.

En konspirationsteori uppstår: Mossad visste exakt vad som skulle hända men knep tyst efter att ha förankrat sin strategi hos hos extremhögern och Netanyahu. Här bjöds på ett ypperligt tillfälle att krossa Hamas, Hizbollah och jihadister. Låt dom attackera så ska vi med ohygglig vedergällning visa vem som har kontroll över läget.

Ja nåt fishy är det.
Egypten hade tydligen varnat också.

Tittar man kallt på alltihop, är detta exakt vad Netanyahu och hans halv-fascistiska polare behöver: krig.

De har ju alltid velat pulverisera Gaza.

Hade inte världen värnat Gaza, hade det hänt för flera år sedan. Att bla Sverige bidragit till att förhindra detta, fattar inte de dumma jävlarna i Gaza.

Jag tror att majoriteten av israelerna (som är precis lika rasistiska som araberna) tycker att Gazas undergång är det bästa som hänt sedan Spotify uppfanns.

De hatar ju Gazaborna. Hatar. De skrattar åt dem, anser att de är efterblivna.

7/10-terroristerna spelade Netanyahu i händerna.
Citera
2023-10-21, 21:00
Medlem
Lätt att sitta här, bakom sin fega skärm i lugna Sverige och förespråka våld och mer krig .
Israel hoppas dom gör så hit och dit..
De är dom i Palestina och Israel som lider..
Inte vi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in