2023-10-21, 19:12
  #1765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tror det dels är billigare med reguljärflyg och dels för att slippa flera mellanlandningar. Det tar ju tid och är nog inte bra med en skadad person. Nu räknade jag iofs bara på bränslets räckvidd på dom ambulansflygen Sverige har, men tror inte att det är så stor skillnad.
Jag gjorde nån snabb googling på vilka flyg SOS international använder sig av och fick fram Cessna Citation och Learjet. Sen kollade jag inte vidare, men det går ju att räkna fram bränsleförbrukningen på dom och jämföra sträckan Thailand-Sverige.
Det jag räknade på krävde 3 mellanlandningar.

Inte bara det. Ju större vingspann, ju mindre krängningar, vilket underlättar för hjärnskadade patienter men jag tror ändå inte att hon var med på planet. Allt är uppenbart en scam!
Citera
2023-10-21, 19:25
  #1766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Vad kan vi lära oss utav denna shitshow?

Vi i Sverige ska vara jävligt glada att E-handels och hans dickriders inte jobbar inom polisen. Då hade vårat Sverige sett ännu värre ut än vad det redan gör idag. ingen jävel hade åkt fast.
Detta är bland de sjukare trådar jag har varit med och följt. Galna påstående om F och desperata försök att hitta nya saker som stärker eran påhittade story. Inte ett jävla rätt sitter ni på och ni blir konstant motbevisade.

Jag har sedan tidigare sagt att killen har det varit alldeles för tyst om men ändå lägger ni fortfarande fokus på helt fel saker. Bara att gå in i mina tidigare inlägg där jag skrev för flera dagar sedan att något inte stämmer med killen. Ni fokuserade istället på att man inte kan flyga IVA-patienter på ett reguljärflyg, vilket sedan visade sig att ni inte kunde någonting om?

Har varit så kul att se er kasta bort 7 dagar av erat liv för att leka Martin Späck på heltid. Nu får ni gå tillbaka till erat sorgliga liv och göra något vettigt. Några av er bör fan be om ursäkt till familjen Cedergren, men det lär ni ju aldrig att göra.

E-handel ska inte bara ha skit, tänker att vi kan göra en liknande lista som ni har gjort tidigare fast på användare i denna tråd som bör avgå genast och ta bort kontot.

1. E-handel
2. seberto
3. stayboosted
4. OscarOrso
5. twogirlsonecup

Fyll gärna på med användare

Ärligt talat. Det finns fortfarande absolut ingenting som talar för att den här olyckan skett. Att e-handel la sig efter ngn chat där det framkom att ngn med det namnet haft en kontakt med Felicias familj spelar absolut ingen roll. Det var en offert. Det står INGENTING där om ngn olycka. Det är fortfarande ingen som bekräftat att hon finns på KS. Ingen som kan bevisa att hon faktiskt flugit hem. Bara ngn trött bild på ett skynke.

Nä hörni… detta är långt ifrån över.
Citera
2023-10-21, 19:29
  #1767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Tycker mycket saknas. Klart familjen kan skaffat en offert där kostnaden för en eventuell flygtransport framgår men har den realiserat? Har dottern verkligen flugits "hem" till Sthlm? Ser inget kvitto på transportkostnaden eller sjukhusräkningen i Thailand heller. Har allt iscensatts för att täcka upp hennes levnadskostnader i Thailand?


Exakt. Det finns inget bevis alls. Det enda som hänt är att en användare här la ned sitt engagemang.

Felicia är en person som haft mytomanstämpel sedan högstadiet.
Citera
2023-10-21, 19:30
  #1768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tror det dels är billigare med reguljärflyg och dels för att slippa flera mellanlandningar. Det tar ju tid och är nog inte bra med en skadad person. Nu räknade jag iofs bara på bränslets räckvidd på dom ambulansflygen Sverige har, men tror inte att det är så stor skillnad.
Jag gjorde nån snabb googling på vilka flyg SOS international använder sig av och fick fram Cessna Citation och Learjet. Sen kollade jag inte vidare, men det går ju att räkna fram bränsleförbrukningen på dom och jämföra sträckan Thailand-Sverige.
Det jag räknade på krävde 3 mellanlandningar.

i ett ambulansflyg ligger du där du ligger, du konkas inte upp och ner, ambulansflyg finns ju av en anledning, en IVA patient ska definitivt inte flyga reguljärt, endast nödfall.

Här i tråden har ju någon sätt 10 personer som har kämpat med att få ombord någon i respirator. Ambulansflyg har allt ordnat från första transport till slutdestinationen med ett flygplan som är inrett för att handskas med svåra fall och har besättning som vet vad dom sysslar med, ink läkare och sjuksköterskor.

Att ett större flygplan kränger mer är rent jävla skitsnack, en ambulansflygning är flugen mycket lugnare än vilken reguljär som helst, annars hade man fraktat varenda person reguljärt.


Sen hade ju flygningen gått betydligt snabbare med ambulansflyg, här tog resan en bra bit över 15 timmar sammanlagt, från USM till ARN
__________________
Senast redigerad av Jaay 2023-10-21 kl. 19:32.
Citera
2023-10-21, 19:30
  #1769
Medlem
På typ alla sociala medier kan man ta bort en avliden eller svårt skadad familjemedlems konto om man kontaktar supporten.

https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/contact-x-about-a-deceased-family-members-account

Med största sannolikhet även på OF.
Citera
2023-10-21, 19:37
  #1770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Ärligt talat. Det finns fortfarande absolut ingenting som talar för att den här olyckan skett. Att e-handel la sig efter ngn chat där det framkom att ngn med det namnet haft en kontakt med Felicias familj spelar absolut ingen roll. Det var en offert. Det står INGENTING där om ngn olycka. Det är fortfarande ingen som bekräftat att hon finns på KS. Ingen som kan bevisa att hon faktiskt flugit hem. Bara ngn trött bild på ett skynke.

Nä hörni… detta är långt ifrån över.

Håller med. Detta är en rejäl scam som snickrats ihop i Thailand. Nu, när det börjar brännas raderas bilder och historik vad gäller denna Felicia. Tror säkert hon sitter på en barstol i Thailand och raderar bilder på sin Iphone. Ingen av de inblandade kan naturligtvis inte visa upp några kvitton för det finns inga! Det bästa de kunde göra var att fabricera ett kostnadsförslag för hemtransport men aldrig att det gällde Felicia. Föräldrar och nästående gör sitt bästa för att mörklägga denna historia genom att radera frågor om kvitton och utlägg.
Citera
2023-10-21, 19:44
  #1771
Medlem
Vi får väl hålla koll närmaste veckorna/månaderna ifall alla hennes skulder blir betalda ?

Ingen som tänk på det ??
Citera
2023-10-21, 19:47
  #1772
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Vansinnig trafik där borta, man måste nästan vara lite berusad för att ens palla köra där.

Jävla U-land i många aspekt.

Hoppas tjejen klarar sig.
Ja och då ökar även risken för en olycka. Alla är som ena vildingar i trafiken där nere.
Citera
2023-10-21, 19:53
  #1773
Medlem
Redisas avatar
Hon är i Sverige och hon är skadad. Men hon är inte sönderbultad med köttsår etc. Min källa tillhör den lägsta kasten på KS så mer än s vet hen inte.
Citera
2023-10-21, 19:55
  #1774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Ja och då ökar även risken för en olycka. Alla är som ena vildingar i trafiken där nere.

Ja me än precis. Väldigt bra att bygga en story på det då

Tråkigt att den inte håller dock.

Tyvärr har jag insyn i hur denna Felicia fungerar. Hon är en mytoman i allra högsta grad och jag plus alla våra gemensamma vänner förstod DIREKT att detta var en bluff!
Citera
2023-10-21, 19:56
  #1775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skigge
Vad kan vi lära oss utav denna shitshow?

Vi i Sverige ska vara jävligt glada att E-handels och hans dickriders inte jobbar inom polisen. Då hade vårat Sverige sett ännu värre ut än vad det redan gör idag. ingen jävel hade åkt fast.
Detta är bland de sjukare trådar jag har varit med och följt. Galna påstående om F och desperata försök att hitta nya saker som stärker eran påhittade story. Inte ett jävla rätt sitter ni på och ni blir konstant motbevisade.

Jag har sedan tidigare sagt att killen har det varit alldeles för tyst om men ändå lägger ni fortfarande fokus på helt fel saker. Bara att gå in i mina tidigare inlägg där jag skrev för flera dagar sedan att något inte stämmer med killen. Ni fokuserade istället på att man inte kan flyga IVA-patienter på ett reguljärflyg, vilket sedan visade sig att ni inte kunde någonting om?

Har varit så kul att se er kasta bort 7 dagar av erat liv för att leka Martin Späck på heltid. Nu får ni gå tillbaka till erat sorgliga liv och göra något vettigt. Några av er bör fan be om ursäkt till familjen Cedergren, men det lär ni ju aldrig att göra.

E-handel ska inte bara ha skit, tänker att vi kan göra en liknande lista som ni har gjort tidigare fast på användare i denna tråd som bör avgå genast och ta bort kontot.

1. E-handel
2. seberto
3. stayboosted
4. OscarOrso
5. twogirlsonecup

Fyll gärna på med användare

Varför i hela helvetet skulle någon be familjen om ursäkt? Hade de varit transparenta med allt från början hade den här shitshowen aldrig blivit av.
Citera
2023-10-21, 19:56
  #1776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redisa
Hon är i Sverige och hon är skadad. Men hon är inte sönderbultad med köttsår etc. Min källa tillhör den lägsta kasten på KS så mer än s vet hen inte.


Anställda på svenska sjukhus skulle inte få för sig att skicka sådan typ av information vidare. Möjligen en städerska. Men vad vet dom om det här.

Nä spara lögner. Skriv enbart fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in