2023-10-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Det märks att många redan från start hamnat helt fel gällande relationen kvinnorna emellan, ibland undrar man om det ens är samma fup som man har läst, för så tokigt som det tolkas och resoneras känns det som att man hamnat i någon twilight zone.
Du kan ju inte jämföra Johannas ex med Maja då inga likheter finns.

Finns massor av likheter.
Citera
2023-10-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Jösses det är ju J som får lögnerna som rinnande vatten utan problem . Det är så dessa sjuka individer gör. De är ju experter på att ljuga och lägga skuld på andra.

Det är svårt att missa hur J betett sig under handlingna.
M faller också offer och idag är hon säkert varse om att hon borde handlat annorlunda.
Jag tror fortfarande att hon satte sig i klorna på J, precis som J ville. Nu är det svårt att komma ur dem.
Troligen kommer hon undan mord. Där tror iaf inte jag att hon haft varken avsikt eller förståelse för innan det var för sent.
Citera
2023-10-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det du beskriver är inte gaslightning. Du beskriver hur en person agerar mot någon som den tycker om väldigt mycket, och vill väl.

HAHA...hon kan inte älska någon , försök förstå...de kan inte ens älska sina barn-
Citera
2023-10-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Det är svårt att missa hur J betett sig under handlingna.
M faller också offer och idag är hon säkert varse om att hon borde handlat annorlunda.
Jag tror fortfarande att hon satte sig i klorna på J, precis som J ville. Nu är det svårt att komma ur dem.
Troligen kommer hon undan mord. Där tror iaf inte jag att hon haft varken avsikt eller förståelse för innan det var för sent.

Jag tror att M såg T först när hon var inlindad i ett lakan.
Tror även att M var tvungen att hjälpa J att bära. Såna personer kan skrämma slag på vem som helst.

M får jobba med sig själv och det tar nog tid att komma över allt som hänt
Citera
2023-10-21, 13:02
Medlem
Citat:
HAHA...hon kan inte älska någon , försök förstå...de kan inte ens älska sina barn-

Kan du inte istället gräva fram något som stödjer ditt påstående? Att tro och önska något kan alla göra, vilket många i tråden gör. Men att överföra det till konkreta argument baserad på fakta har det varit lite si så där med.

Citera
2023-10-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe

Ja du…… din människosyn……du som kallar dig nedlåtande mot kvinnor… var fick du de tankarna ifrån?!
Man kan ju anse att en dom är fel även om man står på rättsväsendets sida.
Så jag ska anta ( om jag utgår från ditt påhopp och värdering om mig) att du är pedofil och står för att kränka barn då enligt tex snippa domen? Eftersom du menar att alla domar som ges är korrekta.
Jag tror knappast du läst ALLA förhör och FUP för det här fallet när du så fint pratar om att döma en oskyldig.
Ett bra ” ordspråk ” gör sig påmint vad gäller Maja och kan passa på att citera Biden om förintelsen på samma gång…
”Att vara tyst är samma som att vara medhjälpare ”

Hela FUP är fullständigt ointressant. 99% av innehållet i ett FUP åberopas heller inte i domstol. Domstolen dömer, precis som de ska, utifrån den bevisning som presenteras och åberopas i rättegången. Vid en HUF brukar det vara några enskilda sidor i FUP.
Citera
2023-10-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du jämför att vårdpersonal å yrkets vägnar sitter i samma utrymme som en död, med att Maja skulle ha suttit i ett 3kvm stort badrum i 30 min utan att märka en död kropp bredvid sig? Är du inte klok?

Visste hon att Tova var död då? Verkligheten är inte svart eller vit. Måste vara svårt att leva så enkelspårigt som du gör.
Citera
2023-10-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan du inte istället gräva fram något som stödjer ditt påstående? Att tro och önska något kan alla göra, vilket många i tråden gör. Men att överföra det till konkreta argument baserad på fakta har det varit lite si så där med.

FRÅN RÄTTSMEDICINALVERKET !
– En person med psykopati är ofta charmig, talför, ljuger och har en grandios och uppblåst självbild av sin egen förmåga. Psykopaten är manipulativ och får människor att gå dennes ärenden. En person med psykopati har brist på empati och saknar omsorg om andra. Hen saknar förmåga att känna med andra och handlar utifrån sina egna behov. Det kan finnas en impulsivitet som innebär att personen inte tänker efter innan den agerar, hen är orädd och uppträder ofta dominant i förhållande till andra. Det handlar om en person som gillar att styra, ställa och bestämma över andra, säger Katarina Howner, och fortsätter att berätta.
Citera
2023-10-21, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det finns tydligen inga som helst gränser när det kommer till att bortförklara Majas delaktighet i detta fall, Hon är allt ifrån gaslightad till att inte begripa att det är brottsligt att bära lik, att det är brottsligt att agera alibi åt en mordbrännare, men hon visste utan några som helst hinder att Einar var en golare som fick skylla sej själv, och ljuger gör hon utan några som helst betänkligheter, lögnerna kommer som rinnande vatten utan några problem. Vad blir det nästa från Maja kramarna.
Bah....
Genomskinligt så det förslår.

Det är samma älskade tema om psykopaten och offret men i ny tappning.

Det finns inte i fup hur mycket det än ska förvrängas i tråden och den bilden ska bejakas.
Citera
2023-10-21, 13:15
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Jag tror att M såg T först när hon var inlindad i ett lakan.
Tror även att M var tvungen att hjälpa J att bära. Såna personer kan skrämma slag på vem som helst.

M får jobba med sig själv och det tar nog tid att komma över allt som hänt
Så mycket som Maja var uppe och sprang i den lilla enrummaren pg.a ”illamående” är det helt osannolikt att hon inte skulle ha sett Tove.
Tvingad att bära var hon inte heller, det skulle hon isf berättat, det enda hon kom på var att Johanna skulle ha gett henne en blick..Trovärdigt - Not
Citera
2023-10-21, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Tack för tipset. Den serien ska bli intressant att kolla på. Jag har läst Nötknapparens och Reviews inlägg här i tråden som ofta tagit uppl detta perspektiv med narcissism och psykopatiska drag.

Psykopat/narcissist.

Hänvisar inte till fup men till tråden.

Du kommer inte framåt med dina planscher och annat.
Senast redigerad av develi 2023-10-21 kl. 13:20.
Citera
2023-10-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ni som inte vet hur en Psykopat/narcissist gör för att bedra en med lögner om att ps/narc är en mycket fin o god människa.
SVT play, så kan man titta på gaslight som visar hur det fungerar.
Tänk även på att Maja var bara 16 år när hon träffade Johanna!

Självklart var M rädd för J och har ju även berättat om det om J svarta ögon och jag får faktiskt lite flashback trots att de gått massor av år sen det hände för mig.

PS
Julia Heveus gör sin roll bra i Gaslights serie.

Var framgår det i FUP att "en Psykopat/narcissist" (är det JJ du syftar på?), bedra någon (är det MH du syftar på?).

MH var, enl henne själv, inte rädd för JJ... hon visste hur hon skulle hantera henne.

Efter veckor av tigande/undanhållande av sanningen började MH krypa till korset. Erkände tom sin tystnad ang mordbränder, där hon tom varit barnvakt till JJ.s telefon och dessutom bärande på ett lik.

Vad hade MH att vara rädd för (som oskyldig till mord) när hon redan visste att JJ satt inom lås och bom? Varför berättade hon inte sanningen per pronto så Vetlanda inte behövde vara ute och leta och TT.s anhöriga kunde få komma till någon sorts ro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in